/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Porto-udgift ved reparation??? Hvem betale~
Fra : Andrew


Dato : 10-07-02 17:44

Hej

Jeg har købt en T65 hos Telekædens Netshop.
Den første de sendte var defekt, den sendte jeg tilbage.
Jeg fik en splinter ny, den var ligeså defekt som den første. Den sendte jeg
osse tilbage. Nu har de repareret den. MEN: skal JEG stå til ansvar for at
de sender mig 2 defekte foner? Skal JEG betale portoen?

Det handler godt nok kun om 2 gange pakkepost, men rent principielt vil jeg
ikke lade dem snyde mig!!!

Jeg troede at når det handlede om internethandel, så skulle forhandleren
betale ALLE udgifter i forbindelse med reparation. Hvis jeg havde købt den i
en fysisk butik, så havde jeg jo selv valget mellem at sende eller gå ned i
forretningen, men det kan jeg jo ikke ved internethandel.

Mvh Anders



 
 
Hov-Hov (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Hov-Hov


Dato : 10-07-02 18:14



-- skal JEG stå til ansvar for at
> de sender mig 2 defekte foner? Skal JEG betale portoen?

Korrekt. Du skal betale transport af varen HEN TIL købsstedet.

Mvh. Johnny



Leif & Susanne (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Leif & Susanne


Dato : 11-07-02 08:06

Hov-Hov skrev
> Korrekt. Du skal betale transport af varen HEN TIL købsstedet.


Nej ikke altid
Sådan foregår det hos......
www.wanna-save.dk med Telia abonnement, som yder god service ved rep.

Telia anmodes om at sende en "akutpakke" som indeholder en vejledning samt
kuvert til forsendelse, uden ekstra omkostninger for forbrugeren.

p.s. er det en Nokia mobiltelefon kan man mange steder få rep. udført straks
via Club Nokia servicebutikker.
Se mere på www.club.nokia.dk

Venlig hilsen Leif





Andrew (12-07-2002)
Kommentar
Fra : Andrew


Dato : 12-07-02 11:57

Sådan her lyder loven:

§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem

a.. 1) afhjælpning af mangelen,
b.. 2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen
(omlevering),
c.. 3) et passende afslag i købesummen eller
d.. 4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis
gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren
uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til
salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden
beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke
kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller
omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for
køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i
købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske
uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens
regning.

Læg mærke til stykke 4.

Mvh Anders



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste