MS Windows
briani 27239
undgå nyt password
Fra : Michael Terp Laursen

Dato : 10-07-02 09:13

Hej
Ca. en gang om måneden beder min pc om at jeg skal lavet et nyt password. Er
det muligt at slå denne funktion fra?
Jeg bruger win2k sp3.
Mvh.
Michael

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-07-02 11:48

In dk.edb.system.ms-windows Michael Terp Laursen wrote:

>Ca. en gang om måneden beder min pc om at jeg skal lavet et nyt password. Er
>det muligt at slå denne funktion fra?
>Jeg bruger win2k sp3.

Jeg har godt nok XP, men mon ikke det virker under 2000 også. Jeg kan
ikke garantere at der ikke er en nemmere måde:

Kontrol Panelet -> Administrative værktøjer (Administrative Tools) ->
"Computer Management" -> Systemværktøjer -> Lokale brugere og grupper
-> Brugere -> Din bruger -> Kodeord udløber aldrig.

Det er en blanding af dansk, engelsk og frie oversættelser, men jeg
håber at du forstår det.
--
Lars Stokholm

Fra : Janner

Dato : 10-07-02 12:11

På win2 k. pro. :

Kontrol panel , brugere og adgangs koder , avanceret , avanceret
brugerstyring , brugere ... Højre klik på den eller de brugere du ønsker at
ændre egenskaberne for .... Her vælges adgangskode unløber aldrigt.

Det er Leth' selvom vejen derind er lidt kringler he he

God vind

Janner

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 13:16

Janner skrev:

> Det er Leth' selvom vejen derind er lidt kringler he he

Et alternativ er Start > Kør > lusrmgr.msc

Madsen.

Fra : Harald

Dato : 10-07-02 12:31

"Michael Terp Laursen" <bilbo@socsci.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Ca. en gang om måneden beder min pc om at jeg skal lavet et nyt password.
> [...]

Og her er så en lidt kortere udgave :)

Højreklik på "Denne computer" og vælg "Administrer", Dobbelklik på "Lokale
brugere og grupper", klik på "Brugere" og over til højre kan du nu
dobbelklikke på en brugere og sætte hak i "Adgangskode udløber aldrig"

Mvh
HK