Spil over nettet
Fra : Michael Ravn

Dato : 09-07-02 21:44

Er der stor forskel på, hvor gode de enkelte ADSL-udbydere er til spil
over f.eks. Battle.net (f.eks.Diablo 2).
For tiden er jeg meget interesseret i Telia ADSL? Er de ok til dette?
Hvad med Tiscali?
Michael Ravn

Fra : TBC

Dato : 10-07-02 04:08

"Michael Ravn" <mravn@imageREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Er der stor forskel på, hvor gode de enkelte ADSL-udbydere er til spil
> over f.eks. Battle.net (f.eks.Diablo 2).

Ja, men det måske også i kræft af hvor man bor, og hvilken central man er på
? (og måske ligefrem hvor langt man bor fra den osv (kobberkvalitet)) ??

- Og her taler jeg om ping.
I hvertfald har min lillebror med TDC's BB 512/128 en ping på ca 65-110 ms i
counterstrike, hvor en ven et andet sted i landet har en ping på ca 35-45
med Netexpress 256/128

> For tiden er jeg meget interesseret i Telia ADSL? Er de ok til dette?

Se det er jeg også MEGET interesseret i at vide. Det eneste jeg hidtil har
kunnet vride ud af gruppen her, er disse tracert's:
http://www.nowhere.dk/vr/ ...der kunne indikere at en CS ping ville ligge på
alt imellem 30-60 ms i counterstrike

> Hvad med Tiscali?

Tiscali har jeg selv pt (derhjemme). Vælger man en modemløsning har man gode
forudsætninger for at få en virkelig god ping. Personligt har jeg en ping
derhjemme i counterstrike på 8-28 ms med en 512/512 (modem). ...Derfor er
jeg lidt tilbageholdende med at skifte ISP, men jeg er nu meget interesseret
i Telia's løsning på grund af prisen.

Denne ping (8-28 ms) har min lillebrors computer (den med en ping på 65-110
ms på BB 512/128) også når han har den med over til mig, så forskellen
skyldes ikke selve vores computere men vores respektive ADSL forbindelser.

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-07-02 16:44

"Michael Ravn" <mravn@imageREMOVE.dk> wrote in message
> Er der stor forskel på, hvor gode de enkelte ADSL-udbydere er til spil
> over f.eks. Battle.net (f.eks.Diablo 2).
> For tiden er jeg meget interesseret i Telia ADSL? Er de ok til dette?
> Hvad med Tiscali?

Hvis du tænker på at spille online i Danmark, på danske servere, er det
nærmest underordnet.
Jeg vil også tro battle.net og diablo 2 er lidt ligeglade med hvilken
udbyder du har. MEN :) - hvis du skal spille FPS spil
på internatiionale servere, så er det lidt forskelligt hvem der er bedst.
Min personlige erfaring siger, at TDC generalt
giver bedst ping ud af landet, men oftest, følger CyberCity med. Det
forekommer dog nogle få gange, at TDC pinger 50/60 og
CC kunder ligger på en ping på 150-200!

Mvh.:
Peter Jensen