Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med fotoprogrammer
Fra : PI

Dato : 09-07-02 08:20

Hejsa

Jeg spekulerer på at købe et foto (evt. Photoshop) programmer,
er der nogen her der har erfaring med dem??
evt. andre programmer (evt. DK) i samme prisklasse?

Mvh
PI

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-07-02 08:40

PI wrote:
> Hejsa
>
> Jeg spekulerer på at købe et foto (evt. Photoshop) programmer,
> er der nogen her der har erfaring med dem??
> evt. andre programmer (evt. DK) i samme prisklasse?

Vi er Off Topic (OT) i den her gruppe, så svar på denne mail vil blive
dirigeret over i en mere passende gruppe, nemlig dk.edb.grafik [der er
sat FUT]

På arbejde har jeg Photoshop7 til rådighed, det er godt nok et lækkert
program til billedbehandling, omend lidt dyrt til privat brug...

Jeg har tidligere brugt paint shop, som kan følge med langt hen ad vejen

Endelig er der GIMP - et freeware-program, som kan en hel del af det
samme, men den sidste version jeg brugte svigtede på et for mig
afgørende felt som fri rotation (man kunne kun rotere i hele portioner
af 45 grader).

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : PI

Dato : 09-07-02 08:44

Hej

Det er bare okay!

Sorry

Mvh
PI

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-07-02 08:01

"PI" <pi@tdcadsl.dk> skrev:

>Det er bare okay!

Nu da du ikke rigtig har fået noget respons her: mange var ikke enige
i, at dit spørgsmål skulle være offtopic i fotogruppen, så der har det
affødt en mellemlang tråd med forslag.

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : Aagaard

Dato : 09-07-02 08:45

"PI" <pi@tdcadsl.dk> skrev:
> [...]
> er der nogen her der har erfaring med dem??
> evt. andre programmer (evt. DK) i samme prisklasse?

http://www.gimp.org/ finder du et freeware billedbehandlingsprogram til
både Linux og Windows.
Min erfaring med Gimp er, at det er et program absolut i klasse med
PhotoShop.

Mvh.
Aagaard
http://link4you.dk

Fra : Mikael

Dato : 09-07-02 09:05

Køb du trygt en version af Photoshop.Man kan indimellem støve en billig 5.5
eller 6.0 op, det behøves ikke at være 7.0 til digital foto forarbejdning.
Bliv ikke forblændet af alle de plug-ins man kan få (KØBE!). Brug evt news
gruppenerne: alt.graphics.photoshop og comp.graphics.apps.photoshop. Lær
først hvordan layers og channels virker, så er du godt på vej til at få
tingene til at se ud som du vil. Og lige en sidste ting, KALIBRER lige din
skærm.

Go' fornøjelse

Mikael

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-07-02 10:59

"Mikael" <m.kristensenXXX@grafisk.dk> skrev:

>Køb du trygt en version af Photoshop.

Ja, hvis penge er uden betydning, og hvis PI kan udnytte tilpas mange
af dens features. For mange private og amatørfotografer vil Photoshop
Elements være fuldt lige så god. Den fås for under en tusse.
Alternativer i nogenlunde samme prisklasse er Paint Shop Pro og Ulead
PhotoImpact, der også er glimrende programmer.

>Man kan indimellem støve en billig 5.5 eller 6.0 op

Hmm, den 6.0 (eng.), jeg så hos Computer City var 1000 kr dyrere end
min 7.0 (eng.).

Og så forstår jeg i øvrigt ikke Jespers påstand om, at spørgsmålet er
offtopic her. Eller rettere: jeg er ikke enig.

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : Mikael

Dato : 09-07-02 11:13

Jeg kan kun tilslutte mig! Photoshop Elements er et udmærket program, som
ikke kræver 'den store ledvogter eksamen'.

Mikael

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 09-07-02 12:30

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-07-02 23:03

In article <3d2a8eb4$0$41320$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"PI" <pi@tdcadsl.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Jeg spekulerer på at købe et foto (evt. Photoshop) programmer,
> er der nogen her der har erfaring med dem??
> evt. andre programmer (evt. DK) i samme prisklasse?

Hvis du ikke skal bruge CMYK, så er GIMP et fremragende alternativ til
0,00 kr.