MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows 98 2edition - fejl - hjælp
Fra : Elmand

Dato : 09-07-02 20:42

Efter geninstallation er der 2 fejl som er ret generende.-

Jeg havde dem også i sin tid , da jeg installerede første gang:

1: Der lukkes ikke helt ned

2: Dospromt kommer ikke ved start f 8 eller ved
genstart efter windows.

Har desværre glemt,hvad jeg skal foretage mig.

Med venlig hilsen

Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Morten

Dato : 09-07-02 21:12

> Efter geninstallation er der 2 fejl som er ret generende.-
> 1: Der lukkes ikke helt ned

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q238096
kan måske hjælpe.

> 2: Dospromt kommer ikke ved start f 8 eller ved
> genstart efter windows.

Den er jeg ikke helt med på.
Ved tryk på F8 under opstart skulle der komme en menu, hvor du bl.a.
kan vælge fejlsikret tilstand. Kommer denne menu ikke?
Med 'genstart', mener du da, at windows ikke starter i dos, selv om det
er det menupunkt, du har valgt?

Mvh.
Morten

Fra : Elmand

Dato : 09-07-02 21:20

"Morten" <morten789@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh.
> Morten
>
>F8 -dosstart --- skærmen bliver helt sort og der kommer ingen promt.-

Min ven hjalp mig sidst,- men han er på ferie til den 20.

Han havde fejlen stående i et Windowshæfte.- Det var
noget med enten dos diskette eller windowsdiskette og
måske noget med kommandoen sys.-
Jeg skulle gerne have det op at køre snarest, da mit
fakturaprogram kører rent dos og ikke kan køre med
vindows tillempede dospromt.

Venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : IzNoGoUd

Dato : 10-07-02 07:49

>Jeg skulle gerne have det op at køre snarest, da mit
>fakturaprogram kører rent dos og ikke kan køre med
>vindows tillempede dospromt.
Hvis du ikke vil rode med at redigere filer!
Lav en startdiskette

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.

Fra : morten L

Dato : 09-07-02 22:34

"Elmand" <elmand@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 2: Dospromt kommer ikke ved start f 8 eller ved
> genstart efter windows.
>
> Har desværre glemt,hvad jeg skal foretage mig.

Se om der står 0 ud for BootKeys i din MSDOS.SYS, hvis der gør ændre du den
til 1, så skulle F tasterne virke igen.

Morten

Fra : Ole Helms

Dato : 10-07-02 09:23

"Elmand" <elmand@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Efter geninstallation er der 2 fejl som er ret generende.-
>
> Jeg havde dem også i sin tid , da jeg installerede første gang:
>

> 1: Der lukkes ikke helt ned

Prøv at hente shutdown-patch fra Microsofts hjemmeside

> 2: Dospromt kommer ikke ved start f 8 eller ved
> genstart efter windows.

Prøv at holde Ctrl-tasten nedtrykket under opstarten.

--
Venligst
Ole Helms