MS Windows
briani 27239
Mappe sig til local printer på Windows 98
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-07-02 07:36

Hej,
I forbindelse med at jeg skal benytte en printadministrations-program har
jeg brug for at en printer med en virtuel port skal kunne mappes op som
lpt5.
Altså der er instaleret en ganske alm netværksprinter hvortil der er
instaleret et administrationsprogram, dette program opretter en ny printer
port i windows (DocPort), når der udskrives til denne port kan jeg kalde en
specielle komandoer der udfører det jeg ønsker. Mit problem er at min
printer med den virtuelle port ønsker jeg OGSÅ at kunne kalde som lpt5 (i
forbindelse med udskrivning fra et regnskabsystem skal den død og pine hedde
det.).
Umiddelbart ville jeg bare have sharet printeren og lavet en net use på den,
men ak nej det kan man ikke på 98(!)
Jeg får en error 2106 og en lang smøre omkring dette kun er tilladt på
servere (hvis man søger på den error kommer der en masse frem med det ikke
kan lade sig gøre på 98:().
Er der nogen bud på hvordan jeg får mappet den DocPrinter op som lpt5? ,
havde det været NT/2k/XP er der ingen problemer med at lave det lille stunt,
men det er åbenbart ikke lige tilfældet i 98..

/Dennis