Vidste I det? (om "fertilitet" hos nykastr~
Fra : Camilla Baird

Dato : 09-07-02 18:38

Dr. Susan Little skriver:
> Sperm can be present for up to 50 days after a male is neutered, so it is
> wise to wait at least 7 weeks before allowing the male to be around intact
> queens.

Jeg vidste man skulle passe på i op til en måned efter kastration, men
næsten 2 måneder??
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 09-07-02 20:36

> Jeg vidste man skulle passe på i op til en måned efter kastration, men
> næsten 2 måneder??

Skal det betyde at katten kan producere sæd i de næste 7 uger? eller at
allerede produceret sæd kan holde sig i 7 uger?

MVH Mette

Fra : Camilla Baird

Dato : 09-07-02 20:27

On 09/07/2002 21:36, in article agfctp$q75$1@sunsite.dk, "Mette Frederiksen"
<rollike@frederiksen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Skal det betyde at katten kan producere sæd i de næste 7 uger? eller at
> allerede produceret sæd kan holde sig i 7 uger?

Det betyder at hankatten kan gøre en hunkat (eller flere hunkatte) gravid i
op til 7 uger efter kastrationen. Om det er "ny" eller "gammel" sæd ved jeg
ikke...

Fra : Grit Wessel

Dato : 09-07-02 21:13

> Det betyder at hankatten kan gøre en hunkat (eller flere hunkatte) gravid
> op til 7 uger efter kastrationen. Om det er "ny" eller "gammel" sæd ved
jeg
> ikke...

Tjjaaaa, eftersom det er testiklerne, der producerer sæd, og testiklerne er
fjernet ved kastrationen, så vil jeg gå ud fra, at det er "gammel" sæd.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/