Hund lider for menneskes skyld.
Fra : Sverre Stokke

Dato : 10-07-02 08:28

I forlængelse af kuperingsdebatten vil jeg erklære mig skyldig i mange af
de anklager, der er blevet rejst mod tilhængere af kupering.
I går klippede jeg klør på min 13 uger gamle hvalp, og den led virkelig.
Den blev fastholdt med magt, og selv om tangen var af den professionelle
slags, og det ikke var forbundet med direkte smerte at få klippet nogle mm
af hver klo, var det tydeligt at hvalpen gennemgik ufattelige pinsler.
Og jeg gjorde det kun for min egen bekvemmeligheds skyld. Klørene var som
barberblade, og jeg havde blodige rifter på begge arme. Gårsdagens varme
vejr fik mig til at gå barbenet, så jeg havde nu også fået lange blodig
rifter på læggene. Men det kan på ingen måde forsvare det barbariske
kirurgiske indgreb - og så af en amatør.
Hvalpen kan beses på www.sverre.dk - inden klo-kuperingen.

Hilsen Sverre.

Fra : VRI

Dato : 10-07-02 09:08

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rifter på læggene. Men det kan på ingen måde forsvare det barbariske
> kirurgiske indgreb - og så af en amatør.

*GGG* God historie sverre dem må vi have nogle flere af i denne ellers meget
seriøse, alvorlige og saglige NG.......

Hygge, VRI

Fra : Ally

Dato : 10-07-02 12:41

[SNIP]
> *GGG* God historie sverre dem må vi have nogle flere af i denne ellers
meget
> seriøse, alvorlige og saglige NG.......

Jeg er enig i, at denne NG til tider er lidt for seriøs og alvorlig. Men jeg
kan absolut ikke sidestille halekupering med klipning af negle!

Med venlig hilsen

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Kosmonauten

Dato : 10-07-02 18:33

> [...]
> rifter på læggene. Men det kan på ingen måde forsvare det barbariske
> kirurgiske indgreb - og så af en amatør.

Hej Sverre,
det var dog en "grusom" historie, den kan vi helt sikkert læse mere om på
forsiden af næste udgave af "Se & Gø" ;c)
Har du tænkt på at nu skal din hund i fremtiden have "pschyfokolo" terapi??
Spøg til side så tillykke med den ny hund, fotoet af de 4 uger gamle hvalpe
vækker minder hos undertegnede fra dengang da jeg selv ( ikke var hvalp
;c) ) så min Laika for første gang.
Og så har du din hund oppe i et møbel, tsk tsk hvem bestemmer hos jer ;c)
God sommer, Sverre.
Mvh
Martin & Laika
http://home13.inet.tele.dk/dinah

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 10-07-02 20:05

On Wed, 10 Jul 2002 09:28:23 +0200, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrotd:

> [...]
>rifter på læggene. Men det kan på ingen måde forsvare det barbariske
>kirurgiske indgreb - og så af en amatør.

Tillykke med hunden , men husk nu at klikke den ned af sofaen ellers
overtager den jo alpharollen pga manglende aktivering læs eventuelt en
bog eller 10 om ulve af Abrantes

hedebølgeagtigeaftenhilsner fra punish

Fra : Kosmonauten

Dato : 10-07-02 20:19

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> Tillykke med hunden , men husk nu at klikke den ned af sofaen ellers
> overtager den jo alpharollen pga manglende aktivering læs eventuelt en
> bog eller 10 om ulve af Abrantes
>
> hedebølgeagtigeaftenhilsner fra punish
Hej Punish,
selvom vi ikke altid ser ens på tingene så har du lige givet mig
latterkrampe.
Ditto varmehilsner
Martin

Fra : Sverre Stokke

Dato : 11-07-02 07:29

kraz_no@hotmail.com writes:
> [...]
>;c) ) så min Laika for første gang.
>Og så har du din hund oppe i et møbel, tsk tsk hvem bestemmer hos jer ;c)

Her er du inde på noget væsentligt, Martin. For vi er faktisk ikke helt
enige om, hvem der bestemmer. Nuggi er jo på det nærmeste blevet
overdoseret med kæl og ros i starten, så det er lidt svært for ham, når
reglerne langsomt bliver indført.
På trods af at huset er fyldt med fristende bide-ting i hvalpehøjde, har
han stort set holdt sig til sit legetøj - kun en enkelt ordbog har fået
gnavet lidt af ryggen.

Hilsen Sverre.

Fra : Jette Køhler

Dato : 11-07-02 09:53

Klog hund du har Sverre håber Nuggi fik noget ud af det, en af mine hund åd
en gang en bog af Roger Abrantes omhandlende problemhunde, og siden den dag
var han bare et pragteksemplar.

Jeg kommer til at tænke på om jeg måske skulle købe 7 nye eksemplarer til de
7 jeg har nu så kan jeg måske slippe for det hårde job at opdrage på dem.

Jeg har været inde på din hjemmeside og kigge man er vel nysgerig og den var
ret flot og jeg fik mig da en lille griner. Og så synes jeg at Nuggi ser
dejlig ud, og var det mig ville jeg absolut ikke klikke ham ned fra sofaen
han er sgu' da dygtig han kan klare at komme op i så ung en alder og det bør
da belønnes

Jette

Fra : Kosmonauten

Dato : 11-07-02 16:23

> [...]

> På trods af at huset er fyldt med fristende bide-ting i hvalpehøjde, har
> han stort set holdt sig til sit legetøj - kun en enkelt ordbog har fået

Hej Sverre,
kan kun give dig ret i at man "glemmer" hvad det vil sige at have en hvalp
indenfor dørene ;c)
Og selvom man har "erfaring" så starter man jo altså forfra igen med den
"nye" hvalp.
Laika har ikke ødelagt så meget, men hånden på hjertet så ødelagde jeg en
del i starten for mig selv, fordi jeg partout følte at jeg ville prøve de
"nye" opdragelses metoder, med det resultat at jeg selv blev skrub
forvirret.
For den hund jeg havde før var opdraget efter "min" metode og jeg fik den
hund som jeg ville have uden brug af hverken det ene eller det andet.
Selvfølgelig uden brug af "vold" og andre barske ting. Der er da nogle ting
i de "nye" metoder som kan bruges, men jeg har da lært at fordi metoderne er
"nye" er det jo ikke ensbetydende med at de lige præcis virker efter
hensigten.
Det er nok bare et individuelt skøn om at finde lige præcis "den" metode at
opdrage på.
Med ønsket om en god sommer til dig og Nuggi.
Martin & Laika

Fra : Sverre Stokke

Dato : 11-07-02 07:32

nobody@home.com writes:
>Tillykke med hunden ,
Tak
>men husk nu at klikke den ned af sofaen ellers
>overtager den jo alpharollen pga manglende aktivering læs eventuelt en
>bog eller 10 om ulve af Abrantes
Han bliver aktiveret til den store guldmedalje. Godt at man på 10 år
glemmer, hvor besværligt det er at have en hvalp

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 11-07-02 16:01

mamuska@post8.tele.dk writes:
> [...]
>åd
>en gang en bog af Roger Abrantes omhandlende problemhunde, og siden den
Han er meget klog - gik i gang med Etymologisk Ordbog. Men fulgte mit råd
om at det var for stor en mundfuld.

> [...]
>han er sgu' da dygtig han kan klare at komme op i så ung en alder og det
Nope, sofaen er Nuggi-fri zone. Snart

Hilsen Sverre.