PHP og Interbase
Fra : Bear

Dato : 11-02-01 14:06

Hi there

I manualen til PHP4 står der at der er support af Interbase-databasen fra
Borland, men jeg får følgende fejlmeddelelse:

Fatal error: Call to undefined function: ibase_connect() in
c:\inetpub\wwwroot\interbase\test.php on line 9

Scriptet ser sådan ud:
<?php

$host="localhost";

$username="SYSDBA";

$password="masterkey";

$path="c:\\temp2\\db.gdb";

$dbh = ibase_pconnect ($path, $host, $username, $password);

$stmt = 'SELECT * FROM kunde';

$sth = ibase_query ($dbh, $stmt);

while ($row = ibase_fetch_object ($sth)) {

print $row->gade . "\n";

}

ibase_close ($dbh);

?>

Nogen der har fået PHP og Interbase til at funke?

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Christian Laursen

Dato : 11-02-01 14:17

"Bear" <the-merc@usa.net> writes:

> [...]
>
> Fatal error: Call to undefined function: ibase_connect() in
> c:\inetpub\wwwroot\interbase\test.php on line 9

Du skal have fat i en php kompileret med InterBase support.

Christian Laursen

Fra : Morten Winther

Dato : 11-02-01 14:23

"Bear" <the-merc@usa.net> wrote in message

> Nogen der har fået PHP og Interbase til at funke?

Nej men har du instaleret PHP med support for Interbase?

--with-interbase[=DIR]

PHP 3, PHP 4: Include InterBase support. DIR is the InterBase base
install directory, which defaults to /usr/interbase.

http://www.php.net/distributions/bigmanual.html

/ morten