MS Windows
briani 27239
drev størelse under XP
Fra : Futte

Dato : 09-07-02 19:17

Hej

Jeg har lige sat en ny disk i på 60gb delt i tre par. XP viser de to som
19,5gb og en 16,8 burde den de ikke være lige store eller er det mig der
ikke har gjort det rigtig.
MVH
Futte

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 09-07-02 19:57

> Jeg har lige sat en ny disk i på 60gb delt i tre par. XP viser de to som
> 19,5gb og en 16,8 burde den de ikke være lige store eller er det mig der
> [...]

Du har gjort det korrekt, blot er den faktiske størrelse på din disk 55,8Gb
og ikke 60Gb, da størrelsesangivelsen på din disk antager at 1Gb=10^9bytes,
mens XP bruger den "rigtige" størrelse 1Gb=2^30bytes.

Mvh. Brian

Fra : Futte

Dato : 09-07-02 20:43

nååå ja det er hvist rigtig det har jeg hørt om " kan bare ikke huske" :)

Takker