P-t-P IP-adressen
Fra : _ carsten thomsen

Dato : 09-07-02 07:27

Hej!

Jeg har sat en router op på min ADSL-forbindelse (NetExpress)!
Ydersiden mod Internettet hedder eth0.
Jeg har tildelt eth0 følgende IP-adresse: 10.0.0.1

Jeg får jo dynamisk tildelt en IP-adresse, når jeg kalder op til
ADSL-forbindelsen.
Denne hedder f.eks. 80.196.137.181.

Den bliver tildelt ppp0 og routeren skriver:
-- inet addr: 80.196.137.181.

Er der overhovedet brug for at jeg tildeler eth0 den private
ip-adresse 192.168.1.0 for at det skal komme op at køre... ?
Eller kan den nøjes med den adresse som den dynamisk for tildelt
80.196.137.181.

Et andet spørgsmål:
Den skriver også:
-- P-t-P: 195.249.0.221

Hvad er idéen med, at den tildeler den tredje IP-adresse, nemlig en
P-t-P IP-adressen: 195.249.0.221

Hilsen

Carsten
cajuth(fjern-dette-i-parantes)@tiscali.dk

Fra : _ carsten thomsen

Dato : 09-07-02 07:28

Jeg skal lige tilføje at det er en Linux-box jeg har sat op som router....
men principttet og spørgsmålene er de samme!

Hilsen
Carsten

cajuth(remove_xx_this)@tiscali.dk
cajuth(fjern-dette-i-parantes)@tiscali.dk