Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon A200 - Godt Køb?
Fra : pp

Dato : 10-07-02 11:57

Nybegynder på dette område og har kun brug for et billigt og simpelt
digitalt kamera.

Er Canon Powershot A200 så noget for mig?

Er det alternativer?

Mvh Per

Fra : pp

Dato : 10-07-02 12:00

Glemte lige:
Canon PowerShot A200
Max Resolution: 2.100.000pixels / 1600x1200 / 320x240 AVI
Memory: 7-87 pics
Type: 8MB CompactFlash I
Display: 1,5" LCD TFT
Sensor: 1/3.2" CCD
Zoom: 3.2X Optical / 4X Digital
Interface: USB
Warranty: 2 Years
Pris: 2.203,- Midt Data

Og meget gerne forslag til andre enkle og billige til en nybegynder.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-07-02 19:38

> Canon PowerShot A200
> Max Resolution: 2.100.000pixels / 1600x1200 / 320x240 AVI
> Memory: 7-87 pics
> Type: 8MB CompactFlash I
> Display: 1,5" LCD TFT
> Sensor: 1/3.2" CCD
> Zoom: 3.2X Optical / 4X Digital

Det har altså ikke optisk zoom

> Interface: USB
> Warranty: 2 Years
> Pris: 2.203,- Midt Data

mvh Frank

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-07-02 08:05

pp wrote:
> Max Resolution: 2.100.000pixels / 1600x1200 / 320x240 AVI
> Memory: 7-87 pics
> Type: 8MB CompactFlash I
> Display: 1,5" LCD TFT
> Sensor: 1/3.2" CCD
> Zoom: 3.2X Optical / 4X Digital

som en anden har anført så har kameraet ikke optisk zoom (jf canon selv)
<http://www.powershot.com/powershot2/a200-a100/index.html>

Prøv evt. at overvej om du ville nøjes med et uden zoom[1] hvis du
skulle købe et ikke-digitalt minikamera.

[1:] digital zoom forringer billedkvaliteten (vist nok væsentligt - er
der nogen der ved mere end mig hvad det angår?), så jeg regner den ikke med.

alternativer:
tjah - der er da mange (jeg tager et par stykker med samme opløsning og
i lignende prislag)

* Canon A40 er en mulighed (jeg er rigtigt godt tilfreds med mit) - 3x zoom
* Olympus c220 - 3x optisk zoom
* Fuji FinePix A201 - ingen optisk zoom
* Nikon CoolPix 775 3x optisk zoom
* Sony Cyber-shot DSC-P51 2x optisk zoom

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : pp

Dato : 11-07-02 11:55

Tak for info..

Optisk zoom vil være at foretrække, så efterfølgende har jeg kigget på Canon
A40 og Nikon CoolPix 775 - det bliver højst tænkeligt et af dem.

Det er jo lidt af en jungle for en nybegynder og mit behov her og nu er ikke
et avanceret kamera, men (som med så meget andet) vokser behovet jo
hurtigt...

Mvh Per

Fra : o&u

Dato : 10-07-02 12:13

On Wed, 10 Jul 2002 12:56:55 +0200, "pp" <pp@pp.dk> wrote:

>Nybegynder på dette område og har kun brug for et billigt og simpelt
>digitalt kamera.
>
>Er Canon Powershot A200 så noget for mig?
>
>Er det alternativer?

Mange alternativer !

Kig på www.dpreview.com

Men A200 er vist udmærket. Skal du bare have point-and-shoot eller
skal du bruge manuelle indstillinger ?
Ikke fordi jeg ikke tror, at A200 kan begge dele.

dpreview giver et indtryk af antal billeder taget pr. opladning, og
angiver også hurtigheden af kameraet, m.h.t. boot (når det tænder) og
autofokus.

A200 er klart et målsøger-kamera. Det er også mest handy.

mvh

John