MS Windows
briani 27239
backup ? ?
Fra : eh

Dato : 10-07-02 10:34

Hej. Der er vel ikke nogen af jer, der kender en side, hvor jeg kan få
beskrevet backup så det er til at forstå? Jeg er ikke nogen ørn til det
her, så Microsofts tekst i hjælp er mere eller mindre volapyk - men nu synes
jeg altså at jeg har levet livet lidt for farligt længe nok. Har hidtil
brændt en CDrom med jævne mellemrum, men....
Venlig hilsen
Erling Hansen

Fra : Hagman

Dato : 10-07-02 14:52

Jeg har lavet disse 2 sider:
http://home1.stofanet.dk/hagman/ghost1.html
http://home1.stofanet.dk/hagman/ghost2.html

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : eh

Dato : 10-07-02 16:27

Tusind tak, Hagman.
Endelig en forklaring jeg kan fatte, prøver den i weekenden.
Erling Hansen

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 16:52

eh skrev:

> Endelig en forklaring jeg kan fatte, prøver den i weekenden.

Jeg synes ikke det er nemt at gennemskue i dit oprindelige spørgsmål at
det er en vejledning til Ghost du efterlyste, men det var det åbenbart.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 17:22

eh skrev:

> Det var det faktisk heller ikke - kan jeg se ved yderligere en
> gennemlæsning.

Jeg troede at det var den indbyggede backupfunktion i Windows du
efterlyste en vejledning til.

> Lige i første omgang troede jeg, at ghost var en fil der hørte med
> til systemet.

Det er det ikke. Ghost er et program Symantec/Norton laver. Det er
et rigtigt smart program som kan lave en tro kopi af din disk og
gemme helt indholdet i en såkaldt image-fil. Vha. den imagefil kan
du altid få computeren stillet tilbage til det tidspunkt hvor du
lavede image-filen. Det er en god sikkerhed at have. Du kan gemme
direkte på cd-r eller cd-rw'er fra programmet, eller du kan lave et
image en en disk over på en anden. Du har også mulighed for at klone
en disk over på en anden, hvilket er ret praktisk hvis man f.eks.
køber en ny harddisk og ikke ønsker at skulle starte forfra med at
installere det hele fra bunden af.

Jeg bruger et lignende program ved navn DriveImage, som firmaet
PowerQuest laver.

Madsen.

Fra : rh

Dato : 11-07-02 09:12

"eh" <erling.korsoer@mail.dk> wrote in message
> [...]
> jeg altså at jeg har levet livet lidt for farligt længe nok. Har hidtil
> brændt en CDrom med jævne mellemrum, men....

Hvis du ikke hitter ud at back-up funktionen i windows ,hvilket jeg ikke
gjorde
jeg bruger denne http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm , hurtigt
og nemt.
(den kan dog ikke komprimere din backup fil)
ellers søg på www.tucows.dk , der er en hel del gratis prg.
--
Nostalgi for gamle radio nørder * http://www.ras916.dk
Hvilken sat-reciever ? Hvilket kort ? * http://www.hollensted.dk/sat