MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Recycle bin til Papir-kurv
Fra : Kimmiboy

Dato : 09-07-02 20:34

Hejsa

Nogen som ved hvordan man får laver sit Skradespands tekst på skrivebordet
om ti Papir-kurv ?
(jeg kan ikke få lov til at ændre i teksten under ikonet hvis man trykker
F2)

Den har heddet paprikurv engang med nu hedder den "Recycle bin" er det mon
det engelske ord for paprikruv ?

Det skal lige siges at jeg køre med Windows 2000 Profesionel

Hilsen Kimmiboy

Fra : Martin K

Dato : 09-07-02 20:49

Kimmiboy wrote:
> Nogen som ved hvordan man får laver sit Skradespands tekst på
> skrivebordet om ti Papir-kurv ?
> (jeg kan ikke få lov til at ændre i teksten under ikonet hvis man
> trykker F2)

Nope, du kan ikke sådan uden videre ændre teksten for standardikonerne. Du
skal nok have fat i TweakUI eller sådan noget for at kunne ændre det
tilbage. Jeg ved dog ikke lige 100% hvad det kræver, blot at det er muligt
(har selv roddet med det engang).

> Den har heddet paprikurv engang med nu hedder den "Recycle bin" er
> det mon det engelske ord for paprikruv ?

Det er det nemlig... (det er i hvert fald det ord der benyttes i de engelske
udgaver af Windows).

> Det skal lige siges at jeg køre med Windows 2000 Profesionel

Det er da bare totalt i orden...

--
Martin K

Fra : Kimmiboy

Dato : 09-07-02 21:28

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> (har selv roddet med det engang).

> Det er det nemlig... (det er i hvert fald det ord der benyttes i de

Hejsa Martin, har søgt efter TweakUI og har også fundet det, men det dur kun
til den engelske version af Windows 2000
Mon man også kan finde TweakUI til den danske version ?

Hilsen Kimmiboy

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-07-02 22:20

Tue, 9 Jul 2002 22:27:30 +0200, skrev "Kimmiboy"
<kimmiboy@mail.dk>:

>Hejsa Martin, har søgt efter TweakUI og har også fundet det, men det dur kun
>til den engelske version af Windows 2000
>Mon man også kan finde TweakUI til den danske version ?

Den findes kun på engelsk, men kan da sagtens bruges til dansk
Windows.

Fra : Kimmiboy

Dato : 09-07-02 22:27

> Den findes kun på engelsk, men kan da sagtens bruges til dansk
> Windows.
> --
> Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Hejsa Knud

Okay takker, jamen så er det jo ikke andet for end at få downloadet +
installeret TweakUI

Hilsen Kimmiboy

Fra : Madsen

Dato : 09-07-02 23:44

Kimmiboy skrev:

> Okay takker, jamen så er det jo ikke andet for end at få downloadet +
> installeret TweakUI

Husk at det er version 1.33 du skal bruge til Win2000.
http://makeashorterlink.com/?H2061190

Den kan for øvrigt også fjerne henvisningerne til programmerne i
Tilføj/fjern, hvis du ikke er glad for at rode med registreringsdata-
basen.

Madsen.

Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 09-07-02 20:56

Hej NG

Det er meget let, du højre klikker på ikonet og går ind i egenskaber, der
kan du rette navnet til det du vil.

Hilsen

Jørgen

Fra : Martin K

Dato : 09-07-02 20:55

Jørgen Storgaard wrote:
> Det er meget let, du højre klikker på ikonet og går ind i egenskaber,
> der kan du rette navnet til det du vil.

Det kan du ikke for papirkurven i Win2000!

--
Martin K

Fra : Kimmiboy

Dato : 09-07-02 21:03

"Jørgen Storgaard" <storgaard@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Det er meget let, du højre klikker på ikonet og går ind i egenskaber, der
> [...]

Hejsa, det kan man ikke for hvis du går ind i egenskaber, så få du kun 3
faner som heder Golbal, lokal disk (c:), lokal disk (d:)

Men det med TweakUI som Martin skriver lyder som en mulig løsning

Hilsen Kimmiboy

Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 09-07-02 21:10

Hej igen

Det forstår jeg ikke jeg kører Windows 2000 professional, jeg har Norton på
mask., skraldespanden er omdødt til Norton Protected Recykle bin, stadig
højre klik på ikonet i mappen Recykle bin, er der et felt som hedder
Appearence, her kan navnet ændres efter tryk på anvend

Fra : Kimmiboy

Dato : 09-07-02 21:18

> [...]

> højre klik på ikonet i mappen Recykle bin, er der et felt som hedder
> Appearence, her kan navnet ændres efter tryk på anvend

Hejsa

Okay, jeg har nemlig også haft norton Utilities installeret

Det er nok her fejlen er, idet der gik lort i afinstallationen af
programmet.

Nå men jeg kan jo prøve at lægge det ind igen og så omgøbe lige som du siger
Jørgen

Hilsen Kimmiboy

Fra : Kimmiboy

Dato : 09-07-02 21:25

Hejsa igen

Det skulle vel ik være nogen som kender et program, som kan fjerne
programmer fra Tilføj/fjern listen i Windows 2000 ?

Har hørt om clean-swip eller noget i den stil, programmet må meget gerne
kunne hentes fra Tucows.
Jeg har nemlig nogle programmer som ikke kan fjernes fordi at en eller anden
filer mangler.

Skal sådanne et program som kan fjerne programmer fra Tilføj/fjern listen i
Windows 2000 egentlig lægges ind før at man installere sine programmer på
sin computer eller har det igen betydning når man skal afinstallere et eller
andet program.

Hilsen Kimmiboy

Fra : Madsen

Dato : 09-07-02 21:11

Jørgen Storgaard skrev:

> [...]
> Recykle bin, stadig højre klik på ikonet i mappen Recykle bin, er
> der et felt som hedder Appearence, her kan navnet ændres efter

Det er fordi du har installeret Norton Utilities.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 09-07-02 21:31

Kimmiboy skrev:

> [...]
> programmer fra Tilføj/fjern listen i Windows 2000 ?
>
> Har hørt om clean-swip eller noget i den stil, programmet må meget

Det er sikkert Norton Cleansweep du tænker på. Den kan ikke bruges
til noget hvis du først installerer den efter skaden er sket. Den
skal derimod stå og overvåge de programmer du installerer, så den kan
oprette en logfil over hvilke filer der hører til hvad.

> Jeg har nemlig nogle programmer som ikke kan fjernes fordi at en
> eller anden filer mangler.

Det sker typisk hvis man kommer til at slette den programmappe som et
program er installeret i. Altså afinstallerer på den forkerte måde.
Den rigtige måde er via Kontrolpanel > Tilføj/fjern.

Du kan slippe af med henvisningen til programmet i tilføj/fjern vha.
registeringsdatabasen.

Start > Kør > Regedit

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

Slet så de nøgler der hører til de programmer du alligevel ikke kan
fjerne via Tilføj/fjern.

Madsen.

Fra : Kimmiboy

Dato : 09-07-02 21:43

> [...]
>
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall
>
> Slet så de nøgler der hører til de programmer du alligevel ikke kan

Hejsa Madsen

Takker for tippet

Hilsen Kimmiboy

Fra : N/A

Dato : 09-07-02 21:43

Fra : N/A

Dato : 09-07-02 21:43

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 09-07-02 23:35

"Kimmiboy" <kimmiboy@mail.dk> har med klæbrige fingre ramt tastaturet
på en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

> [...]
>det engelske ord for paprikruv ?
>
>Det skal lige siges at jeg køre med Windows 2000 Profesionel

På følgende link kan læse om hvordan man omdøber Recycle Bin i Windows
XP. Jeg ved ikke om det virker i Windows 2000, men mener da at de to
registreringsdatabaser ligner hinanden ret meget.

http://tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=509

-------
MVH
Simon Walther-Larsen