MS Windows
briani 27239
Låste filer i Windows XP Professional
Fra : Ulrik

Dato : 09-07-02 21:53

I forbindelse med et forsøg på at overclocke min computer, blev min
installation af Windows XP Professional ødelagt, så jeg måtte reinstallere.
For ikke at miste min MP3-samling, en række vigtige mails og dokumenter,
valgte jeg at reinstallere oveni den gamle installation.

Efterfølgende har jeg konstateret et underligt problem: Visse filer er
fuldstændigt låste, og kan hverken åbnes, kopieres, slettes eller flyttes,
hverken inde fra WXP eller fra en command prompt. Bare for sjov prøvede jeg
at share en af de berørte foldere, og forsøge at kopiere fra share't, men
det hjalp heller ikke.

Jeg var administrator på den gamle installation, men loggede ind som bruger
med adminstrator-privilegier, men jeg på den nye lader WXP logge ind
automatisk uden password.

Er der mon nogen her, der har en idé til hvordan jeg kan løse det problem?

På forhånd tak.

Mvh, Ulrik

Fra : jsmogens

Dato : 09-07-02 22:17

Det kunne være at du har krypteret dit filsystem med xp.s egen kryptering.
Gør man det har man ikke adgang til filerne ved en nyinstallation med mindre
man har en backup af nøglen, som man så importerer til sin nye installation.

Følgende link refererer til w2k men passer også nogenlunde til XP.

http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/planning/security/efssteps.asp

Venlig hilsen
jsmogens

Fra : Ulrik

Dato : 10-07-02 18:43

"jsmogens" <jsmogens@bigfoot.com> wrote in message
> [...]
mindre
> man har en backup af nøglen, som man så importerer til sin nye
Nope, ingen kryptering (af samme årsag), men tak for svaret alligevel.

Mvh, Ulrik