MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP slukker ikke selv puteren
Fra : Brizz

Dato : 09-07-02 17:27

Har en maskine der kørte 98SE som selv slukkede computeren når man lukkede
ned. Efter en installation af XP pro dk gør den det ikke. Har lavet en
ligende installation fra 98 til XP på en anden maskine som der ikke har
problemer...er der nogen steder man kan ændre dette så den selv lukker ned?
Mvh. Brian

Fra : Madsen

Dato : 09-07-02 17:35

Brizz skrev:

> Har en maskine der kørte 98SE som selv slukkede computeren når man
> lukkede ned. Efter en installation af XP pro dk gør den det ikke.

Stopper den bare, eller kommer den med et skilt hvor der står i retning
af: "Du kan nu slukke for computeren" ?
Hvis det er det sidste så skal du ind i Kontrolpanel > Strømstyring >
APM > Flueben ved 'Avanceret strømstyring".

Madsen.

Fra : Brizz

Dato : 09-07-02 23:02

> [...]
> Hvis det er det sidste så skal du ind i Kontrolpanel > Strømstyring >
> APM > Flueben ved 'Avanceret strømstyring".

Har jeg prøvet...har også prøvet at kigge på nogen af de andre indlæg der
har været om det samme emne...det hjælper hverken at upgraderer eller fjerne
fluebenet i genstart automatisk..
Nogen andre ideer?
Brian

Fra : ylle

Dato : 10-07-02 08:28

> Hvis det er det sidste så skal du ind i Kontrolpanel > Strømstyring >
> APM > Flueben ved 'Avanceret strømstyring".

Det var lige præcist det min manglde. Nu virker det som det skal. Tak for
det

JG

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 13:13

Brizz skrev:

> Har jeg prøvet...har også prøvet at kigge på nogen af de andre
> indlæg der har været om det samme emne...det hjælper hverken at
> upgraderer eller fjerne fluebenet i genstart automatisk..

Så bliver det nok svært at løse, da det så ofte er noget med
bundkortets ACPI-funktioner eller mangel på samme. Muligvis du kan
være heldig at der er udkommet en BIOS-opdatering til dit bundkort
som løser problemet.

Du kan også prøve at lure følgende side:
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm

Madsen.