Søges oplysninger om HEBE, Berg spidsgatte~
Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-07-02 20:58

Hej alle

En amerikansk pige har kontaktet mig angående oplysninger om hendes båd.

Båden er angiveligvis en Berg spidsgatter, bygget 1947 i Odense af Mazanti.
Den blev i 1958 sejlet til USA hvor den stadig befinder sig.

Er der nogen som måske har hørt noget om denne spidsgatter, eller måske om
bådebyggeren Mazanti?

Jeg har natruligvis kigget i de fæle...

Claus

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-07-02 21:04

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er der nogen som måske har hørt noget om denne spidsgatter, eller måske om
> bådebyggeren Mazanti?

Hmmm.....var Mazanti ikke en automekanikker som havde værksted ude i
umiddelbar nærhed af Odense Marcipanfabrik...?

Jeg kan ikke huske vejnavnet.

Hr. Bjørn

Fra : Lars Helboe

Dato : 09-07-02 22:20

Der findes omkring 10 personer med navnet Mazanti i Odense - prøv at sende
et venligt brev til dem.

Men der er også Mazanti smedie, med afdeling i Odense og Ullerslev.
Lur mig om ikke denne familie har noget med det at gøre. Tror faktisk jeg
har hørt om det for nogle år siden.
De har tlf.: 6612 0712

Held og lykke

--

www.uller-matic.dk
der findes bedre ankre

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-07-02 00:37

"Lars Helboe" <loga@os.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men der er også Mazanti smedie, med afdeling i Odense og Ullerslev.
> Lur mig om ikke denne familie har noget med det at gøre. Tror faktisk jeg
> har hørt om det for nogle år siden.
> De har tlf.: 6612 0712

Den Mazanti som jeg kan huske, havde netop forretning i den periode du
søger.

Jeg var godt nok kun en lille dreng; men husker tydeligt min fader anvendte
ham som mekanikker/værksted (Völle 544).

Jeg mener også at huske, der stod en båd i een af hallerne.

Hr. Bjørn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-07-02 10:45

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener også at huske, der stod en båd i een af hallerne.

Jeg har set på de fæle, at han har bygget mindst 3 både, så han er nok
rigtig bådebygger.

Claus

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-07-02 10:57

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har set på de fæle, at han har bygget mindst 3 både, så han er nok
> rigtig bådebygger.

Du kan sikkert have ret.

Jeg errindrer blot ikke en bådebygger med det navn, fra min barndom/ungdom.

Familien har en længere tradition ud i træskibe (via Svendborg
(handel/skibsfragt)) under et mere borgerligt navn, Jensen.

Fyn var og er et arnested for rigtige både/skibe....træskibe..specielt det
Sydfynske.....

Som en anden har foreslået, prøv da at tage kontakt til den nulevende
familie.

Alternativt kontakt Walsteds Bådebyggeri/værft (Thurø) . Den "gamle" er
stadig med i daglidagen og kan garanteret huske en masse.

link: http://www.walsted.dk/home.asp

Hr. Bjørn