Asus Bios.
Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 13:29

Hej,

Jeg opdagede i går at der er kommet en ny bios-version til mit bundkort
som er et Asus CUV4X-D. Det der undrer mig er, at jeg ikke kan finde
noget information om hvad der er sket af ændringer fra 1014 til 1016
inde på Asus's hjemmeside. Der er heller ikke noget information med i
*.zip-filen.

I dag er downloadsiden hos Asus totalt død, så jeg kan ikke lige give
et link, men er der nogen der kender en hjemmeside hvor man kan se hvad
Asus ændrer fra bios-version til bios-version, eller er det mig der er
blind?

Madsen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-07-02 13:39

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> ikke kan finde noget information om hvad der er sket af ændringer
> fra 1014 til 1016 inde på Asus's hjemmeside. Der er heller ikke

Prøv på det tyske mirror - www.asuscom.de
Og ftp'en ftp://ftp.asuscom.de

Generelt kan jeg anbefale at bruge LiveUpdate programmet til at
downloade BIOS med (jeg ville ikke flashe med det - det tør jeg ikke at
gøre inde fra Windows), det skriver nemlig version changes i download
vinduet når man vælger BIOS versionen.

Flemming

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 14:58

o&u skrev:

[Asus-update, hvor?]

> Det lå sikkert på din asus cd.

Hmm, det er muligt.

> Det er en windows-baseret bios-updater. Kør den fra windows. Den
> kan både køres med bios fra fil på harddisk (anbefales absolut)
> eller via internet (anbefales ikke sådan som asus site har det
> nu).

Jeg kører nødig bios-opdateringer fra Windows. Jeg har tit gjort det
på min cd-brænder og dvd-drev, men jeg gør det ikke på bundkortet.
Jeg har opdateret til version 1016 her i nat, men det foregik på
"den sikre måde" vha. en bootdiskette (cleanboot uden emm386 og
andet forstyrrende). Det er den måde jeg foretrækker at gøre det på
når det er bundkortet der skal opdateres.

> Min erfaring om asusupdate er, at man _skal_ bruge en opdateret
> (nyeste version) og ikke den tudsegamle på cd'en.

Det er nok fornuftigt. Jo nyere jo bedre, skulle man tro.

> Der er en ny fra 25. juni:
> ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/

Den når ca. halvvejs med at downloade den og stopper så. Asus har
vist kolossale problemer for tiden.

> men samme sted ligger aflash206. Kørt fra dos efter boot en
> startup-diskette, plejer altid at virke.

Jeg ved ikke hvilken version af aflash.exe jeg bruger, men det er
næppe 206, men den har virket fint hidtil.

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 10-07-02 13:44

Madsen wrote:
> [...]
> et link, men er der nogen der kender en hjemmeside hvor man kan se
> hvad Asus ændrer fra bios-version til bios-version, eller er det mig

Til mit Asus A7A266-E er der da en lille blok eller sådan noget ude til
højre, på den download side der nu er død. Der står typisk de 3-4 støste
ændringer.
Jeg antager derfor at det også er sådan til et Asus CUV4X-D. Men jeg kan som
sagt ikke komme ind på download-siden for at få det tjekket!

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 10-07-02 13:56

Martin K wrote:
> [...]
> Jeg antager derfor at det også er sådan til et Asus CUV4X-D. Men jeg
> kan som sagt ikke komme ind på download-siden for at få det tjekket!

Efter laaaang tids venten kom jeg da ind til sidst. Men det eneste der står
er blot:
1. CUV4X-D BIOS 1016

Det kan man jo ikke bruge til så meget, men det havde du vel fundet ud af!

Glem disse to indlæg...

--
Martin K

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 14:12

Martin K skrev:

> 1. CUV4X-D BIOS 1016
>
> Det kan man jo ikke bruge til så meget, men det havde du vel
> fundet ud af!

Ja, jeg troede at man kunne klikke på spørgsmålstegnet, men det giver
jo ikke just den store information.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 14:12

Flemming Joensson skrev:

> Prøv på det tyske mirror - www.asuscom.de
> Og ftp'en ftp://ftp.asuscom.de

Her finder jeg så følgende:
<ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_370/VIA_Chipset/Apollo_Pro_133A/CUV4X-D/>
Her kan jeg heller ikke se nogen information om hvad der er foretaget
af ændringer, men det er da vist den side jeg skal bruge fremover.
Generelt kører <http://download.asus.com.tw/mb_alllist.asp> alt for
langsomt eller også er den nede, eller også kommer den med underlige
fejlmeddelelser. Det er til at få spat af.

> [...]
> ikke at gøre inde fra Windows), det skriver nemlig version changes
> i download vinduet når man vælger BIOS versionen.

Hvad er det for et LiveUpdate-program? Det kender jeg ikke.

Madsen.

Fra : o&u

Dato : 10-07-02 14:38

On Wed, 10 Jul 2002 15:12:08 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>fejlmeddelelser. Det er til at få spat af.

>Hvad er det for et LiveUpdate-program? Det kender jeg ikke.

Det lå sikkert på din asus cd. Det er en windows-baseret bios-updater.

mvh

John

Fra : o&u

Dato : 10-07-02 14:31

On Wed, 10 Jul 2002 14:29:01 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>blind?

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_370/VIA_Chipset/Apollo_Pro_133A/CUV4X-D/

der kan du hente bios'en i dag. Den er fra 2. juli og er endelig (ikke
beta). Men index.txt indeholder ingen oplysninger.

Ændringer for bios'er finder man på

http://download.asus.com.tw/mb_alllist.asp

den er jækle sløv, men jeg har da brugt den idag. Lige nu laver den
noget java-error for cuv4x-d
For tusl2-c virker den bedre, :-/ (om formiddagen ialfald, ikke lige
nu).

mvh

John

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 20:51

o&u skrev:

> Der er noget 'Note'
> Det er de ønskede bemærkninger. Men det tager evigheder, hvis det
> overhovedet kommer frem.

Ok. Jeg prøver at kigge derind de næste par dage, for jeg er da
egentlig ret nysgerrig på hvad de har rettet.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 11-07-02 15:45

o&u skrev:

> Der er noget 'Note'
> Det er de ønskede bemærkninger. Men det tager evigheder, hvis det
> overhovedet kommer frem.

I dag ser det ud til at gå rimelig hurtigt her.

http://download.asus.com.tw/mb_alllist.asp > Socket370 Motherboards
og derefter CUV4X-D. Biosversion 1016.
Der er ingen information om hvilke ændringer der er foretaget. Usmart.
Spørgsmålstegnet giver blot en popup hvor der står 'CUV4X-D BIOS 1016'
hvilket jeg jo godt kan regne ud at det er.
Derudover er der en knap til at downloade BIOS-versionen med og den
*.zip-fil der kommer ud af det, indeholder heller ingen information
overhovedet. Den indeholder kun selve *.bin-filen.

Madsen.

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 10-07-02 14:42

Madsen wrote:
> [...]
> et link, men er der nogen der kender en hjemmeside hvor man kan se hvad
> Asus ændrer fra bios-version til bios-version, eller er det mig der er

jeg kunne have givet dig et link.. men du puttede mig i dit killfilter,
så det ville være unødvendig spam..

Fra : Leony

Dato : 12-07-02 09:38

"Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> skrev i en meddelelse

> jeg kunne have givet dig et link.. men du puttede mig i dit killfilter,
> så det ville være unødvendig spam..

Tak for den oplysning.

Til Madsen:
Jeg fandt denne side ved at søge på Google efter cuv4x-d bios changes. Jeg
ved ikke helt om det er den nye BIOS, den er dog temmelig ny datomæssigt.
http://www.epicpc.co.uk/tech/motherboard.htm
Scroll et stykke ned.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Madsen

Dato : 12-07-02 15:15

Leony skrev:

> "Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> skrev i en
> meddelelse news:aghdj7$bpj$1@phys-news1.kolumbus.fi...

Jamen det var vel nok ærgerligt Dennis.
Jeg ved ikke hvordan jeg overhovedet skal klare mig på usenettet
uden dine venlige og oplysende indlæg.

> [...]
> Jeg fandt denne side ved at søge på Google efter cuv4x-d bios
> changes. Jeg ved ikke helt om det er den nye BIOS, den er dog

Tak for det.

1.Fix ACPI BIOS warning messages in system event log under Windows
XP - var en af de rettelser der var foretaget i version 1014, så de
har heller ikke information om 1016. Jeg sendte en e-mail til ASUS
den anden dag. De har dog ikke svaret endnu, men mon ikke de gør det
på et tidspunkt.

Tak for hjælpen.

Madsen.

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 16-07-02 10:57

Madsen wrote:

> Jamen det var vel nok ærgerligt Dennis.
> Jeg ved ikke hvordan jeg overhovedet skal klare mig på usenettet
> uden dine venlige og oplysende indlæg.

nej, og du finder heller aldrig ud af det, fordi du er en arrogant nar.

er der nogen der lige gider quote den til ham? :)

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 14:58

o&u skrev:

> Ændringer for bios'er finder man på
>
> http://download.asus.com.tw/mb_alllist.asp

Hvor ser du henne hvilke ændringer der er foretaget? Det _er_ den side
jeg har hentet den nyeste bios (1016) fra, men jeg kan ikke se hvad der
er ændret fra version 1014.

Madsen.

Fra : o&u

Dato : 10-07-02 19:17