Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Vedr. Canon skarphed
Fra : Steen F.

Dato : 09-07-02 16:07

Jeg har fulgt lidt med i debatten om Canon IXUS V og V2 skarphed - eller
mangel på samme.
Er her nogen som har erfaring med, om Canon IXUS 330 giver skarpere billeder
end IXUS V2 ?
På Thomas' link (http://www.pbase.com/rybber) er det jo tydeligt, at det
gamle IXUS V tager skarpere billeder end V2.

MVH
Steen

Fra : Steen F.

Dato : 09-07-02 23:31

Som man kan læse på dpreview.com, så får IXUS 330 gode kommentarer med på
vejen vedr. opløsning og skarphed (hvis man ellers kan stole på det?):
http://www.dpreview.com/reviews/canondigitalixus330/page14.asp

Fra : J@N

Dato : 10-07-02 07:07

"Steen F." <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Som man kan læse på dpreview.com, så får IXUS 330 gode kommentarer med på
> vejen vedr. opløsning og skarphed (hvis man ellers kan stole på det?):
> http://www.dpreview.com/reviews/canondigitalixus330/page14.asp

Jeg har købt et IXUS 330 og det tager da rimelige billeder, opløsning taget
i betragtning. Der er tydelig forskel på mit tidligere kamera (G2), som har
bedre skarphed, til gengæld er farverne bedre på 330, og billeder og kamera
fylder ikke så meget.

Jeg har lagt de bedste billeder ud på nettet, så døm om skarpheden er
acceptabel, alle billeder er jomfruelige, kan sikkert forbedres i Photoshop:

http://www.fredsholt.ishoejby.dk/foto/ixus330/page_01.htm

Jan

Fra : J@N

Dato : 10-07-02 09:34

"J@N" <itjf@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:aggfat$4q0$1@sunsite.dk...

> [...]

> Jeg har lagt de bedste billeder ud på nettet, så døm om skarpheden er
> acceptabel, alle billeder er jomfruelige, kan sikkert forbedres i

Nyt link med flere billeder:

http://home18.inet.tele.dk/fred/foto/ixus330/page_01.htm

Jan

Fra : Steen F.

Dato : 10-07-02 12:15

> Nyt link med flere billeder:
> http://home18.inet.tele.dk/fred/foto/ixus330/page_01.htm

Fint! Men jeg synes det er svært at bedømme skarpheden når man ikke har
noget at sammenligne med.
IMG_1533 ser utrolig skarpt ud, men ellers er resten nok ikke over
gennemsnittet hvad skarphed angår.

Hvilket mini-kamera skal man ellers vælge? Fuji? På www.dpreview.com kan jeg
ikke finde en "top 10" over de bedste kameraer. Men IXUS 330 bliver bedømt
som "Highly Recomended" i deres omfattende test.

MVH
Steen

Fra : J@N

Dato : 12-07-02 04:36

> Fint! Men jeg synes det er svært at bedømme skarpheden når man ikke har
> noget at sammenligne med.
> IMG_1533 ser utrolig skarpt ud, men ellers er resten nok ikke over
> gennemsnittet hvad skarphed angår.

Du skal ikke regne med større skarphed på et 2.1 megapix kamera, jeg har
ikke set noget der er meget bedre.

Jan