Sonatine på Zulu
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 10-07-02 15:01

Takeshi Kitanos SONATINE kommer på TV2 Zulu lørdag d. 13. juli
kl. 23.20

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-07-02 17:55

Thomas Jespersen skrev:

> Takeshi Kitanos SONATINE kommer på TV2 Zulu
> lørdag d. 13. juli kl. 23.20

Det bliver godt!

--
Mvh. Peter
"Dear MacGyver, enclosed is a rubber band, a paper clip and a drinking

Fra : Jens Thomsen

Dato : 10-07-02 21:37

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Det bliver godt!

Jep. IMHO er det Kitanos bedste - lige en tak bedre end Hana-bi.

Jeg er spændt på formatet. SVJH sendte DR2 den i letterbox under en
temalørdag om japansk film for fire-fem år siden.

MVH
Jens

Fra : -V-

Dato : 11-07-02 01:30

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> Jep. IMHO er det Kitanos bedste - lige en tak bedre end Hana-bi.

Fantastisk film. Så den i Husets biograf for et års tid siden - alene.
Super oplevelse.
Glæd jer.

-V-

Fra : Anders Nielsen

Dato : 11-07-02 02:33

Jens Thomsen <jens@groenjord.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d2c98ef$0$63633$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Jep. IMHO er det Kitanos bedste - lige en tak bedre end Hana-bi.

Tænk jeg synes Hana-Bi er bedre :) Jeg synes den kommer mere om bag
personerne. Det kan også skyldes, at det var den første Kitano film jeg så -
dunno :)

> Jeg er spændt på formatet. SVJH sendte DR2 den i letterbox under en

Tjah.. ellers må man jo bare nøjes med sin dejlige widescreen DVD som står
på hylden =P

/Anders

Fra : Jens Thomsen

Dato : 11-07-02 10:48

"Anders Nielsen" <bnaa0002107@bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> Tænk jeg synes Hana-Bi er bedre :) Jeg synes den kommer mere om bag
> personerne. Det kan også skyldes, at det var den første Kitano film jeg
så -
> dunno :)

Jeg så såmænd også Hana-Bi først. Oprindeligt brød jeg mig i øvrigt slet
ikke særligt om Sonatine, men den har vundet med tiden.
Personkarakteristikken er i mine øjne fuldt ud så nuanceret som i Hana-Bi,
men den ligger måske i endnu større grad i forlængelse af traditionel
japansk dramaturgi, hvor meget fortælles mellem linjerne.

> Tjah.. ellers må man jo bare nøjes med sin dejlige widescreen DVD som står
> på hylden =P

Er det den britiske udgave? Hvordan er kvaliteten? Jeg har naturligvis luret
på den, men foreløbigt sprunget den over, fordi jeg læste, at underteksterne
skulle være noget mangelfulde. Da mit japanske efterhånden er ved at være
rustent efter års minimal vedligeholdelse, så går det desværre nok ikke
uden.

MVH
Jens

Fra : Anders Nielsen

Dato : 12-07-02 14:45

Jens Thomsen <jens@groenjord.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d2d5248$0$13980$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> skulle være noget mangelfulde. Da mit japanske efterhånden er ved at være
> rustent efter års minimal vedligeholdelse, så går det desværre nok ikke

Det er UK udgaven ja. Billede kvaliteten er ikke noget at råbe hurra for.
Jeg ved dog ikke med underteksterne. Mit Japansk strækker ikke ret meget
længere end "arigato" og "mushi mushi" så om de er mangelfulde ved jeg ikke.
De er ihvert fald grammatisk korrekt - i modsætning til HK skiver =)

/Anders

Fra : Ole Kofoed

Dato : 12-07-02 20:31

> Det er UK udgaven ja.