geddedukke ?
Fra : D-Fly

Dato : 10-07-02 18:29

er der nogen der ved hvad dette skulle være ?
--
MvH
><((((º> D-Fly ><((((º>

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen

Fra : Per Arleth

Dato : 10-07-02 22:25

Det er f.eks. en kort træpæl fastgjort med et tov til en genstand på land. I
den anden ende et agnsæt med krog. Gedden tager agnen, men løber sig træt i
forsøget på at trække sig fri af den flydende fastgjorte pæl.

- Alt imens du ta'r dig en lur!

Hilsen PAR

D-Fly <d_fly_dk@hotmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns9247C65C73140OESucks@195.24.12.24...

Fra : Ernest

Dato : 11-07-02 05:49

Og så kan man jo lige så godt helt la' være med at fiske!!

--
Ernest

Fra : Niels Olsen

Dato : 12-07-02 11:06

"Ernest" <ernest@io.dk> skrev i en meddelelse
> Og så kan man jo lige så godt helt la' være med at fiske!!

Hvorfor dog det. Efter sådan en fisketur må man da være helt frisk igen )

MVH Niels

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-07-02 12:46

d_fly_dk@hotmail.dk> skrev
> er der nogen der ved hvad dette skulle være ?

Hvis du tænker på de "dukker" man møder i ældre fiskelitteratur,
var det typisk en tung bly-pirk, støbt i facon som en fisk, og som,
ophængt i halen,
havde to drabelige kroge indstøbt, een på hver side af "hovedet" på
pirken.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Allan Carl Larsen

Dato : 12-07-02 15:44

> er der nogen der ved hvad dette skulle være ?
> --
> MvH
>
> "Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen

Ja det er for så vidt meget simpelt, en Geddedukke er en form for selvfiskeskende indretning,
oftest bestående af en plade af flamingo hvor der vikles en kraftig nylonline, med en krog monteret i enden.
På krogen sættes så en agnfisk, skalle eller lignende. Det hel sættes så ud i vandet hvor man tror der er mulighed for
gedder, og efter lades så om natten. Næste dag opsøges apparatet og ses efter for fangst. Simpelt ikke
så kan man altid diskuterer det sportslige.

Med venlig hilsen
Allan Larsen

Fra : D-Fly

Dato : 13-07-02 19:16

Allan Carl Larsen <Larsen11@mail.dk> wrote in

> [...]
> lades så om natten. Næste dag opsøges apparatet og ses efter for
> fangst. Simpelt ikke så kan man altid diskuterer det sportslige.

takker for jeres svar , å nej jeg har ik tænkt mig og prøve det ..

--
MvH