Konfiguration af server med fast IP
Fra : Lars Klingenberg

Dato : 10-07-02 00:47

Hi,

Jeg har fået en fast IP adresse og vil nu gerne hoste noget privat website.
Jeg har NetExpress med en Speedstream Router og vil nu gerne have
konfigureret den og min server til at kunne hoste. Jeg er klar over hvordan
man tildeler en maskine en fast IP adresse, men det er formentlig ikke nok,
da jeg løber ind i det problem at min internetforbindelse dør hvis jeg
tildeler min server den faste IP adresse. Hvad gør jeg galt... eller hvad
skal man gør for at det virker...?

Med venlig hilsen
Lars Klingenberg

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 10-07-02 00:50

Skylder lige at sige at jeg har en Windows 2000 PC med IIS installeret og
siddende på en Edimax (intelligent hub)
/Lars

Fra : Kim Jensen

Dato : 10-07-02 07:57

> [...]
> da jeg løber ind i det problem at min internetforbindelse dør hvis jeg
> tildeler min server den faste IP adresse. Hvad gør jeg galt... eller hvad

Du skal forsat lade din forbindelse køre som den er (antaget, at du får
tildelt din fast IP-adresse automatisk?).
Det der er afgørende, er at du har en "pegepind" fra dit domænenavn til din
IP. Denne service, DNS, kan du købe dig til for beskedne beløb - endda få
det gratis hos www.gratisdns.dk

mvh
Kim Jensen

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 10-07-02 09:39

> Du skal forsat lade din forbindelse køre som den er (antaget, at du får
> tildelt din fast IP-adresse automatisk?).
Jo, men der skal vel være en af maskinerne på mit netværk der fungerer som
webserver og har fået tildelt det pågældende IP-nummer, eller?

/Lars

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 10-07-02 09:48

"> Jo, men der skal vel være en af maskinerne på mit netværk der fungerer
som
> webserver og har fået tildelt det pågældende IP-nummer, eller?

Nej, routeren har dit offentlige ip-nr.

I routeren skal du så route web-trafik (ip/80) til web-serverens ip-nr..

Så vidt jeg ved har TDC allerede defineret et internt ip-nr. til webserver,
det kan du se i papirerne til din opkobling.

/Brian

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 10-07-02 11:48

> [...]
>
> Så vidt jeg ved har TDC allerede defineret et internt ip-nr. til
webserver,
> det kan du se i papirerne til din opkobling.

Thanx - det var den information jeg skulle bruge - og det virker. Takker og
bukker!
/Lars