Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spørgsmål ang. engangskamera
Fra : Søren H. Wind

Dato : 09-07-02 21:45

Jeg har desværre lige fundet et engangskamera vi blev nødt til at benytte
sidst vi var i London i år 2000, der står på kameraet "Develop before
02/2001" og den dato er jo overskredet med et par timer.

Vil det være nytteløst at aflevere kameraet til fremkaldelse, eller kan det
være de kan bruges alligevel ?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-07-02 22:05

"Søren H. Wind" <s.wind@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:3d2b4b53$0$63629$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> 02/2001" og den dato er jo overskredet med et par timer.
>
> Vil det være nytteløst at aflevere kameraet til fremkaldelse, eller kan det

Det kan du vist kun finde ud af ved at prøve ?

Den dato er en dato, hvor den MINDST er holdbar til
- den er formentlig holdbar noget længere.....

Det eneste der kan være sket er måske at farverne er lidt
forkerte hist og her......

Så jeg ville prøve - en fremkaldelse koster jo ikke en bondegård
i vore dage - og du har da alt at vinde !

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 09-07-02 22:46

Fra : max

Dato : 09-07-02 23:43

> Hvis det har været opbevaret relativt køligt, så er der ingen problemer.
> Har det været opbevaret ved "stuetemperatur" kan du påregne noget
> farvestik i negativerne (kommer meget an på hvilken film det er der sidder
> i det), men det skulle kunne korrigeres når du får lavet print.

Hej Søren - Det er da spændende - skynd dig ned og få dem fremkaldt
de er garanteret udemærkede..
max

Fra : Clark Kent

Dato : 09-07-02 23:54

Hvis du ikke har tænkt på billederne siden 2000, så smid dem dog ud!