GPRS hos Orange
Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 09-07-02 21:12

X-post til dk.edb.system.lomme-pc og dk.teknik.telefoni.mobil.
Opfølgning til telefoni.mobil

Hej

Jeg sidder og forsøger at komme på nettet med min Handspring Visor
Platinum (Palm OS) gennem en Nokia 6310i gennem GPRS hos Orange.

Problemet er, selvfølgelig(!), at det ikke virker.
Jeg har rodet med forskellige init. strenge der sendes fra Visor'en til
telefonen, men uden held.
Det der sker er at jeg sender AT+CGDCONT=,,"web.orange.dk"; til
telefonen og ringer op til *99***1#
Resultatet bliver at telefonen forsøger at skabe en GPRS forbindelse,
men kort efter skriver "Adgangspunkt ugyldigt" og afbryder.
I telefonen har jeg under GPRS-modemindstillinger også sat
"web.orange.dk" som primært adgangspunkt.
Hvad skal jeg gøre for at komme på nettet? Jeg er i tvivl om Oranges
adgangspunkt er rigtigt... Hvordan skal det skrives i telefonen og
Visoren?

Det skal måske tilføjes at jeg sagtens kan wap'e gennem GPRS og at jeg
godt kan komme på nettet fra Visoren gennem et almindeligt dataopkald
via IR til telefonen.

Forslag til hvad jeg kan gøre modtages med kyshånd!

På forhånd tak

Nikolaj Hommelgaard

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-07-02 21:39

"Nikolaj Berliner Hommelgaard" <spamtrap020202@hommelgaard.com> wrote

> [...]
> Hvad skal jeg gøre for at komme på nettet? Jeg er i tvivl om Oranges
> adgangspunkt er rigtigt... Hvordan skal det skrives i telefonen og

web.orange.dk er korrekt APN.
Nummeret jeg selv ringer til er dog uden 1-tallet til sidst, men det er vist
afhængig af hvilken telefon man bruger [bruger selv en Motorola v70]

Et skud i tågen, prøv med dette i ini-strengen:
+cgdcont=1,"IP","web.orange.dk"

Håber det kommer til at funke.

--
Mvh Henrik.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-07-02 21:46

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote

Beklager dobbelt-post.

--
Mvh Henrik.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-07-02 21:44

> [...]
> Hvad skal jeg gøre for at komme på nettet? Jeg er i tvivl om Oranges
> adgangspunkt er rigtigt... Hvordan skal det skrives i telefonen og

web.orange.dk er korrekt APN, dog bruges wap.orange.dk som APN når der skal
wap'es.

[...]

Husk at man skal ikke indtaste hverken username eller password på
opkaldsforbindelsen.

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 09-07-02 22:52

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

> web.orange.dk er korrekt APN, dog bruges wap.orange.dk som APN når der
skal
> wap'es.

Ja, det er også sådan telefonen er sat op - Det er ingen problemer med
at wap'e.

> Nummeret jeg selv ringer til er dog uden 1-tallet til sidst, men det
er vist
> afhængig af hvilken telefon man bruger [bruger selv en Motorola v70]

Det ser ud som om at det ikke påvirker noget om jeg ringer op til
*99***1#, *99# eller *99***#. Resultatet er det samme - Telefonen
skriver "opretter GPRS forbindelse" hvorefter den bipper og skriver
"adgangspunkt ugyldigt"

> Et skud i tågen, prøv med dette i ini-strengen:
> +cgdcont=1,"IP","web.orange.dk"

Det virker desværre kun på samme måde...

> Husk at man skal ikke indtaste hverken username eller password på
> opkaldsforbindelsen.

På visoren bliver jeg nødt til at indtaste et brugernavn for at få den
til at kontakte telefonen - Ifølge en folder jeg har hentet fra Nokias
hjemmeside burde dette ikke have nogen betydning for adgangen.
Passwordet er blankt.

> Håber det kommer til at funke.

Også mig!
Tak for hjælpen - Håber at der er flere forslag - Evt. andre der har
siddet i samme klemme som mig...

MVH

Nikolaj

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-07-02 23:18

"Nikolaj Berliner Hommelgaard" <spamtrap020202@hommelgaard.com> wrote

> Ja, det er også sådan telefonen er sat op - Det er ingen problemer med
> at wap'e.

Lige for at skære det ud i pap [så jeg er helt med], så bruger du
'wap.orange.dk' som APN når du skal wap'e ?

--
Mvh Henrik.

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 10-07-02 16:19

> Lige for at skære det ud i pap [så jeg er helt med], så bruger du
> 'wap.orange.dk' som APN når du skal wap'e ?

Hej Henrik

Ja, jeg kan sætte et APN når jeg skal wap'e og et APN der bruges når
telefonen skal være et GPRS-modem. Til wap bruger jeg wap.orange.dk og
til net bruger jeg web.orange.dk. Jeg kan jo også definere APN i
AT-strengene fra visoren og hverken det ene eller det andet virker. Det
er altid samme besked: "Adgangspunkt ugyldigt".

MVH

Nikolaj

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 11-07-02 06:46

Nikolaj Berliner Hommelgaard <spamtrap020202@hommelgaard.com> wrote in
message news:3d2c505e$0$63596$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> AT-strengene fra visoren og hverken det ene eller det andet virker. Det
> er altid samme besked: "Adgangspunkt ugyldigt".

Hejsa.

Jeg sad lige og læste en fejl-vejledning vedrørende data-GPRS.
Der står at der skal være åbent for 'data' på dit SIM-kort.

Måske en mulighed ?

--
Mvh Henrik.

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 11-07-02 13:49

"Henrik Aarfeldt" <haa@orange.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Jeg sad lige og læste en fejl-vejledning vedrørende data-GPRS.
> Der står at der skal være åbent for 'data' på dit SIM-kort.
>
> Måske en mulighed ?

Jeg ringede til orange erhvervssupport om data/internet i dag. Han sagde
at mit abonnement så ud som om at alt var i orden. Det eneste han kunne
anbefale mig var, at slette mine indstillinger og genindlæse opsætningen
ved at sende en sms til 888 med teksten wapgprs. Det er den samme måde
som jeg har hentet indstillinger før.

På Nokia 6310i er der både et adgangspunkt for wap og et adgangspunkt i
forbindelse med at telefonen anvendes som GPRS-modem. Her har jeg
wap.orange.dk til wap og web.orange.dk til GPRS-modemet.
Hvis jeg prøver at sætte wap-adgangspunktet til web.orange.dk skriver
telefonen "Intet svar, prøv igen!" når jeg forsøger at wap'e gennem
web.orange.dk.
Kan andre wap'e gennem web.orange.dk fordi så tyder noget på at jeg ikke
har adgang til web.orange.dk??

MVH

Nikolaj

Fra : Peter Rongsted

Dato : 10-07-02 15:47

> [...]

>Det skal måske tilføjes at jeg sagtens kan wap'e gennem GPRS og at jeg
>godt kan komme på nettet fra Visoren gennem et almindeligt dataopkald

Hvilken CID har din datakonto i T68 med APN="web.orange.dk" ? Med din
dial string skal den være 1.

Peter

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 10-07-02 17:37

"Peter Rongsted" <nospam@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken CID har din datakonto i T68 med APN="web.orange.dk" ? Med din
> dial string skal den være 1.

Hej

Jeg bruger en Nokia 6310i, men det skal da ikke komme an på det...
Jeg er ikke sikker på hvad CID betyder, men regner med at det er hvordan
adgangspunkterne er sorteret i telefonen. I min telefon er web.orange.dk
det første og eneste adgangspunkt. Jeg har også prøvet at ringe op til
*99#, der vel så skal bruge standardadgangspunktet - Stadig uden
resultat.

Er jeg helt galt på den??

MVH

Nikolaj

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-02 08:59

Jeg har en Ipaq 3870 og en Nokia 6310.

Hos mig virker følgende konfiguration:

6310/aktivt adgangspunkt:
startside: http://waporange.dk/, sessionstilstand: midlertidig,
forbindelsessikkerhed: fra, databærer: gprs, gprsforbindelse: efterbehov,
gprs-adgangspunkt wap.orange.dk, ip-adresse: 212.97.206.33,
godkendelsestype: normal, logintype: automatisk, brugernavn: , adgangskode:
, .

Ipaq (ja, ja jeg ved godt at det ikke er en Palm)
her ringer jeg op til: *99#, ingen inistring, ingen ip, intet bbrugernavn,
intet password.

Jeg håber at det kan hjælpe dig, selv om du kun har en Palm

Frank

Frank Lundgren

"I wanna die like my old man, sleeping...
...Not screaming like his passengers"
"Nikolaj Berliner Hommelgaard" <spamtrap020202@hommelgaard.com> skrev i en
meddelelse news:3d2b4394$0$12720$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 12-07-02 12:40

"Frank" <NO WAY - EAT MY SHORTS!> skrev i en meddelelse
> [...]
> gprs-adgangspunkt wap.orange.dk, ip-adresse: 212.97.206.33,
> godkendelsestype: normal, logintype: automatisk, brugernavn: ,

Jeg har præcist samme opsætning - Jeg går ud fra at din startside er
wap.orange.dk - Ikke at det burde gøre noget...
Hvad har du i telefonens menu - 4 - 7 Indstillinger for GPRS-modem. Hvad
står der der?

> Ipaq (ja, ja jeg ved godt at det ikke er en Palm)
> her ringer jeg op til: *99#, ingen inistring, ingen ip, intet
bbrugernavn,
> intet password.

Hvis jeg laver samme forbindelse så skriver telefonen "opretter
GPRS-forbindelse..." hvorefter den bipper og skriver "Adgangspunkt
ugyldigt". Jeg bliver efterhånden mere og mere overbevist om at jeg på
en eller anden måde ikke har adgang til web.orange.dk... JEg må lige
have fat i Orange (igen...)

> Jeg håber at det kan hjælpe dig, selv om du kun har en Palm

Ja, ja.
Det ville jo være lækkert hvis det bare virkede første gang...

MVH

Nikolaj

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-02 16:51

> Jeg har præcist samme opsætning - Jeg går ud fra at din startside er
> wap.orange.dk - Ikke at det burde gøre noget...
Min startside er: Http://wap.orange.dk (der smuttede lige et punktum før)

> Hvad har du i telefonens menu - 4 - 7 Indstillinger for GPRS-modem. Hvad
> står der der?
GPRS adgangspunkt: web.orange.dk.

> Jeg bliver efterhånden mere og mere overbevist om at jeg på
> en eller anden måde ikke har adgang til web.orange.dk... JEg må lige
> have fat i Orange (igen...)

Held og lykke med det

Frank

Fra : Jens Bjargum

Dato : 13-07-02 00:48

Er du sikker på at opkaldsnummeret er rigtigt?

Jeg synes det plejer at være enten

*99# (hvis du kun har en datakonto i din telefon)
eller
*99*1# eller *99*2# (hvis du har mere end en datakonto i din
telefon...f.eks. en til WAP og en anden til Internet. Tallet efter *99*
skal så svare til det CID nummer datakontoen har i telefonen.

Sådan er det ihvertfald på Ericsson (dog bruger man 98 istedet for 99) Men
jeg er godt nok ikke sikker på om det er det samme på en Nokia...men det er
da et forsøg værd.

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 27-07-02 13:22

Hej igen

Så er jeg kommet tilbage fra sommerferie - Og minsandten om jeg ikke fik
det til at virke så jeg har været på nettet hele tiden.

Løsningen var at min palms indstillinger så rigtige ud, men at den
forbindelse jeg havde lavet af en eller anden grund ikke virkede. Da jeg
slettede forbindelsen og lavede en (identisk) ny så virkede det...
Jeg kan ikke forklare hvorfor men ny virker det. Glæden var stor da jeg
efter mange timers hovedbrud endelig så telefonen etablere forbindelse!

Tusind tak for al jeres hjælp!

Med venlig hilsen

Nikolaj Hommelgaard