Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoeditor på dansk?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-07-02 11:15

Findes der en simpel fotoeditor på dansk? Den behøver ikke at kunne særligt
meget, bare det mest simple som beskæring, rotering, auto/manuel
kontrast/farver, fjerning af røde øjne, sharpening, tekst, osv. Meget gerne
også med guides så selv en meget nybegynder kan være med.

mvh Frank

Fra : Mikael

Dato : 09-07-02 11:35

For nogle år siden var der et program på dansk der hed FLAMINGO. Det kan
være der er nogle i gruppen der ligger inde med et sådant?

Mikael

Fra : Mikael

Dato : 09-07-02 13:11

ÅHHHH! Glemte lige at 'GIMP' som er freeware, kan downloades fra nettet:
http://w0w.wingimp.org/download.php Det skal lige bemærkes at det fylder ca.
11 Mb.

Mikael

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-07-02 13:59

> ÅHHHH! Glemte lige at 'GIMP' som er freeware, kan downloades fra nettet:
> http://w0w.wingimp.org/download.php Det skal lige bemærkes at det fylder
ca.
> 11 Mb.

Men er det Dansk?

mvh Frank

Fra : Mikael

Dato : 09-07-02 14:21

Yeps! JEg har lige hentet den forleden dag, og den installerede på dansk.

Fra : Poul

Dato : 09-07-02 14:53

Hej

Ja! Det er på Dansk.
Har lige download det!
Tak til Mikael

Mvh
Poul

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-07-02 15:12

> Yeps! JEg har lige hentet den forleden dag, og den installerede på dansk.

Jamen det er det jo sørme også

Dog synes jeg, at det virker lidt forvirende, langsomt og fyldt med fejl.
Ok, jeg gav det kun 10 min, men da jeg bare prøvede at rotere et billede 90
grader fik jeg et billede med fejl i Toppen af billedet var simpelhen en
lille bid af det ikke-roterede billede!!

Well, jeg vil nok give det et forsøg mere, og hvem ved måske, vil jeg komme
til at lide det, men det ser stadig lidt forvirende ud, så jeg tror ikke, at
det er en så god ide at give til en fundstændig nybegynder (der er nemlig
ikke til mig selv).

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-07-02 15:29

Ok, det fik 10 min. mere, indtil at det gik ned med "illegal operation"

mvh Frank

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-07-02 16:08

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse news:agerv9$a66$1@news.net.uni-c.dk...
> Ok, det fik 10 min. mere, indtil at det gik ned med "illegal operation"
>
> mvh Frank

Hmm - det lyder ikke vellykket ;-(

Jeg har lige hentet det for at prøve det i aften, men
måske skulle man droppe det ?

Der var også et par opdateringer og bug-fix på hjemmesiden
har du hentet dem også ?

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Poul

Dato : 09-07-02 16:57

Hej

Jeg har slette det igen!
Det er fyldt med fejl.
Opdateringer og bug-fix på hjemmesiden kunne jeg ikke hente!

Mvh
Poul

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-07-02 17:56

> Jeg har slette det igen!
> Det er fyldt med fejl.

Jeg er glad for, at jeg ikke er den eneste

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-07-02 17:56

> Der var også et par opdateringer og bug-fix på hjemmesiden
> har du hentet dem også ?

Nej, jeg har ikke hentet andet end programmet, jeg regnede med at det var
opdateret.

mvh Frank

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-07-02 19:45

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3d2b1432$0$684$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Nej, jeg har ikke hentet andet end programmet, jeg regnede med at det var
> opdateret.
>
> mvh Frank

Åbenbart ikke - og opdateringerne kunne jeg heller ikke hente - så nu
har jeg prøvet programmet - og det virker ret uoverskueligt - og da I andre
har fundet fejl, så gider jeg ikke rode med det - og har også slettet det igen......

Fra : Mikael

Dato : 09-07-02 18:42

Jeg har prøvet det i ca. 1. time, uden problemer med stabilitet (XP
Corporate edition). Jeg har dog ikke prøvet at rotere billeder. MEEEN, husk
lige det er jo gratis!

Fra : Mikael

Dato : 09-07-02 18:49

Har lige roteret tif fil på 60 Mb (384Mb ram i maskine) uden problemer. Den
udgave af GIMP jeg har er bare standard downloadet.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-07-02 19:16

> Har lige roteret tif fil på 60 Mb (384Mb ram i maskine) uden problemer.
Den
> udgave af GIMP jeg har er bare standard downloadet.

Jeg prøvede også at rotere billedet igen, og det gik ok, men 5 min senere
gik programmet ned.

> Jeg har prøvet det i ca. 1. time, uden problemer med stabilitet (XP
> Corporate edition). Jeg har dog ikke prøvet at rotere billeder. MEEEN,
> husk lige det er jo gratis!

Jeg kører win 98 på kontoret, og det var der jeg prøvede det. Jeg ved godt
at det er gratis men jeg gidder ikke at bruge et ustabilt program.

mvh Frank

Fra : Mikael

Dato : 09-07-02 19:49

Jeg gider heller ikke bruge et ustabilt program, selvom det er gratis. Men
tråden startede med en efterlysning om en fotoeditor på dansk. De programmer
jeg kender til er som jeg har nævnt Flamingo og Gimp. Derudover har
Micrografix (Jeg ved ikke om de har skiftet navn) haft deres 'Micrografix
suite' på dansk herunder en udmærket fotoeditor. Den har endvidere på et
tidspunkt været gratis på 'Alt om datas' jubilæums cd.

Mikael

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d2b26f4$0$672$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-07-02 22:11

> [...]
programmer
> jeg kender til er som jeg har nævnt Flamingo og Gimp.

Ja, og jeg siger også mange tak for forslagende.

> [...]
> suite' på dansk herunder en udmærket fotoeditor. Den har endvidere på et
> tidspunkt været gratis på 'Alt om datas' jubilæums cd.

Ej, hvis den har været gratis, er der så ikke et eller andet sted man kan
hente den? Eller hvor mon man kan få fat i et gammelt "alt om data"?

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-07-02 22:26

Hvad med Microsoft Piture It? Nogen der ved om det fåes på dansk?

mvh Frank