[php] Newsportal (ot?)
Fra : :: Gulvbolden :: ofc~

Dato : 06-02-01 13:43

Hej!

Jeg har hentet et script der hedder NewsPortal. Det er en slags
webnewsreader.

Jeg ved bare ikke hvilken server jeg skal bruge for at kunne få
dk.sport.ishockey.

Jeg har prøvet sunsite.auc.dk, men der kan den ikke finde gruppen, eller
dk.test for den sags skyld. Og ja! Jeg har tilmeldt mig serveren!

Kender i et bedre script, eller bare en server der kan bruges??

--
mvh. Søren Nielsen - webmaster at http://vvv.ofc-junior.com
** Håndbold. Sportens svar på en vandhane, der drypper! **

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 06-02-01 14:51

":: Gulvbolden :: ofc-junior.com" <snie@hockeymail.com> skrev i en
meddelelse news:95ouvu$bi9$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Jeg har prøvet sunsite.auc.dk, men der kan den ikke finde gruppen, eller
> dk.test for den sags skyld. Og ja! Jeg har tilmeldt mig serveren!

Hej Søren,

Jeg tror du bare skal nøjes med at finde dig et bedre script, gruppen
_FINDES_ i hvert fald på sunsite.auc.dk - beviset ses her:
http://linux.control.dk/cgi-bin/news.pl (det er en lille stump perl der
bruger Net::NNTP, jeg har lavet det med..)

--
Mvh. Nezar Nielsen
$_='",",/[J|]$/?m)^.J)?(m~"(.+?)"~):s](^(.)(.*\)\?p.*)|(\)\?)(.'

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-02-01 14:56

:: Gulvbolden :: ofc-junior.com skrev:

>Jeg ved bare ikke hvilken server jeg skal bruge for at kunne få
>dk.sport.ishockey.

http://www.fergusons.dk/tools/usenet/thread.php3?name=dk.sport.ishockey

Hmm, installerede den på et øjeblik :)

Jeg indtastede selv gruppenavnet i filen groups.txt - prøv det - det
tror jeg du bliver nødt til.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : :: Gulvbolden :: ofc~

Dato : 06-02-01 23:13

> http://www.fergusons.dk/tools/usenet/thread.php3?name=dk.sport.ishockey
>
> Hmm, installerede den på et øjeblik :)

Hmm, "No permission to read" :)

Fra : :: Gulvbolden :: ofc~

Dato : 06-02-01 23:16

":: Gulvbolden :: ofc-junior.com" <snie@hockeymail.com> skrev i en
meddelelse news:95psql$28f1$1@news.cybercity.dk...
> Hmm, "No permission to read" :)

og sjovt nok virker de nyhedsgrupper der står på index.php3!

Kan det være det der er problemet??

Fra : Bo Meyer

Dato : 07-02-01 06:20

":: Gulvbolden :: ofc-junior.com" wrote:

> og sjovt nok virker de nyhedsgrupper der står på index.php3!

Læs dokumentationen (doc/readme-english.txt):

Now you should set some security related options:
* Set $readonly true, if you don't want users to post articles
groups.
* You should set $testgroup to true, if you don't want users to
access newsgroups that are not in the groupfile groups.txt.

--
Bo Meyer

Fra : :: Gulvbolden :: ofc~

Dato : 07-02-01 10:38

"Bo Meyer" <bmeyer@relief.dk> skrev i en meddelelse
> * You should set $testgroup to true, if you don't want users to
> access newsgroups that are not in the groupfile groups.txt.

På min (http://www.whitehat.dk/ofc/newsportal/index.php3) har jeg indtastet
dk.sport.ishockey i groups.txt...

Lidt irriterende... Kender i ikke et andet script hvor man også kan sende
indlæg??

Fra : :: Gulvbolden :: ofc~

Dato : 07-02-01 10:49

> http://www.fergusons.dk/tools/usenet/thread.php3?name=dk.sport.ishockey

Kan jeg ikke se din config.inc-fil??

Kunne jo være det der er galt hos mig...

Fra : :: Gulvbolden :: ofc~

Dato : 07-02-01 10:55

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-02-01 13:50

:: Gulvbolden :: ofc-junior.com skrev:

>Kan jeg ikke se din config.inc-fil??

Jow da, jeg har nu ikke ændret særlig meget:

<?

// newsserver setup
$server="sunsite.auc.dk";
$port=119;
// $post_server="";
// $post_port=119;
$maxfetch=0;
$initialfetch=0;
$server_auth_user="";
$server_auth_pass="";

// Security settings
$send_poster_host=true;
$readonly=false;
$testgroup=true;
$validate_email=1;

Det eneste jeg faktisk har pillet ved er $server. Hvis jeg vælger
sunsite kan jeg læse men ikke skrive. Vælger jeg Telias newsserver kan
jeg begge dele (den maskine min side er på er på en af Telias linier)
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : :: Gulvbolden :: ofc~

Dato : 07-02-01 16:25

> Jow da, jeg har nu ikke ændret særlig meget:

Mærkeligt... der står det samme i min og jeg får alligevel no permission to
read... jeg har chmodet spool/ til 777... mener jeg så det i en txt-fil.

Er der andet der skal chmodes??

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-02-01 16:33

:: Gulvbolden :: ofc-junior.com skrev:

>Er der andet der skal chmodes??

Jeg ændrede ikke ved andet, nej.

Hvilken udbyder er du hos, og hvem har de deres linier hos?
Reverse-DNS skal vistnok være slået til før man må poste hos sunsite,
ellers skal man vist bede om at få åbnet for en bestemt IP. Ikke
sikker...
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : :: Gulvbolden :: ofc~

Dato : 07-02-01 17:03

> Hvilken udbyder er du hos, og hvem har de deres linier hos?

Whitehat, Azero...

Ellers er det cybercity fastpris...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-02-01 17:07

:: Gulvbolden :: ofc-junior.com skrev:

>Whitehat, Azero...

- og hvem har Azero deres linier hos?

Den server jeg ligger på hos DHT sidder på en linie hos Telia [1],
derfor kan jeg bruge deres news-server. Jeg tænkte på, at du muligvis
også kan bruge den news-server der muligvis sider i længere ude end
Azero.

[1] Nogle af serverne er hos Tele Danmark, dvs. de vil ikke kunne
bruges Telias news-server på deres sider.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet: