MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
give adgang til mapper på en XP-pro maskin~
Fra : Jan M

Dato : 10-07-02 07:51

Hej NG

Jeg har et prøblem med at dele mine mapper på min XP-pro maskine. Problemet
ligger i at jeg gerne vil kunne dele en mappe med mange brugerer, uden de
alle skal være oprettet som brugerer på min maskine.

Det er et mindre firma netværk, hvor der ikke logges på en server og langt
de fleste maskiner kører win98. i det vi ikke logger på en server kan jeg
ikke trække brugerene derfra og skal altså selv oprette alle som skal have
adgang på min makine. Det er ikke smart og så erdet jeg godt kunne tænke mig
at kunne dele en mappe efter samme princip som i win98. Altså dele en mappe
som alle kan komme indpå evt. med et password.

Et lille ekstra spørgsmål er om det er muligt at oprette brugerer på min
maskine, som kun har adgang over netværket, og altså ikke har mulighed for
at logge ind på min maskine. Som det er nu har jeg en hav af billeder i
login menuen, men det er kun mig som bruger maskinen.

Venlig hilsen

Jan

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 13:20

Jan M skrev:

> [...]
> Problemet ligger i at jeg gerne vil kunne dele en mappe med mange
> brugerer, uden de alle skal være oprettet som brugerer på min

Mon ikke det kan lade sig gøre ved at aktivere gæstekontoen?
Jeg er ikke sikker dog, men jeg mener at have læst det engang her i
gruppen. Gæstekontoen er af sikkerhedshensyn slået fra som standard.

Start > Kør > lusrmgr.msc
Højreklik på gæstekontoen og fjern fluebenet ved 'Deativeret'.

Madsen.