3 beep på Asus A7V333
Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 09-07-02 20:49

Jeg har netop haft oplevelsen af at min computer (m/Asus A7V333) var
meget uvillig til at starte op. Efter Post Messages kom den med 3 beep
og der var henholdsvis sort skærm eller fejl-grafik på skærmen.

Ifølge Asus, er 1 langt og 3 korte beep et tegn fejl på grafikkortet.
AWARD tilføjer : " It can also be a motherboard issue."

Nu er det bare lige sådan at begge de grafikkort jeg har benyttet er
testet ok i min anden computer.
Endvidere får jeg ikke 1 langt og 3 korte beep, men kun 3 korte.....

Her i 6. forsøg starter den op, men jeg tør jo næsten ikke slukke
igen.

Jeg mistænker VGA-controlleren, men hvad mener I ?

-------
MVH
Simon Walther-Larsen
- nu i en udgave udenfor hegnet.

Fra : Preben Christensen

Dato : 09-07-02 21:48

Hej

Er du sikker på den sidder ordentlig i agp-porten?? Jeg har før oplevet at
når man spænder den skruer der skal holde grafikkortet at så hopper den en
lille smule ud af porten. Det kan så afhjælpes ved at justere lidt på det
blik der sidder på grafikkortet. En anden mulighed er at der sidder en rest
af det papir, der sidder over porten, er røget med ned i porten. Hvis der
gør det fiskes det nemt op med en tynd strikkepind eller lignende (Pas på
ikke at beskadige porten)

Preben Christensen

Fra : danni plougmann

Dato : 09-07-02 22:31

hvor stor psu har du
det lyder som om din makine først skal varmes om før den vil starte op
det gjorde min computer inden jeg fik min 250w udskiftet med en 300w
jeg har kigget lidt på google kan ikke finde noget på 3 beeps om award
biosen
men ami og phoenix bioser betyder 3 korte bip ramproblem.

til preben >> hvis det var et stykke papir der sad fast i agp soklen så vil
computeren da være helt umulig at starte om han skriver jo at det lykkes 6
gang

/danni plougmann

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 09-07-02 23:15

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> har med klæbrige fingre
ramt tastaturet på en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

>hvor stor psu har du

300W Seasonic

> [...]
>det gjorde min computer inden jeg fik min 250w udskiftet med en 300w
>jeg har kigget lidt på google kan ikke finde noget på 3 beeps om award

Jeg fandt dette :

"Cold boot only on my new board (Asus P4T-E, bios 1005) I experienced
the normal 1 beep and then 5 seconds later, 3 short beeps and then my
system went into sleep mode. Changing the Suspend Mode to off OR
increasing the # of seconds to enter suspend from default cured the
problem." http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Det hjæper dog ikke her.

Jeg har en blok 256 MB Kingston PC2700 siddende i sokkel 3, da den så
sidder længst muligt væk fra Alpha 8045.

>men ami og phoenix bioser betyder 3 korte bip ramproblem.

Efter at have læst dette flytter jeg den over i sokkel 2.
Resultat : sort skærm

Sokkel 1 giver også sort skærm. (her er den næsten klinet op ad
Alpahen).

Tilbage til sokkel 3 og det kører igen....

Jeg erindrer at have læst noget negativt om kombinationen Asus A7V333
og Kingston PC2700, men ligefrem at kun en af ramsoklerne fungerer ??

Mit næste skridt er at køre memtest, men jeg har dog nu erfaret at jeg
fremprovokerer de 3 beep/død computer ved at boote fra diskette

Bundkortet er købt for ca. 3 uger siden.

>til preben >> hvis det var et stykke papir der sad fast i agp soklen så vil
>computeren da være helt umulig at starte om han skriver jo at det lykkes 6
>gang

Jeg har gennemlyst AGP-soklen - intet papir der, og grafikortet sidder
som det skal.

-------

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 10-07-02 03:06

Simon Walther-Larsen wrote:

> [...]
> fremprovokerer de 3 beep/død computer ved at boote fra diskette
>
> Bundkortet er købt for ca. 3 uger siden.

Det lyder som en bytter..

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 12-07-02 14:17

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> har med klæbrige fingre
ramt tastaturet på en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

>Det lyder som en bytter..

Nej.

Hele miséren skyldtes et mikroskopisk stykke gummi på bagsiden af
bundkortet. Jeg må tage skylden på min egen kappe.

Bundkortet fejler intet, og jeg er atter _meget_ tilfreds med det.

Jeg var dog selv hurtig til at mistænke den dårlige emballage
bundkortet kom i. Overvejer I at købe nyt bundkort, så vær opmærksom
på at PC-Focus blot nøjes med et stykke brunt papir rundt om
bundkort-æsken når de sender.

-------