Nim sogns kirkebog
Fra : Jytte Thrane

Dato : 09-07-02 16:07

Jeg synes, at kunne huske, at have læst eller fået fortalt, at der findes en
optegnelse fra Nim sogns kirkebog fra før 1748, som jo ellers er
begyndelsesåret for sognet.
Det skulle være en som har lavet afskrift af kirkebogen inden den brændte,
og det foresvæver mig at afskriften skulle findes på rigsarkivet.
Nu har jeg ledt alle mine notater igennem og ikke fundet noget der tyder på
at det alligevel er sandt.
Kan nogen be- eller afkræfte det ??

varme sommerhilsner fra Jytte Thrane

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 09-07-02 19:18

> [...]
>Det skulle være en som har lavet afskrift af kirkebogen inden den brændte,
>og det foresvæver mig at afskriften skulle findes på rigsarkivet.

------------------
Ka' det mon være " Lengnich " du tænker på??
Flemming Svendsen, Korsør.

Fra : Ole Bech Knudsen

Dato : 10-07-02 22:25

Lengnick har lavet uddrag af Nim sogns kirkebøger vedrørende viede
1656-1702, fødte 1657-1742, døde 1658-1734.
Står fremme på Rigsarkivets læsesal.
Men vær opmærksom på, at Lengnick som regel kun tog uddrag i landsognene for
personer udenfor bondestanden, og i almindelighed kun personer, der bar et
slægtsnavn.
Se om Lengnicks kirkebogs uddrag i SLÆGTENs temahæfte: Sogn, herred -
kirkebøgerne på Statens Arkiver.
Kan købes hos SLÆGTENs ekspedition bojen@daks.dk for kr. 25 plus
forsendelse.
Mvh.