Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
køb af digicam i usa
Fra : Thomas Larsen

Dato : 08-07-02 23:09

hej ng

jeg har forsøgt at købe et olympus c4040 digital kamera pr netshop i USA men
synes ikke rigtig at lykkedes er der nogen der evt har en add. på en shop
der duer???

mvh
thomas

Fra : Tom Wagner

Dato : 08-07-02 23:54

On Tue, 9 Jul 2002 00:08:58 +0200, "Thomas Larsen"
<tl-byg@mail1.stofanet.dk> wrote:

>jeg har forsøgt at købe et olympus c4040 digital kamera pr netshop i USA men
>synes ikke rigtig at lykkedes er der nogen der evt har en add. på en shop
>der duer???

Vær opmærksom på, at du ved køb i USA får
dyrere fragt,
told,
moms
og NTSC video-udgang, ikke PAL, som vi bruger i DK.

Hvorfor ikke finde en netbutik i Tyskland eller England?

Hilsen Tom

Fra : Thomas Larsen

Dato : 09-07-02 00:07

fragt er kun på ca 650.- og der er både pal og ntsc udg.
tyskland og england tja der er kun en lille tusse at spare!
hilsen
thomas

Fra : U. Pedersen

Dato : 09-07-02 06:55

Thomas Larsen skrev:

>fragt er kun på ca 650.- og der er både pal og ntsc udg.
>tyskland og england tja der er kun en lille tusse at spare!

Importafgift fra lande uden for EU ca. 12% + forsendelsesomkostninger
og indfortolding, Så jeg tror næppe USA er landet vi skal handle over
nettet med.

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Thomas Larsen

Dato : 09-07-02 19:19

selv om der skulle komme 12% oven i er det stadig under 5000 og derved meget
billigere end dk.
Thomas

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 09-07-02 19:38

"Thomas Larsen" skrev:
> selv om der skulle komme 12% oven i er det stadig
> under 5000 og derved meget billigere end dk.

Når du har lagt alle dine beløb sammen (indløb+porto+fragt+told) kan du
lægge 25% oveni til momsen. Hvis prisen er 5000 kr uden moms, koster
kameraet dig 6250 kr.

Du vil sikkert stadig ende på en pris der er billigere end i DK - men du vil
formentlig tangere prisen for en tilsvarende handel i Tyskland. Det kan
sjældent betale sig at handle elektronik-varer over Internet i USA (sendt
hertil). I Tyskland får du det til samme priser, men beholder de 2 års
reklamationsret som eksisterer indenfor EU.

Mvh, Lars

Fra : Thomas Larsen

Dato : 09-07-02 20:27

Hej Lars

jeg har netop nu fået trukket 5700 over min konto(homebank), og det er incl.
et olympus smart medie kort 128mb og det er et "fast card", så jeg tror den
er god nok, og jeg tror ikke der kommer mere oven i for så var der jo kommet
det ik?
hilsen
Thomas

Fra : Tom Wagner

Dato : 09-07-02 20:35

On Tue, 9 Jul 2002 21:27:27 +0200, "Thomas Larsen"
> [...]
>er god nok, og jeg tror ikke der kommer mere oven i for så var der jo kommet

Du startede tråden med at spørge om der var nogen der kendte en
adresse på en netshop i USA, der duede.

Måske kunne du nu fortælle os, hvor du handlede?

Tom

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 09-07-02 20:39

"Thomas Larsen" skrev:

> jeg har netop nu fået trukket 5700 over min konto [..]
> [..] jeg tror ikke der kommer mere oven i [..]

Det er først når pakken når hertil landet at der beregnes dansk told+moms.

Så regne regne, dit kamera kommer formentlig til at koste dig godt 8000 kr.

Leveringspris: 5700 kr
Told (12%): 684 kr.
Moms (25%): 1596 kr.
Gebyr (Posten): 50 kr.
Samlet pris: 8030 kr.

Mvh, Lars

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 09-07-02 20:52

"Lars Ladingkaer" skrev:
> Samlet pris: 8030 kr.

Til sammenligning koster et Olympus C4040 ca. 6100 kr. leveret fra Tyskland
(mit garanti und alles)

http://markt.golem.de/9-158e2.html

Mvh, Lars

Fra : U. Pedersen

Dato : 09-07-02 23:29

Thomas Larsen skrev:

> [...]
>er god nok, og jeg tror ikke der kommer mere oven i for så var der jo kommet
Når din pakke ankommer til danmark, hvad tror du så der sker ??

Told, importafgift og moms ???
Den kommer du til at betale, hvis du vil ha din pakke, dem du har købt
det af i USA skal kun ha til forsendelse

Fra : Stefan L.

Dato : 09-08-02 14:36

Hej Thomas,
kan du ikke fortælle om dine erfaringer med køb over nettet fra USA?
Det er godt at høre om folks erfaringer mht. køb fra andre lande - i
vores bestræbelser på at finde det billigste land.

Tak
SL

In article <3d2b3951$0$281$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, tl-
byg@mail1.stofanet.dk says...

Fra : Alan Thwaites

Dato : 09-07-02 09:27

> [...]
>
> mvh
> U.P.
> + 25% Moms på hele beløbet og ingen garanti i dk. !
Alan.

Fra : Tom Wagner

Dato : 09-07-02 20:28

On Tue, 9 Jul 2002 01:06:38 +0200, "Thomas Larsen"
<tl-byg@mail1.stofanet.dk> wrote:

>fragt er kun på ca 650.- og der er både pal og ntsc udg.
Hvordan skal det forstås? Er der begge udgange på alle kameraer?

>tyskland og england tja der er kun en lille tusse at spare!
Hvad er prisen i USA?
Får du europæisk garanti?

Tom

Fra : Thomas Larsen

Dato : 09-07-02 20:39

> Hvordan skal det forstås? Er der begge udgange på alle kameraer?
> såvidt jeg har kunne læse mig til
> Hvad er prisen i USA?
> Får du europæisk garanti?
> ingen eu garanti, og jeg har betalt 5700,- incl fragt, 128mb
smartkort.(den rå pris var 3800.-)
mvh
Thomas

Fra : Tom Wagner

Dato : 09-07-02 20:51

On Tue, 9 Jul 2002 21:39:26 +0200, "Thomas Larsen"

Det er uforståeligt.

1 stk. Oly C4040Z, pris?
Fragt ?
Andre udgifter? Hvilke?
128 mb SmartMediakort ?

Tom

Fra : Thomas Larsen

Dato : 09-07-02 21:03

> Det er uforståeligt.
>
> 1 stk. Oly C4040Z, pris? 3800.-
> Fragt ? ca. 700.-
> Andre udgifter? Hvilke? 400.- jeg tror det er told, men ved det ikke.
> 128 mb SmartMediakort ?798.-
> håber det er forståeligt.
Thomas

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 09-07-02 21:07

"Tom Wagner" skrev:
> 1 stk. Oly C4040Z, pris?

Euro 799 = 5935 kr.

> Fragt ?

Euro ca. 20 = 149 kr (et gæt)

> Andre udgifter? Hvilke?

Ingen.

> 128 mb SmartMediakort ?

1534 kr. leveret i DK

====

Samlet pris ved handel indenfor EU: ca. 7618 kr.

Din pris via USA (forudsat at Posten snapper pakken): ca. 8030 kr.

Oveni merprisen, skal du så lægge værdien af tabet af den 2 års EU
reklamationsret.

Mvh, Lars

Fra : Thomas Larsen

Dato : 09-07-02 21:22

jeg fatter ikke hvad du mener?
jeg har betalt IALT 5728,12.-
INCL FRAGT, MOMS, SMARTKORT
og prisen på selve digicam var 502.- usd
OK! så ikke noget ævl om euro og andet

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-07-02 21:31

"Thomas Larsen" <tl-byg@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3d2b4618$0$242$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> jeg fatter ikke hvad du mener?
> jeg har betalt IALT 5728,12.-
> INCL FRAGT, MOMS, SMARTKORT
> og prisen på selve digicam var 502.- usd

Ja - du har betalt den amerikanske moms - men ved handel med
lande uden for EU, så kommer den danske moms oveni ved indførsel
til landet !

Det gør der ikke ved lande indenfor EU - der skal du kun
betale momsen i afsenderlandet !

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Thomas Larsen

Dato : 09-07-02 21:38

altså skulle der komme en efter regning senere fra told&skat?
mvh
Thomas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-07-02 21:55

"Thomas Larsen" <tl-byg@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3d2b49ec$0$673$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> altså skulle der komme en efter regning senere fra told&skat?
> mvh

Den har postbudet normalt med, når han kommer med pakken.

Du KAN være heldig at den ryger igennem udenom
toldvæsnet - men det er vist sjældent......

Fra : Thomas Larsen

Dato : 09-07-02 22:20

Til Jan
tak for oplysningen. det var jeg faktisk ikke klar over, jeg må vente og
se.HVIS NU er der så ikke noget med at man kan trække overførslen tilbage på
sit visa i op til en måned?
(det kunne jo være man aldrig fik pakken)

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 09-07-02 22:55

"Thomas Larsen" skrev:

> HVIS NU er der så ikke noget med at man kan trække
> overførslen tilbage på sit visa i op til en måned?

Jo - men kun ved FEJL og MISBRUG.

> (det kunne jo være man aldrig fik pakken)

PBS vil sammen med din bank iværksætte en undersøgelse...

Mvh, Lars

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 10-07-02 08:49

"Thomas Larsen" <tl-byg@mail1.stofanet.dk> wrote in

> [...]
> tilbage på sit visa i op til en måned?
> (det kunne jo være man aldrig fik pakken)

Jo det kunne jo være at man ikke fik pakken, men så ville PostDanmark jo
heller ikke have din underskrift som bevis på at pakken var blevet
afleveret..

--
Kind regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Jesper Christensen

Dato : 10-07-02 05:21

Jan Vestergaard vrøvlede

> Ja - du har betalt den amerikanske moms - men ved handel med
> lande uden for EU, så kommer den danske moms oveni ved indførsel
> til landet !

Ikke helt rigtigt, han har ikke betalt amerikansk moms, da der ingen moms er
ved handel til udlandet eller stater imellem herovre ved internethandel. Så
hvis han har betalt moms, tja så er han vel endnu engang blevet taget ved
næsen. Når jeg siger endnu engang er det fordi de godt nok har taget en
hamper pris for smartmedia kortet. Smartmedia kortet på 128 MB kan fås til
omkring 50-55$ herovre hos diverse fotohandlere på nettet. i Øvrigt fås
kameraet til 469$ hvilket er omkring 3500 kroner. Så hvis man skal spare, så
er det ihvertfald ikke sket her.

Se evt. www.pricescan.com

Kan i øvrigt kun tilslutte mig at det ikke mere kan betale sig at købe
herovre, med mindre man bor her.

PS : Fragt........en pakke på op til et kilo, med forsikring for 800$ koster
med AirMail 32 $. Så hvis han har betalt 700 kroner for fragt og 400 kroner
for ingenting er han blevet snydt. I øvrigt kan man mange gang "forhandle"
deres fragtpriser væsentligt ned. Bare virk som om det hele er for dyrt og
sig du har set det billigere, så begynder de at prutte med deres
provisionsprægede produkter, såson fragt, forsikringer og accessories.

--
Med Venlig Hilsen/Kind Regards
Jesper "BigJay" Christensen
www.sportsindex.dk/ekspert/nhl/
GO LEAFS GO!!!

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 09-07-02 21:43

"Thomas Larsen" skrev:
> jeg har betalt IALT 5728,12.-
> INCL FRAGT, MOMS, SMARTKORT

Ja, det var den amerikanske pris.

Dertil skal du lægge ca. 2400 kr. til told+moms ved indførslen til Danmark
(penge du opkræves af Post Danmarks Toldcenter før du får udleveret pakken).

> OK! så ikke noget ævl om euro og andet

Det var prisen *VED KØB INDENFOR EU*

Det er muligt du sidder og griner lige nu, haha, hvor er de dog dumme for
jeg har altså lige sparet xxx mange penge. Men det vi prøver at forklare, og
som åbentbart ikke rigtigt trænger ind, er at du lige har investeret i en
kamera som - hvis alt går som normalt - ender med at koste dig ca. 500 kr.
for meget.

Oveni de 500 kr skal så lægges tabet af den udvidede 2-årige reklamationsret
som gælder køb indenfor EU.

Mvh, Lars

Fra : Tom Wagner

Dato : 09-07-02 23:12

On Tue, 9 Jul 2002 22:07:22 +0200, "Lars Ladingkaer"
<larl@et-soft.dkx> wrote:

>Samlet pris ved handel indenfor EU: ca. 7618 kr.
>
>Din pris via USA (forudsat at Posten snapper pakken): ca. 8030 kr.

Jeg tjekkede lige prisen for et Oly C4040Z hos dette firma, som jeg
tidligere har handlet med.

http://www.photoandmore.de/

Kamera: 800,- euro
Smartmedia 128 mb: 85,- EUR
Forsendelse: 15,- EUR
I alt 900 EUR, altså ca. 6. 660,- kr.

Mon ikke kameraet og et 128 mb.-kort kan købes i DK for ca. 7.500 kr.?
Så lidt er der da at spare, hvis man er parat til at tage besvær ved
evt. reklamation med.

Tom

Tom