MS Windows
briani 27239
"Klistret" mus og dødt keyboard i W2K
Fra : Jan V.

Dato : 09-07-02 07:22

Hej NG

Jeg har endelig langt om længe fået opgraderet min bærbare Armada 500 til
W2K.Når man kommer fra Win 98.2 er det dejligt stabilt.

Kun en ting er lettere irriterende:

Jeg har et trådløs Logitech ITouch mus/keyboard sæt - og det driller.

Musen: Når jeg tager fat i et eller andet objekt, er det ligesom knappen
ikke vil "slippe" igen. Og det kan godt være lidt irriterende, når man er
ved at scrolle nedad - for så fortsætter den, når man har sluppet. Andre
gange så fryser musen så meget at kun en genstart (nedlukning af maskine og
derefter fyre op for den igen) kan redde den.

Keyboard: Nogen gange "dør" det - forstået således at jeg ikke kan skrive
noget - efter at have ventet i 5-10 sekunder kan den igen og kører derefter
problemløst i lang tid.

Jeg har skiftet batteri på begge - uden at det hjalp. Og det fungerede fint
nok under Win 98.2.

Så er der et eller andet med Win2K og trådløse ting ???

Jan

Fra : IzNoGoUd

Dato : 09-07-02 13:23

Jeg skulle ikke spørge dig dig om dette :) men har du hentet de sidste
nye driver fra logitech, compaq???
http://www.compaq.com/support/files/armada/us/locate/20_1006.html
Jeg kører uden logitech driver, jeg bruger win98se driver og alm pc.
Jeg mener at alt det andet snask som bliver installeret fra logitech
sløver maskinen!

Ja ja ja jeg ved godt man ikke kan SE CapsLock eller NumLock, men det
finder man squ uD AF, IKKE OGSÅ HEHEHE

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.

Fra : Martin K

Dato : 09-07-02 14:15

IzNoGoUd wrote:
> Jeg mener at alt det andet snask som bliver installeret fra logitech
> sløver maskinen!

Prøv StatBar - http://www.statbar.nl/ der kan du få dine indikatorer på
skærmen, sammen med mange andre herligheder

--
Martin K

Fra : IzNoGoUd

Dato : 10-07-02 07:37

On Tue, 9 Jul 2002 15:14:37 +0200, "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

>Prøv StatBar - http://www.statbar.nl/ der kan du få dine indikatorer på
>skærmen, sammen med mange andre herligheder
Tak for linket
NEJ aldrig mere Statbar til mig!!!
hmmm installered det på min lille p200mhz med 98se som er en
testmaskine.
Aldrig har jeg set et program stjæle så mange systemressourcer LÆS
50%!!! så hellere installere logitech skidt!!!
Nå jeg håber næste version af statbar er bedre interesant projekt!

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 10-07-02 18:29

[indikatorer]

> Tak for linket
> NEJ aldrig mere Statbar til mig!!!

Hvad med ToggleKeys under Accessibility options i kontrolpanelet.
Så kan man høre når man rammer caps lock tasten.

--
Kasper

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-07-02 20:19

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mailONE.stofanet.denmark (substitute)>
skrev:

>Hvad med ToggleKeys under Accessibility options i kontrolpanelet.

Findes det mon også i WinXp (home)? Jeg synes ikke lige, jeg kan finde
det. Nogen, der ved, hvad det evt. ligger under og hvad det kunne
hedde på dansk?

>Så kan man høre når man rammer caps lock tasten.

Dét lyder nemlig som lige noget for mig ;op

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Martin K

Dato : 11-07-02 07:56

IzNoGoUd wrote:
> Tak for linket

Ingen årsag...

> NEJ aldrig mere Statbar til mig!!!

Det var jo også bare et forslag...

> hmmm installered det på min lille p200mhz med 98se som er en
> testmaskine.

Så er der jo heller ikke meget at gøre godt med!

> Aldrig har jeg set et program stjæle så mange systemressourcer LÆS
> 50%!!! så hellere installere logitech skidt!!!

Jeg har det kørende derhjemme på en AMD Athlon XP 1700+ og på arbejdet på en
P3 500. Her er da ingen problemer overhovedet. Så mange systemressourcer...
Synes du at 8 Mb ram er meget for alle de informationer man får? Men ok en
P200 ville jeg nok heller ikke lige 'svine til' med sådan noget...

> Nå jeg håber næste version af statbar er bedre interesant
> projekt!

Bestemt. Man blir virkelig afhængig af det skidt

--
Martin K

Fra : Jan V.

Dato : 10-07-02 08:28

"IzNoGoUd" <iznogoud@iznogoud.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finder man squ uD AF, IKKE OGSÅ HEHEHE
>
> --
> best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.
Ups, den røg direkte til Claes - det må du undskylde:

Se, nu "tør" jeg ikke at bruge Logitech's driver til musen.

Logitechs mus og Compaqs bærbare har åbenbart et problem. Og det har jeg
Logitechs ord for.

Forhistorien er følgende:

Jeg havde for et par år siden en Armada 1750. Til den købte jeg en Logitech
trådløs mus. Musen begyndte med det samme at opføre sig underligt, idet den,
når man fx holdte CTRL nede og valgte flere elementer, lige pludselig gik
fuldstændig amok.

Efter at have snakket med Compaq/Logitech fandt jeg ud af at de 2 kan ikke
sammen. Dvs hvis jeg bare ikke bruger Logitech's driver virker det fint.

Da jeg fik min nuværende Armada 500, gentog historien sig. Og da jeg fik mit
ITouch sæt, fortsatte det. Dvs indtil jeg afinstallerede Logitechs driver.

Men nu har jeg selvfølgelig skiftet til Win 2000, så det kan godt være jeg
skal prøve med Logitechs driver igen igen.

Jan

Fra : Jan V.

Dato : 10-07-02 08:34

"Jan V." <jvFJERNDETTE@OG DETTEHEROGSÅmiljodata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men nu har jeg selvfølgelig skiftet til Win 2000, så det kan godt være jeg
> skal prøve med Logitechs driver igen igen.

Nu har jeg prøvet at afinstallere alt det Logitech gøjemøj - og nu ser det
ud til at mine problemer er ovre. Jeg håver det, for det andet er noget
irriterende l...

Jan

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 18:43

Kasper Vibe Grevsen skrev:

> Hvad med ToggleKeys under Accessibility options i kontrolpanelet.
> Så kan man høre når man rammer caps lock tasten.

Ja og Numlock og Scroll-Lock. En rigtig god funktion når man som jeg
ikke har lysdioder på tastaturet som viser om disse knapper er slået
til eller ej og når man samtidig ikke vil have ikoner i systray som
viser dette. Jeg synes jeg har rigelig med ikoner dernede i forvejen,
så jeg foretrækker lyden.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 21:07

Peter Loumann skrev:

> Findes det mon også i WinXp (home)? Jeg synes ikke lige, jeg kan
> finde det. Nogen, der ved, hvad det evt. ligger under og hvad det
> kunne hedde på dansk?

Det hedder Trægetaster på dansk og det må også findes i Home-versionen.
Jeg har det også på Win2000.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 21:15

Madsen skrev:

> Det hedder Trægetaster på dansk...

Nej, det er noget ævl.
I Win2000 ser det sådan her ud:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/win2000/til_fra_taster.gif

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-07-02 21:59

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Nej, det er noget ævl.

;oD - det trøster mig, at det ikke kun sker for mig.

>I Win2000 ser det sådan her ud:
>http://home18.inet.tele.dk/madsen/win2000/til_fra_taster.gif

Tak! Det er magen til i WinXp (home).

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 09-07-02 16:14

On Tue, 9 Jul 2002 08:22:21 +0200, "Jan V." <jvFJERNDETTE@OG
DETTEHEROGSÅmiljodata.dk> wrote:

>Så er der et eller andet med Win2K og trådløse ting ???

Vel ikke generelt. Jeg kører Win2K (og Win98 og Win95) med et
trådløst tastatur-/musesæt - absolut discount, nemlig Medion fra Føtex
til kr. 299.-
Det fungerer problemfrit med scroll-hjul og det hele.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Martin K

Dato : 10-07-02 08:03

Gert Søgaard Jensen wrote:
> [...]
> til kr. 299.-
> Det fungerer problemfrit med scroll-hjul og det hele.

Det var da spøjst. Jeg skulle sætte præcis samme sæt op for en kammerat.
Efter 3 timer og to byttede sæt, gav vi op og konkluderede at det bare ikke
ville virke. Den nægtede simpelthen at få forbindelse ligegyldig hvad man
gjorde... men det var så også på Win98 - ved ikke om det gør en forskel.
Mus og keyboard med ledning ved men sq hvad er!

--
Martin K

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 10-07-02 15:55

On Wed, 10 Jul 2002 09:02:37 +0200, "Martin K"
> [...]

>gjorde... men det var så også på Win98 - ved ikke om det gør en forskel.
>Mus og keyboard med ledning ved men sq hvad er!

Underligt!
Som nævnt i citatet øverst bruger jeg ud over Win2K
både Win98 og Win95.

Under Win2K og Win98 virker alt fint - selv genvejsknapperne

Under Win95 er er et enkelt problem: Musens scroll-hjulet virker ikke
godt, når Medion-driveren er installeret. Hjulet scroller ikke
rigtigt, men åbner i stedet en eller anden tilfældig rulle-menu.
Derfor ingen Medion-musedriver under Win95.

--
Venlig hilsen
Gert