Update og panik!! laaang sorry!
Fra : Trine Alsing

Dato : 10-07-02 17:35

Hej alle...så er jeg tilbage...

Først en mini update fra Luna, Emil og jeg....

Emil er ikke min mere Mine gamle naboer forelskede sig hovedkuls i ham,
og spurgte om de ikke måtte få ham ..... Inden da var Emil praktisk taget
flyttet ind til dem....når han kunne høre dem, spurtede han afsted for at
byde dem velkommen hjem...så han havde faktisk selv valgt....Det er ikke den
værste løsning, da jeg selv havde tænkt meget over at skulle lukke ham inde
i en 1-værelses lejlighed ....Han er udekat med stort u.....og på denne måde
bliver han i det område han kender, bor hos nogle super søde mennekser der
elsker ham til hudløshed...og til sidst med ikke mindst, så har jeg mulighed
for at følge ham.....men det er nu trist alligevel....
De (naboerne og Philip (x´en)) har lavet en aftale...så han fungerer lidt
som delekat.....Philip passer ham når de skal på ferie...og Emil kan også
besøge ham så tit han gider....
Ann: gider du ikke lige holde et øje på ham alligevel?? jeg er ikke et
sekund i tvivl om at han vil få det som blommen i et æg...men
alligevel...han er jo stadig min baby...

Så kommer det første spørgsmål:

Er jeg en lortemor overfor Emil ?? Jeg ved ikke helt om det er det rigtige
jeg har gjort...men jeg føler ikke at jeg kan tilbyde ham det han
fortjener....

Så er der Luna...mors tøz Hun er flyttet med mig....hun har aldrig været
synderligt glad for at være ude...og bare hun har sin moar, så er hun
glad....
Flytningen var ikke helt uden komplikationer...bla synz hun at hun skulle
manifestere sin utilfredshed ved at besørge på min dyne kl 4 om
natten....men men men, hun er ved at falde godt til nu...og vi har ikke haft
flere problemer af den slags....pyha

Så til panikken

Vi bor på 2. sal med fransk altan.... indtil i forgårs var det ikke noget
problem at have døre og vinduer åbne....men lige pludselig kunne jeg ikke
finde Luna....jeg kiggede højt som lavt...men ingen missepige.... Det viste
sig at hun var hoppet ud Mig ud og lede kl 1 om natten med
lommelygte...heldigvis fandt jeg hende nede for enden af
blokken..uskadt...men tænk hvad der kunne være sket
Hvad gør jeg nu?? jeg må iflg bolig-reglementet ikke sætte noget som helst
op foran hverken døre eller vinduer.....så i disse dage er her hermetisk
lukket...forestil jer lige det...her er mindst 100 grader...men jeg skal
ikke nyde noget....indtil videre bliver hun lukket på badeværelset mens jeg
lufter ud, men det er jo heller ikke holdbart...

HJÆÆÆÆLP....nogle forslag??

Hilsen
Trine

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-07-02 18:15

Trine Alsing <ta@dli.dk> wrote:
> Hej alle...så er jeg tilbage...

jeg snakker lige for mig selv men er sikker på at andre giver mig ret...
dejligt) du har været savnet.....

> [...]
>
> Er jeg en lortemor overfor Emil ?? Jeg ved ikke helt om det er det
> rigtige jeg har gjort...men jeg føler ikke at jeg kan tilbyde ham det

helt ærligt så synes jeg du har vist dog som den absolut mest rigtige "mor"
du overhovedet kan være.... nemlig hende der sætter sin babys velbefindende
og trivsel højere end ønsket om at være sammen med babyen.....

> [...]
> grader...men jeg skal ikke nyde noget....indtil videre bliver hun
> lukket på badeværelset mens jeg lufter ud, men det er jo heller ikke

må du ikke engang sætte et usynligt fluenet op??
et gardin??
nej ok.. nu ved jeg godt jeg presser den*g*
men jeg tænkte bare om du ikke kunne sætte et myggenet eller lignende op (
fastsat til vindueskarmen med feks velcro eller lignende)... det er jo ikke
værre end at sætte et gardin op.....

eller lave en ramme der passer ind i døren som du kan sætte inden i.....
men den fylder naturligvis også at have stående.....

det var lige mine ideer.....
--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Trine Alsing

Dato : 10-07-02 18:23

> jeg snakker lige for mig selv men er sikker på at andre giver mig ret...
> dejligt) du har været savnet.....

Af hjertet tak Har også savnet at være herinde....

> [...]
velbefindende
> og trivsel højere end ønsket om at være sammen med babyen.....

Ej nu får jeg sgu helt tårer i øjnene...så er jeg altså ikke helt forkert på
den....men føj hvor jeg savner ham

> [...]
>
> eller lave en ramme der passer ind i døren som du kan sætte inden i.....
> men den fylder naturligvis også at have stående.....

Og tusind tak for dem..... jeg vil køre i Silvan i morgen og se om jeg kan
hitte noget usynligt

Knus
Trine

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-07-02 07:36

Trine Alsing wrote:
> [...]

Jeg gætter på at forbuddet er til for at
1) sikre rimeligt udseende
2) sikre gode muligheder for at kræve erstatning hvis nogen skruer noget
i karmene...

ad 1: hvis du køber volierenet så bliver det ikke ret synligt udefra, og
det er rimeligt tilgængeligt at arbejde med. Det kommer vist an på
forholdene om du bør finde noget der er lyst eller mørkt for at det er
mindst synligt - gå ud og kig på dine vinduer udefra inden du tager i
Silvan

ad 2: du har sikkert nogen beslag eller lignende siddene i karmen til at
holde vinduet "på krog", prøv om du ikke kan udtænke en løsning som
bruger dem til at holde rammen på plads - det lykkedes for os med et par
kroge som gik ind og tog fat og med en stump gardinfjeder som kan tage
fat og "låse".

med medlidende tanker og ønsker om at i ikke skal gå til i varmen

venligst

Jesper Brunholm (Silk, Ce'Nedra og Polgaras "far-slave")

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Kate

Dato : 10-07-02 20:55

Hej Trine

Jeg kan godt forstå at du savner Emil, men på den anden side så lyder
det som om han trives vældigt hvor han er så nej, du er ikke en lort
efter min overbevisning, tværtimod. Hvis du ved med dig selv at Emil
får nogle gode nye mennsker og det må han gøre når han selv vælger dem,
du samtidig frygtede hans reaktion på at skulle være indekat.....Du har
gjort det bedste for Emil, flot.

Deværre kan jeg ikke give dig nogle idéer til at indhegne dit hjem,
andet hvad Sabina har foreslået.

God arbejdslyst

Kate

Fra : Trine Alsing

Dato : 11-07-02 10:14

Hej Kate

Tak for dit svar!! Det er rart at høre at jeg ikke er en lortemor
Har lige fået en update fra X´en ...han passer Emil i øjeblikket og han har
det godt ....hhmm han savner desværre ikke sin mor....

Knus
Trine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-07-02 00:29

in article znZW8.69$171.1434@news.get2net.dk, Trine Alsing at ta@dli.dk
wrote on 10/07/02 18:35:

> Ann: gider du ikke lige holde et øje på ham alligevel?? jeg er ikke et
> sekund i tvivl om at han vil få det som blommen i et æg...men
> alligevel...han er jo stadig min baby...

Hej Trine

Joo da - han ligger af og til i vores blomsterbed og ser filosofisk ud
Han ligner ikke én der lider nød. Men jeg kan godt forstå at det skærer
i hjertet at efterlade ham. På den anden side var det netop ham du havde
betænkeligheder ved at flytte i den nye lejlighed, ikke? Så Emil lader til
at have løst problemet for dig
Kan det for resten passe at det var Luna jeg hilste på i sidste uge, eller
var hun flyttet på det tidspunkt? En lille fin misling, der - efter at have
set mig lidt an - gerne ville nusses lidt? Med striber og en svagt rødlig
tone i det grå - hvide sokker og hvidt ansigt?
Hun var ganske bedårende sød

> [...]
> ikke nyde noget....indtil videre bliver hun lukket på badeværelset mens jeg
> lufter ud, men det er jo heller ikke holdbart...

Uha da - godt det ikke gik værre - hun er jo også vant til at vinduer kan
man bare hoppe ud af uden problemer?
Ja, vores løsning er at sætte sikkerhedsbeslag på vinduerne. Det bevirker at
vinduet kan stå på klem, men ikke nok til at en voksen kat kan komme ud. Og
haspen kan ikke løftes af med mindre man lukker vinduet - så de kan ikke
"hoppe op" ved en fejl, så vinduet svinger helt op. Det virker - men
selvfølgelig kan man savne at lukke helt op på vid gab i varmen. Du må kunne
sætte sådan en på en altandør også, hvis bare den ene dør kan låses fast og
den anden stå åben, hvis du forstår
Og så til lykke med den nye bolig. Skal du så ha' en ny kammerat til Luna,
eller?

--
Knus fra Ann R, spin fra Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Trine Alsing

Dato : 11-07-02 10:33

> Hej Trine
>
> Joo da - han ligger af og til i vores blomsterbed og ser filosofisk ud

*gg* ja det kunne ligne ham

> [...]
> betænkeligheder ved at flytte i den nye lejlighed, ikke? Så Emil lader til

Jo jeg havde mange betænkeligheder....jeg ved at han ikke ville trives i en
lille lejlighed hvor han ikke havde mulighed for at komme ud....

> Kan det for resten passe at det var Luna jeg hilste på i sidste uge> Hun
var ganske bedårende sød

Ganske bedårende sød...jo så Må det være hende *gg* Hun flyttede hjem til
mig i torsdags, så hvis det har været før der, kan det sagtens have været
hende...men der er en kat i området som ligner hende uhyggeligt
meget....selv jeg har taget fejl på afstand...den er også noget så yndig og
vil gerne kæle..
Men hun har ikke helt hvidt ansigt??

> Og så til lykke med den nye bolig. Skal du så ha' en ny kammerat til Luna,
> eller?

Nej hun klarer sig fint alene....hun er en af de katte der ikke har brug for
andre kattes selskab...Så længe jeg ikke har mere plads, vil jeg ikke have
flere mislinger....

Tak for updaten

Knus
Trine