Gentag samme link i en Option Form...
Fra : Ronni Westh Nielsen

Dato : 09-07-02 06:41

Hejsa allesammen.

Jeg har et lille problem. Jeg har lavet en dropdown menu, form,
som ser således ud... :

<form>
<select style="width: 190px" name="choice" size="1"
onPress="jump(this.form)">
<option selected>Vælg Side</option>
<option value style= "color: #000080"="">Overskrift</option>
<option value="link.htm*_blank">Titel</option>
<option value="link.htm*_blank">Titel</option>
</select>
</form>

I toppen af siden bruger jeg følgende script:

<script>
<!--
function land(ref, target)
{
lowtarget=target.toLowerCase();
if (lowtarget=="_self") {window.location=loc;}
else {if (lowtarget=="_top") {top.location=loc;}
else {if (lowtarget=="_blank") {window.open(loc);}
else {if (lowtarget=="_parent") {parent.location=loc;}
else {parent.frames[target].location=loc;};
}}}
}
function jump(menu)
{
ref=menu.choice.options[menu.choice.selectedIndex].value;
splitc=ref.lastIndexOf("*");
target="";
if (splitc!=-1)
{loc=ref.substring(0,splitc);
target=ref.substring(splitc+1,1000);}
else {loc=ref; target="_self";};
if (ref != "") {land(loc,target);}
}
//-->
</script>

Problemet ligger i, at når man har trykket på et felt, og den har
åbnet siden, kan man ikke trykke på det samme felt igen. Man skal
markere et andet objekt først. Kan man ikke lave dette om? Jeg
vil gerne kunne trykke flere gange på samme felt. Jeg vil dog
ikke anvende en submit knap, da denne vil ødelægge hele ideen med
menuen....

Derudover har jeg opdaget, at hvis man trykker på et felt og
bagefter kommer til at scrolle med musen, åbnes alle sider
lynhurtigt. Kan man på en eller anden måde slå scroll via musen
fra på ens hjemmeside.

På forhånd tak for hjælpen, Ronni.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne