Variabler
Fra : Rune Nielsen

Dato : 04-02-01 11:07

Jeg har et problem, når jeg laver en include efter et PHP-script som ligger
på en anden server mister jeg alle de variabler som der er sat i det hele
taget har mine scripts en tendens til at "glemme" indholdet som er sat til
en variabel.
De variabler som jeg mister er ikke i funktioner, de er i main.
Yderlig skal det siges at vores servere indtil kort tid siden har virket
optimalt - hvad der er sket er svært at vide da vi er en del om at arbejde
på serveren, men kunne det være noget om at vi er begyndt at benytte
..htaccess?

mvh
Rune

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-02-01 10:42

"Rune Nielsen" <rune.robert@nielsen.mail.dk> wrote in message
[mister variabler... include fra anden server... noget med variabel scope]

Prøv at lave et helt simpelt eksempel, hvor det går galt.

Er det noget med:

<?
$a="Rune";
include(http://anden.server.com/include.php);
?>

Og så er $a forsvundet?
Jeg forstår i hvert fald ikke problemet helt...

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Morten

Dato : 08-02-01 00:49

Hejsa!

> <?
> $a="Rune";
> include(http://anden.server.com/include.php);
> ?>

I dette eksempel vil man selvfølgelig aldrig få en skid ud. Det kan lige så
godt være et alm. html-dokument, da HTTP-serveren på "anden.server.com" vil
parse filen "include.php" inden du overhovedet får det første tegn ud af
den.

Bemærk: Du kan kun inkludere php-ting fra en anden server, hvis du har
direkte fil-access til serveren (hvis du har lavet en "mount" over til den
anden server).

Hvis du har direkte access til include-filen, så kan der fortsat være
problemer med at få variable med over. Det er dog let at løse: Hvis du i
include-filen deklarerer den pågældende variabel som "global", så går det
fint.

/Morten

Fra : Morten

Dato : 08-02-01 00:52

FYI:
..htaccess vil kun overstyre de ting i PHP-konfigurationen, som du har
angivet i filen.
Lav evt. en side med phpinfo() i biblioteket hvor din .htaccess-fil ligger.

/Morten