Duron Mobile på alm. Socket A MB?
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 10-07-02 16:48

Kan det lade sige gøre at montere en Duron Mobile CPU på et alm. socket A
motherboard?
I så fald - hvor kan man så købe disse CPU'er?

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at bruge passiv køling, på de
lavere clockede Duron(alm. ikke mobile 800-1000Mhz)?

Med venlig hilsen
Stig

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-02 21:54

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at bruge passiv køling, på
de
> lavere clockede Duron(alm. ikke mobile 800-1000Mhz)?

I.flg. listen på http://users.erols.com/chare/elec.htm bruger en Duron
Mobile Morgan 800-1000 MHz maksimalt 25 W.

Jeg vil mene at det er ca. dobbelt så meget effekt som du, på rimelig vis,
kan komme af med vha. en passiv køleprofil.

Næsten alting kan dog laves. Jeg erindrer at have set billeder fra en
Japaners ekstreme computer hvor en XP1800+ var kølet passivt - Jeg har
aldrig tidligere set så stor en køleprofil monteret på elektronik. Profilen
var i øvrigt hjemmelavet.

Claus