Sessions, hvordan
Fra : mimivilford & svante~

Dato : 04-02-01 14:43

Hej Php gruppe.

Jeg har hørt rygter om at man kan bruge sessions i php4. Er dette
korrekt, og er det ægte sessions, eller er de baserede på cookies? Hvor
kan jeg evt. læse mere om dette emne?

M.v.h. Svante.

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 04-02-01 14:45

mimivilford & svantev <"mimivilford & svantev & "@mailme.dk>

Jeg har skrevet lidt om det på http://razor.dk/php/sessions/

--
Christian Jørgensen
- http://razor.dk -

http://phpwizard.dk/ aka. mini

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 04-02-01 16:51

> Jeg har skrevet lidt om det på http://razor.dk/php/sessions/

Ok, det med at rekompilere med "--enable-trans-sid", det lyder som
linux/unix!? Jeg sidder på en windows maskine, hvordan gør man så? Er
der eventuelt allerede en binary indeholdende det et eller andet sted?
Eller skal jeg have hentet mig gnu compileren?

M.v.h. Svante.

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 04-02-01 17:45

Tag et kig på: <http://www.php.net/FAQ.php#3.5>

--
Christian Jørgensen
- http://razor.dk -

http://phpwizard.dk/ aka. mini

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 25-02-01 13:48

> Tag et kig på: <http://www.php.net/FAQ.php#3.5>

Ifølge ovenstående faq skal man kompilere php med MVC++ 5 eller 6.
Kan det virkelig passe at man ikke kan rekompilere php til at anvende
sessions ved at bruge gcc, når man skal kompilere til en win32 maskine?
Er der ingen der har erfaringer med dette og har kompileret php til
win32 med sessions?

M.v.h. Svante.

Fra : Finn Nielsen

Dato : 04-02-01 17:12

mimivilford & svantev <"mimivilford & svantev & "@mailme.dk> writes:

> Jeg har hørt rygter om at man kan bruge sessions i php4. Er dette
> korrekt, og er det ægte sessions, eller er de baserede på cookies?

Hvorfor mener du ikke at sessioner baseret på cookies er "ægte"?

Manualen http://www.php.net/manual/en/ref.session.php.

--
Finn Nielsen

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 04-02-01 20:46

> Hvorfor mener du ikke at sessioner baseret på cookies er "ægte"?

Det er vist også mere min egen definition...det jeg ikke bryder mig om
er at koden bliver klient-afhængig :).
Mange tak for linket i øvrigt!

M.v.h. Svante.

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-02-01 10:33

"mimivilford & svantev" <"mimivilford & svantev & "@mailme.dk> wrote in
message news:3A7DB185.128C5EFB@mailme.dk...
> Det er vist også mere min egen definition...det jeg ikke bryder mig om
> er at koden bliver klient-afhængig :).

Det gør jeg heller ikke, men jeg vil da SLET ikke have, at to kolleger i
samme firma får samme session. :)
Så er det bedre at oveføre noget session-id mellem klient og server.

Mvh.

Niels Andersen