Regular Expressions
Fra : Johan

Dato : 05-02-01 15:51

Hvordan er det nu liiiiiige at jeg tjekker efter om der kun er tal i en
string via regular expressions?? Skal bruge den i en ereg?!

mvh

Johan

Fra : Christian Laursen

Dato : 05-02-01 15:55

"Johan" <webmaster@ru94.dk> writes:

> Hvordan er det nu liiiiiige at jeg tjekker efter om der kun er tal i en
> string via regular expressions?? Skal bruge den i en ereg?!

if (ereg('^[0-9]+$', $streng)) {
// Der var kun cifre
}

Christian Laursen

Fra : Taiis Egeberg

Dato : 05-02-01 16:40

GREGory (Groundcontrol Regular Expression Generator)

En nemmere måde at lave regular expressions på.

http://theis.staff.groundcontrol.dk

Mvh.
Taiis http://taiis.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 05-02-01 16:49

"Taiis Egeberg" <egeberg@eisenstein.dk> skrev i en meddelelse
> GREGory (Groundcontrol Regular Expression Generator)
>
> En nemmere måde at lave regular expressions på.
>
> http://theis.staff.groundcontrol.dk

Tjaa...nemmere - men hvad er det lige man får ud af det som 'webscripter'?

- Jonas Delfs

Fra : Taiis Egeberg

Dato : 05-02-01 18:25

Man får ikke noget ud af det hvis man i forvejen kan dem, men til dem
der er usikre på om det de skriver er rigtigt kan det måske være en
lille hjælp.
Det er ingen konkurent til at skrive dem selv.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-02-01 21:06

On Mon, 5 Feb 2001 16:40:22 +0100, "Taiis Egeberg"
<egeberg@eisenstein.dk> wrote:

>En nemmere måde at lave regular expressions på.
>
>http://theis.staff.groundcontrol.dk

Den er dog ikke helt heldig, hvis man fx vil have "-" eller "^" med
som et tegn. Førstnævnte sørger den ikke for at smide i slutningen, og
sidstnævnte sørger den ikke for at sikre, at den ikke står som første
tegn i klassen.

--
- Pede
Professionel nørd