Manual og læsning http-requesten
Fra : Martin Johannesen

Dato : 13-02-01 20:46

Hej

To spørgsmål:

1. Hvor finder jeg en god PHP manual?

2. Hvordan får jeg adgang til ip-adressen i http-requesten? Jeg vil nemlig
tilpasse min tæller så den ikke tæller på nogle bestemte ip-adresser.

Mvh.

Martin

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 13-02-01 21:10

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Martin
Johannesen" <Martin.Johannesen@tk.k-net.dk> just offered me, he
muttered some weird stuff, and I had to correct this gibberish:

http://www.php.net/manual/en/

>2. Hvordan får jeg adgang til ip-adressen i http-requesten? Jeg vil nemlig
>tilpasse min tæller så den ikke tæller på nogle bestemte ip-adresser.

Du kan bruge:
$remote_ip = getenv('REMOTE_ADDR');
eller
$GLOBALS["REMOTE_ADDR"];
eller
$REMOTE_ADDR
--
Martin Mouritzen. | http://www.trendy.dk
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 13-02-01 23:44

On Tue, 13 Feb 2001 20:10:18 GMT, Martin Mouritzen <martin@fez.dk>
wrote:

> [...]
>Johannesen" <Martin.Johannesen@tk.k-net.dk> just offered me, he
>muttered some weird stuff, and I had to correct this gibberish:

eller http://dk.php.net/manual/en/ fra den tid før alle fik flatrate
og blev ligeglade m. netøkologi

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Henrik Larsson

Dato : 14-02-01 10:03

> eller http://dk.php.net/manual/en/ fra den tid før alle fik flatrate
> og blev ligeglade m. netøkologi

Jeg syntes bestemt det første link er det bedste.

Her får man mange gange gode tips fra andre brugere under: User Contributed
Notes.

Der er ikke så mange der har skreven i den "danske" version.

Mvh Henrik

Fra : John Mørck Hansen

Dato : 13-02-01 21:24

Hej Martin

1) Manualen kan du hente i HTML, SGML, Windows HtmlHelpFile m.v. hos
www.php.net/docs.php

2) Der findes i PHP en variabel som indeholder IP adressen på client:
$HTTP_SERVER_VARS["REMOTE_ADDR"]

Venlig hilsen
John =