MS Windows
briani 27239
XP aktivering
Fra : Iiiggiti

Dato : 10-07-02 00:50

Jeg havde problemmer med min cd-rom drev. Derfor følte jeg, at jeg
blev nødt til at genindlæse min standard BIOS indstilling. Det må
siges at jeg har ændret en hel del, før jeg fik indstalleret XP, og
måske derfor kunne min XP ikke starte op, efter at jeg havde
genindlæst min BIOS. Jeg fik så med møje, og efter et par dage,
fjernet onbord lydkort og modem fra BIOS. Og så virkede min XP igen.
Jeg kunne måske have ringet til MS. Men er det rimeligt at man skal
have problemmer med en "lovlig" OS, fordi MS regner med at man kun
skifter HW "meget sjældnet"? Eller har jeg forstået problemmet
rigtigt? Måske skulle man skifte til Linux?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-07-02 02:45

Aktivering synes ikke at have været indblandet på noget tidspunkt. Du
snakker om hardware problemer men nævner ikke på noget tidspunkt at du
skulle have fået en prompt om at aktivere WIN XP igen.
Så man må nok konkludere at dine problemer var hardware relaterede og
intet havde at gøre med Windows XP.
Så afslutningsvis, nej, du havde ikke forstået problemet rigtigt.