get_browser
Fra : Leonard

Dato : 10-02-01 22:15

Hvordan detecter jeg NN4, så jeg kan lave en speciel version af siden
til den ?

Har forsøgt eksemplet på
http://www.php.net/manual/en/function.get-browser.php
men det giver bare:

Mozilla/4.08 [en] (Win98; I ;Nav)

0:

--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 11-02-01 09:34

"Leonard" <not2@sporty.dk> wrote in message
> Hvordan detecter jeg NN4, så jeg kan lave en speciel version af siden
> [...]
Som er en Netscape 4 :)
Alle Netscape 4 browsere indeholder Mozilla/4

--
Med Venlig Hilsen / Regards
Henrik Bøgh - h_nospam_@boegh.net | http://henrik.boegh.net/

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-02-01 09:44

"Henrik Bøgh" <h_nospam_@boegh.net> skrev i en meddelelse
> Som er en Netscape 4 :)
> Alle Netscape 4 browsere indeholder Mozilla/4

Det gør IE også:

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows 98)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 11-02-01 11:03

Niels Andersen skrev:

> "Henrik Bøgh" <h_nospam_@boegh.net> skrev i en meddelelse
>
> Det gør IE også:
>
> Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows 98)

Og netop derfor vil jeg mene, det er bedre at bruge JavaScript i lige
netop dette tilfælde:

if (navigator.appName == "Netscape" && parseInt(navigator.appVersion)
== "4") {
location.href = "/netscape4-side.php";
}

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Leonard

Dato : 11-02-01 13:13

Jonas Koch Bentzen <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev:

> [...]
>netop dette tilfælde:
>
>if (navigator.appName == "Netscape" && parseInt(navigator.appVersion)

Jeg ville helst bruge det nede på siden til at skifte nogle <div
style="float"> ud med <tabel>, da resten af sitet er opbygget med
includes.
Og det er ikke kun NN4 der skaber problemer.
På en anden side er det IE5 og IE5.5 der skal have noget specielkode
og på en tredie er det alle version < 5 browsere.
I alle tilfælde er det et spørgsmål om at skrive et enkelt eller to
tags anderledes for at det virker og derfor synes jeg det ville være
nemmest med en php-funktion der kunne fortælle det.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ghashûl

Dato : 11-02-01 16:03

On Sun, 11 Feb 2001 12:12:54 GMT, not2@sporty.dk (Leonard) wrote:

>I alle tilfælde er det et spørgsmål om at skrive et enkelt eller to
>tags anderledes for at det virker og derfor synes jeg det ville være
>nemmest med en php-funktion der kunne fortælle det.

Du kunne så evt. lave end indgangs side som checker for det og så
sender det med som en variable.
Så kan du i PHP tjekke variablen og udskrive det rigtige-

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629 | E-mail: stefan@bruhn.to | URL: http://www.ghashul.dk

"Love, we need love, You are love, we need You"
SONICFLOOd, We Need You

Fra : Leonard

Dato : 11-02-01 16:15

Ghashûl <ghashul@ghashul.dk> skrev:

>Du kunne så evt. lave end indgangs side som checker for det og så
>sender det med som en variable.
>Så kan du i PHP tjekke variablen og udskrive det rigtige-

Det kunne vel også bare være i toppen af en side ?
- men hvordan ?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ghashûl

Dato : 11-02-01 16:38

On Sun, 11 Feb 2001 15:15:04 GMT, not2@sporty.dk (Leonard) wrote:

>Det kunne vel også bare være i toppen af en side ?
>- men hvordan ?

Nu er jeg ikke lige haj til hverken Javascript eller PHP, men
muligvis noget a la dette:

location.href = "filen.php?browser=" + navigator.appName + "&version="
+ navigator.appVersion;

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629 | E-mail: stefan@bruhn.to | URL: http://www.ghashul.dk

"Fight the system with conviction, and stand by Christ in the end"
Squad Five-O, Fight the System

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 11-02-01 16:18

Leonard skrev:

> Jeg ville helst bruge det nede på siden til at skifte nogle <div
> style="float"> ud med <tabel>, da resten af sitet er opbygget med
> includes.

Du kan da også sagtens bruge det langt nede på siden (så skal
location.href-koden dog bare udskiftes med noget andet).

> Og det er ikke kun NN4 der skaber problemer.

Nej, men Netscape 4 er faktisk den eneste, der kan være lidt svær at
identificere med PHP - derfor anbefalede jeg JavaScript.

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Ghashûl

Dato : 11-02-01 10:24

On Sat, 10 Feb 2001 21:14:53 GMT, not2@sporty.dk (Leonard) wrote:

>Hvordan detecter jeg NN4, så jeg kan lave en speciel version af siden
>til den ?
>Mozilla/4.08 [en] (Win98; I ;Nav)

Kan du ikke bruge Nav til at finde ud af det?
Se om den indeholder Nav, og hvis den gør er det ern NN.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629 | E-mail: stefan@bruhn.to | URL: http://www.ghashul.dk

"Jesus Christ, light of the world burning bright within our hearts forever.
Freedom means love without condition, a beginning or an end.
Here’s my heart, let it be forever Yours, only You can make every new day seem so new"
Five Iron Frenzy, Every New Day

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 14-02-01 14:34

"Leonard" <not2@sporty.dk> wrote in message
> Hvordan detecter jeg NN4, så jeg kan lave en speciel version af siden
> [...]

hvis man går ud fra at der er 4 browsere: ie, netscape, lynx og opera, kan
du gå frem via den her metode: http://www.fez.dk/test/browser/
Så må man selv sørge for at få det egentlige versionsnummer fra de ekstra
oplysninger i forb. med MSIE, som af mystiske grunde stadig identificerer
sig som mozilla/4.0, selv i version 5.5 af browseren..

Håber det hjælper..

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/