The last 5%
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-07-02 16:08

Så har TDC jo fortalt stort og bredt i medierne at nu kan 95% af danskerne
for adsl. Da vi længe har kigget hus var det således også fast procedure
lige at tjecke at der kunne leveres adsl på addressen - Også på det hus vi
lige har købt. I den lokale TeleDanmark butik var der heller ikke problemer
med at bestille det, men idag er jeg blevet ringet op. Der er 5637 meter til
centralen og ledningerne er så gamle og dårlige at de ikke kan bruges til
adsl

Sonofon FWA er heller ikke klar i området men de arbejder trods alt på en
udbygning ...

Det er jo bare "the last mile" problemet igen igen. Hmm jeg må til at kigge
på noget trådløst link til en af de nærmeste adsl kunder

/A

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-07-02 16:29

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Så har TDC jo fortalt stort og bredt

Hvad er formålet med at poste i flere grupper og hvad er grunden til at
du ikke krydsposter mde FUT?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-07-02 16:44

> Hvad er formålet med at poste i flere grupper

Akcepteres det ikke normalt at krydsposte i et par grupper - jeg skal måske
lige inde og kigge på www.usenet.dk igen.

> og hvad er grunden til at
> du ikke krydsposter mde FUT?

Det er min fejl at de endte som seperate tråde - men jeg har fundet en måde
at få oe til at indsætte en FUT header ...

--
/A

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-07-02 16:45

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-07-02 16:46

> Det er min fejl at de endte som seperate tråde - men jeg har fundet en
måde
> at få oe til at indsætte en FUT header ...

Det kan du spørge om i
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-07-02 18:24

Så lærte jeg alligevel lidt netikette idag trods varmen og mit lidt slet
skjulte spørgsmål som jeg hellere må skære ud i pap ...

Når jeg kommer til at bo uden for lands lov og ret hvor

1) TDC ikke har brugbart kobber
2) Sonofon endnu ikke har udbygget sit FWA net

har jeg da overst nogle muligheder for flatrate internet access ?

Mvh
Anders Majland

Fra : Hauge

Dato : 10-07-02 19:13

Hejsa

"Anders Majland (Replace DOT with . when replying by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message

> har jeg da overst nogle muligheder for flatrate internet access ?

Nej, ikke hvis "de andre" ikke er i området, som de jo nok ikke er, de er jo
kun steder de kan tjene penge på, så kan TDC jo tage de mindre befolkede
områder.

Mvh Hauge

Fra : Søren Lundfald

Dato : 10-07-02 20:02

> [...]
> 2) Sonofon endnu ikke har udbygget sit FWA net
>
> har jeg da overst nogle muligheder for flatrate internet access ?

Hvor i landet drejer det sig om?
Søren Lundfald

At a bus station the bus stops
At the train station the train stops
At my work I have a workstation

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-07-02 20:06

In article <v4_W8.601$QP6.176716@news010.worldonline.dk>,
> [...]

> 2) Sonofon endnu ikke har udbygget sit FWA net
>
> har jeg da overst nogle muligheder for flatrate internet access ?

Jo da. 24 timer/døgn via ISDN er flat rate. Det kan dog blive billigere
hvis du kobler af :)

Du kan også altid bestille en alm. 2 mbit linie. Det kan de fleste
levere.

Eller lav 802.11b netværk til en nabo. Rækkevidde med gode antenner er
nogle få kilometer.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-07-02 21:05

On Wed, 10 Jul 2002 19:24:22 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT with

P@ISDN findes vist stadig, har vist en lidt høj oprettelse, men det
kan leveres over hele landet.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-07-02 22:19

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
> P@ISDN findes vist stadig

Men er ikke flatrate ret meget længere

Fra : Anders Majland

Dato : 11-07-02 08:45

> svaret når det kommer vil så få indflydelse på
> min beslutning

Ja jeg havde været for naiv. Der er kun 2 km til nærmeste by (med egen
skole købmand osv). Så da tele danmark butikken sagde at der ikke
burde være problemer på nummeret troede jeg den var fjong. Byen har
bare ikke deres egen tlf central, men hører under møldrup længere mod
nord, og jeg hører under centralen i klejtrup mod øst.

Mht til FWA har jeg også snakket med en af Butler Networks partnere.
De forventer der går længe inden byer under koldings størrelse er
dækket ...

>Hvor i landet drejer det sig om?

Postnr 9632 Møldrup, men jeg kommer til at høre under Klejtrup
centralen.

> Men er ikke flatrate ret meget længere

ProAcsess@ISDN ? - Det sælges ikke som flatrate mere til nye kunder -
fik jeg at vide igår

Og så har det ikke rigtigt nogle fordele over dialup-ISDN - Specielt
ikke da det skal køre på sine egne ledere. Og det kan jeg vist heller
ikke få da der ikke er ledigt kobber, med mindre jeg nedlægger
telefonen. Desuden var det usikkert om kablet var godt nok til ISDN

>Du kan også altid bestille en alm. 2 mbit linie. Det kan de fleste
>levere.

Den kræver vel stadig råt kobber - eller kommer de og graver et nyt
kabel ned hvis man bestiller 2mbit ? 1år med 2mbit kan måske godt være
en "rentabel" løsning der så kan nedlægges senere - og vupti er der
ledigt kobber
(Nogen der ved hvad det koster ?)

> Eller lav 802.11b netværk til en nabo. Rækkevidde med gode antenner er
> nogle få kilometer.

Ja det snuser jeg lidt til - Nogle links til hw og/eller færdige
løsnigner ?
Hvad skal jeg budgetere med for en løsning der rækker f.eks 2km (som
der er til nærmeste by - Bjerregrav). Jeg kommer til at bo højt i
landskabet, men højeste punkt på grunden kan jeg nok ikke få lov til
at bruge da det er en gravhøj

Mht til sikkerhed ser jeg det ikke som noget stort problem. Jeg skal
alligevel have en firewall i min ende...

Mvh
Anders Majland

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-07-02 21:04

"Anders Majland" <AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke få da der ikke er ledigt kobber, med mindre jeg nedlægger
> telefonen. Desuden var det usikkert om kablet var godt nok til ISDN

Der er forsyningspligt på ISDN
Det kostede en mindre formue da diverse øboere pludselig gerne ville
have ISDN, men tough luck for TDC

> Den kræver vel stadig råt kobber

Der er også forsyningspligt på digitale kredsløb af den art

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-07-02 09:11

> Der er forsyningspligt på ISDN

HeHe Så skal jeg jo bare bestille ISDN i en fart. Og hvis de ikke kan få
det til at køre på de eksisterende linier må de jo komme med nogle nye...
Hvis jeg er så heldig at de er nødt til at erstatte nogle kabler kan det jo
tænkes at adsl bliver muligt over den nye isdn

> Der er også forsyningspligt på digitale kredsløb af den art

Rart at vide - omend de nok også er (for) dyre ?

/Anders Majland

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-07-02 09:53

> HeHe Så skal jeg jo bare bestille ISDN i en fart. Og hvis de ikke
kan få
> det til at køre på de eksisterende linier må de jo komme med nogle
nye...

Men det er meget usandsynligt.

Fra : Thomas Skyt

Dato : 13-07-02 14:39

On Fri, 12 Jul 2002 10:10:47 +0200, Anders Majland \(Replace DOT with . in
address for reply by email\) wrote:

> Rart at vide - omend de nok også er (for) dyre ?

Sidst jeg ringede til TDC for at høre nærmere om en 2/2 Mbit linie på
kobber, fik jeg at vide at den ville koste DKK 4000,- (jeg kan dog ikke
huske om det var eks. eller inc. moms) pr. måned.
Prøv at kontakte Zillion - evt. har de jo også mindre linier.

/Thomas Skyt

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-07-02 21:47

On 11 Jul 2002 00:45:29 -0700, AndersDOTMajland@jyde.dk (Anders
Majland) wrote:

>Desuden var det usikkert om kablet var godt nok til ISDN

Det kan jeg garentere dig at det er, og hvis ikke, så må TDC fram med
gravemaskinerne, så hvis kabel længden fra dig til centralen er over
de 5 Km, mens kørevejen er under de 5Km (det er ikke utænkeligt) så er
løsningen for dig måske at bestille ISDN, da TDC så er nødsaget til at
grave nye kabler ned, og sikkert vil vælge korteste vej (formodentligt
det billigeste) og så kan du måske få ADSL aligevel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-07-02 22:06

> da TDC så er nødsaget til at
> grave nye kabler ned

Næppe. For det første kan ISDN række længere end ADSL og for det andet
findes der forlængersystemer til den linjekodning.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-07-02 22:18

On Thu, 11 Jul 2002 23:05:31 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Næppe. For det første kan ISDN række længere end ADSL

Meget længer.

> og for det andet
>findes der forlængersystemer til den linjekodning.

Hvis kablet er fordårligt til at kunne klare ISDN, er der så andet at
gøre end at skifte det ud med noget der kan?
Men som Ulrik skriver, så kan TDC naturligvis muligvis vælge at nøjes
med at skifte det på en delstrækning.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-07-02 22:32

> Hvis kablet er fordårligt til at kunne klare ISDN, er der så andet at
> gøre end at skifte det ud med noget der kan?

Hvis en given kabelstrækning har for stor dæmpning til at man kan
overføre ISDN, så kan man indsætte en regenerator halvvejs. Derved
bliver der tale om 2 selvstændige stykker kobber, hver med en acceptabel
dæmpning

Fra : Thomas Skyt

Dato : 13-07-02 14:40

On Thu, 11 Jul 2002 23:31:34 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:

> [...]
> overføre ISDN, så kan man indsætte en regenerator halvvejs. Derved
> bliver der tale om 2 selvstændige stykker kobber, hver med en acceptabel

To selvstændige linier - vil det så ikke sige at ADSL ikke længere kan
lade sig gøre, da det jo så ikke er en samlet circuit - altså nogenlunde
den samme problematik, som hvis der var lysleder en del af vejen?

/Thomas Skyt

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-07-02 14:44

On Sat, 13 Jul 2002 15:40:25 +0200, Thomas Skyt wrote:

> To selvstændige linier - vil det så ikke sige at ADSL ikke længere kan
> lade sig gøre

Ja, ADSL kan ikke forstærkes.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-07-02 14:45

"Thomas Skyt" <thomas@sofagang.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogenlunde
> den samme problematik, som hvis der var lysleder en del af vejen?

Jo, regeneratorer kan normalt kun regenere en linjekodning, her ISDN
Alt andet går tabt

Fra : Thomas Skyt

Dato : 13-07-02 14:47

On Sat, 13 Jul 2002 15:45:14 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:

> "Thomas Skyt" <thomas@sofagang.dk> skrev i en meddelelse
> nogenlunde
>
> Jo, regeneratorer kan normalt kun regenere en linjekodning, her ISDN Alt
> andet går tabt

Mener du dermed at man kunne vælge, eks. at regenerere ADSL istedet for
ISDN? Det er jo blot en anden liniekodning, eller ser jeg forkert på det?

/Thomas Skyt

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-07-02 14:53

> Mener du dermed at man kunne vælge, eks. at regenerere ADSL istedet
for
> ISDN?

ADSL kan ikke regenereres på nogen simpel måde

Fra : Thomas Skyt

Dato : 13-07-02 14:57

On Sat, 13 Jul 2002 15:52:36 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:

> "Thomas Skyt" <thomas@sofagang.dk> skrev i en meddelelse
> for
>
> ADSL kan ikke regenereres på nogen simpel måde

Okay.

Hvad nu med at sætte en ADSL linie op der hvor signalet kan nå til og
sende det videre med en 802.11b og en dipol-antenne - uden at ville jokke
for meget rundt i dit tilhørsforhold - ville TDC tillade det?

/Thomas Skyt

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-07-02 15:04

> [...]
jokke
> for meget rundt i dit tilhørsforhold - ville TDC tillade det?

Der skal jo være en hustand før der leveres ADSL.
Du kan ikke få leveret ADSL til en mark

Fra : Thomas Skyt

Dato : 13-07-02 15:05

On Sat, 13 Jul 2002 16:03:33 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:

> "Thomas Skyt" <thomas@sofagang.dk> skrev i en meddelelse
> jokke
>
> Der skal jo være en hustand før der leveres ADSL. Du kan ikke få leveret
> ADSL til en mark

Hmm .. jeg mente ellers at der i det mindste lægges telefon-linier til
kolonihave-huse o.l. Kan man så ikke også få ADSL eller er det decideret
en forudsætning at der skal være registreret en heltids-beboelse på
adressen?
Hvis det er tilfældet, er det jo blot at sætte en lille "usynlig" WLAN
antenne op og rette den hjemad eller hen til den kamerat, der nu engang
bor for langt væk til selv at kunne få det.

/Thomas Skyt

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-07-02 15:14

On Sat, 13 Jul 2002 16:05:02 +0200, Thomas Skyt wrote:

> [...]
> kolonihave-huse o.l. Kan man så ikke også få ADSL eller er det decideret
> en forudsætning at der skal være registreret en heltids-beboelse på

Man kan godt få en telefonlinie/ADSL til f.eks. et kolonihave hus, men
ikke til et "tilfældigt" træ, der er jo også den komplikation at der
skal strøm til.

> Hvis det er tilfældet, er det jo blot at sætte en lille "usynlig" WLAN
> antenne op og rette den hjemad eller hen til den kamerat, der nu engang
> bor for langt væk til selv at kunne få det.

Hvis man køber er produkt, hvor det tillades at man deler det med andre
husstande, så kan jeg ikke se et problem i at man selv sætter en 802.11b
system op til at "forlænge" det med.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-07-02 15:16

> Hmm .. jeg mente ellers at der i det mindste lægges telefon-linier til
> kolonihave-huse o.l.

Der skal ihvertfald være et eller andet. Hvis du kan få en linje kan du
også få ADSL på den

Fra : Thomas Skyt

Dato : 13-07-02 15:24

On Sat, 13 Jul 2002 16:15:55 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:

> "Thomas Skyt" <thomas@sofagang.dk> skrev i en meddelelse
>
> Der skal ihvertfald være et eller andet. Hvis du kan få en linje kan du
> også få ADSL på den

Okay

Så er det bare om at finde noget WLAN udstyr, der har tilfredsstillende
hastighed og kvalitet ved 2-3 km. ...

/Thomas Skyt

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-07-02 20:27

> Så er det bare om at finde noget WLAN udstyr, der har tilfredsstillende
> hastighed og kvalitet ved 2-3 km. ...

Og det fåes for ~2000$ (hele navnet på kittet står et andet sted i tråden)

/A

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-07-02 19:05

On Sat, 13 Jul 2002 15:47:08 +0200, Thomas Skyt <thomas@sofagang.dk>
wrote:

>Mener du dermed at man kunne vælge, eks. at regenerere ADSL istedet for
>ISDN? Det er jo blot en anden liniekodning, eller ser jeg forkert på det?

Strengt taget så ja, men det vil kræve et ADSL -> ethernet modem, og
så igen et ethernet -> ADSL modem.
Og det er ikke noget jeg tror at du får hverken TDC eller andre ISP'er
til. Men måske du kender en der har ADSL, og du så kan lege et
kobberpar mellem ham og dig selv, og så føre noget data den vej?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-07-02 21:02

> Strengt taget så ja, men det vil kræve et ADSL -> ethernet modem, og
> så igen et ethernet -> ADSL modem.

Det vil ikke blive samme ADSL-signal så jeg ville ikke kalde det
regeneration

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-07-02 22:36

On Sat, 13 Jul 2002 22:01:44 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Det vil ikke blive samme ADSL-signal

Det vil det ikke, som bekendt så kan ADSL ikke forstærkes.

>så jeg ville ikke kalde det
>regeneration

Næ, men man opnår at kunne nå længer ud med ADSL, omend det er
besværligt, forøger ping m.m.m.

Fra : Thomas Skyt

Dato : 14-07-02 01:38

On Sat, 13 Jul 2002 20:05:23 +0200, Ivar Madsen wrote:

> [...]
> til. Men måske du kender en der har ADSL, og du så kan lege et
> kobberpar mellem ham og dig selv, og så føre noget data den vej?

Jeg har skam en fin ADSL linie - Vollsmose forsynes dog med den slags
luksus ... om end så meget andet mangler.
Det var mere generelt tænkt - mit spørgsmål.

/Thomas Skyt

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 11-07-02 22:08

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> wrote:

> [...]
> grave nye kabler ned, og sikkert vil vælge korteste vej (formodentligt
> det billigeste) og så kan du måske få ADSL aligevel

måske skal nok skrives med stort, TDC vil helt sikkert vælge at udskifte de
dele af kablingen der er lettest tilgængelige, og kun lige så ISDN bliver
muligt.

Og så vidt jeg ved kræver ISDN noget mindre end ADSL.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-07-02 22:46

Anders Majland skrev:

>Og så har det ikke rigtigt nogle fordele over dialup-ISDN

Det er nu ikke så tosset hvis de faste muligheder ikke er
tilgængelige.

>Specielt ikke da det skal køre på sine egne ledere.

Det er slet ikke dit problem.

>Og det kan jeg vist heller ikke få

Jo (se andre svar).

>med mindre jeg nedlægger telefonen.

Din telefon skal ikke nedlægges, men signalerne ændres til
digitale signaler som ikke kan udnyttes af dine almindelige
apparater. På det ISDN-modem du anskaffer, sidder der to porte
hvortil du direkte kan slutte dine gamle telefoner og bruge med
det vuns.
Det kan være et problem hvis du har trukket meget kabel og
tilsluttet mange apparater. Der er grænser for hvor meget et
modem kan trække.

PS. Jeg har tilfældigvis et ISDN-modem, en trådløs og en
ikke-trådløs ISDN-telefon liggende i skuffen. Sig til hvis du vil
købe dem.

--
Bertel

Fra : Cubus

Dato : 11-07-02 23:31

> [...]
> apparater. På det ISDN-modem du anskaffer, sidder der to porte
> hvortil du direkte kan slutte dine gamle telefoner og bruge med

Nu om dage sættes der en NTab-boks op ved ISDN til private.
Den har bla. 2 indbyggede analoge udgange til alm. telefoner.
ISDN-modemet er altså udelukkende nødvendigt til af hensyn
til computeren. NTab-boksen har bla den fordel at fx en alm.
telefon stadig virker ved strømsvigt, da den i begrænset omfang
kan lade sig forsyne fra centralen.

--
Cubus

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-07-02 08:54

> Din telefon skal ikke nedlægges

ProAccess@ISDN skal have egne ledere. Da der ikke er ledigt kobber bliver de
så nødt til at trække nogle nye (fandt jeg ud af i denne tråd ... Men
foreløbigt ser det ud til at jeg blot vil konvertere tlf'en til ISDN og
"nøjes" med Dial-up internet. Jeg havde ellers sat næsen op efter en 24/7
løsning. Bla for at kunne tilgå min hjemmecomputer via VPN fra
arbejdspladsen, og for hjemmefra ikke at skulle spekulere i forbrug ved at
være på firmaets net en hel arbejdsdag....

Mvh
Anders Majland

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-07-02 09:04

> ProAccess@ISDN skal have egne ledere.

P@ISDN skal blot have en ISDN. Om du bruger den til telefoni ligeså er
uden betydning

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-07-02 09:53

> P@ISDN skal blot have en ISDN. Om du bruger den til telefoni ligeså er
> uden betydning

Ok - det var bare en tdc-sælger igår der fortalte noget andet ...

Ændring fra almindeligt telefonabonnement til ISDN 450kr
ISDN2 abonnement 501kr, Eller 167,- /måneden

Men umiddelbart koster en P@ISDN 2400,- i oprettelse og 330,- i kvartalet
plus abb (501). på isdn linien. Dertil kommer så minuttaksten på 0,16 kroner
.... Dertil kan man så vælge en cisco 801 router mod merpris (Til 700 i
kvartalet kan det nok best betale sig selv at anskaffe en løsning)

Dvs en månedspris på 267,- plus forbrug

Da der er flere internetudbydere der tilbyder dial-in på ISDN til prisen på
opkaldene (*1), Så det et blot et lille regnestykke med hvornår dette bliver
dyrere end P@ISDN

*1 F.eks Tiscali Net med forvalg 1049 til 0,24 kr

Sammenligning mellem P@ISDN og Tiscali Net er ved 21 timer om måneden

Men Tiscali har også ders Surfer-Serie. F.eks mega surfer med 2 timer
dagligt, og Opasia deres Net-Tid.... Det bliver det s** ikke mere
overskueligt af....

Men umiddelbart ser en Tiscali Mega surfer til 216kr/måneden eller en Opasia
net-tid ud til at være et gode bud - Men nu må jeg hellere starte med at
bestille konverteringen til ISDN ...

/A

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-07-02 09:54

> [...]
prisen på
> opkaldene (*1), Så det et blot et lille regnestykke med hvornår dette

Uden tvivl. P@ISDN har så nogle andre fordele
Har du kigget på NetTid80?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-07-02 10:53

Opasia

> Uden tvivl. P@ISDN har så nogle andre fordele
> Har du kigget på NetTid80?

Ja og er umiddelbart min favorit da minutterne kan overføres - Det kan de
ikke på Tiscali *Surfer, Eller Cybercity Fastpris. Det havde jeg overset i
første omgang, men er ret vigtigt da mit "store" forbrug vil være
koncenterert på få hjemmearbejdsdage. (Måske endda Nettid30 kan gøre det
....)

> P@ISDN har så nogle andre fordele

Kan du skære dem ud i pap for mig ?
- Udover lav minutpris
- Mulighed for tilkøb af Link/secure
- SMTP backup server
- Og ikke mindst erhverssupporten (zillion) der efter min mening er lidt
nemmere at komme igennem til end opasia...

Mvh
Anders Majland

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-07-02 10:56

> Kan du skære dem ud i pap for mig ?
> - Udover lav minutpris

Pointen var at P@ISDN ikke har lav minutpris (i forhold til andre
produkter) men de andre ting

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-07-02 22:29

On Fri, 12 Jul 2002 09:53:36 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

> [...]
>arbejdspladsen, og for hjemmefra ikke at skulle spekulere i forbrug ved at
>være på firmaets net en hel arbejdsdag....

Når nu du ikke kan få 24/7 til fast pris, har du så overvejet at have
ISDN, og så ISDN opkald fra din arbejdsplads til din computer?
Det kræver naturligvis at i også har ISDN på din arbejdsplads, og så
et ISDNmodem i begge ender, skal sikkerheden være i top, så skal i
have et lukket net, hvor der kun kan fortages opkald mellem de to
nummere.
Det skulle ikke være så svært at lave.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-07-02 20:31

> Når nu du ikke kan få 24/7 til fast pris, har du så overvejet at have
> ISDN, og så ISDN opkald fra din arbejdsplads til din computer?

Den mulighed har vi idag. Men så er det til fuld std isdn takst at ringe op.
Selv om der så etableres dial pack så det lander på firmaets telefonregning
skal det jo betales alligevel... Så er en nettid30 eller nettid80 nok
billigere. ISDN linien bruger vi primært til at ringe op til systemer "ude i
verden" Sidste regning på isdn linien var vist lige omkring 15000 - så den
bliver brugt, Men der var vist også end der ved en fejl holdt en linie åben
en helt nat til Japan (Eller var det malaysia ...)

Mvh
Anders

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-07-02 20:52

> Men der var vist også end der ved en fejl holdt en linie åben
> en helt nat til Japan (Eller var det malaysia ...)

Undskyld de mange tastefejl -jeg har lige skiftet tastatur igår ...

/A

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-07-02 22:54

> [...]
> arbejdspladsen, og for hjemmefra ikke at skulle spekulere i forbrug ved at
> være på firmaets net en hel arbejdsdag....

Jeg har Pro@sISDN med fast pris, 500 kr pr mdr, med ubegrænset
opkopling til TDC, og det bruger jeg til at være i kontakt med
alle de internetservice, vi normalt bruger,
og så har jeg en vpn indgang til kontoret, som jeg kort kopler
op til to tre gange dagligt, for at få groupwise opdateret, når
jeg arbejder hjemme.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-07-02 23:18

Fastpris på pro@ISDN skulle efter sigende snart blive afviklet.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-07-02 03:05

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har Pro@sISDN med fast pris, 500 kr pr mdr, med ubegrænset
> opkopling til TDC

Welll, kun begrænset tid endnu

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 13-07-02 07:06

> Welll, kun begrænset tid endnu

Har du en kilde ?
Der er intet på Zillion.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-07-02 09:22

> Har du en kilde ?

Der skulle være udsendt mails om det.
Jeg har ikke umiddelbart et link. Trust me if you can

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-07-02 20:32

> Har du en kilde ?
> Der er intet på Zillion.

Zillion ville ikke sælge mig det.

/Anders

Fra : Nikolai Beier

Dato : 21-07-02 01:48

> Det er jo bare "the last mile" problemet igen igen. Hmm jeg må til at
> kigge på noget trådløst link til en af de nærmeste adsl kunder

Hvad så med et optisk og billingt link på op til en kilometer?
Det er godt nok bygge-selv, meen det er jo også meget sjovt!

Beier