MS Windows
briani 27239
fildeling mellem Win98SE og WinXP pro
Fra : Tinky Winky

Dato : 08-07-02 22:30

Jeg prøver at få Windows fildeling til at fungere mellem en Win98SE maskine
og en WinXP Pro maskine. Jeg kan se begge maskinerne under arbejdsgruppen på
XP maskinen, men når jeg trykker på 98 maskinen, kan den ikke åbnes. Heller
ikke hvis jeg prøver at køre \\computernavn

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-07-02 23:02

"Tinky Winky" skrev:
> [...]
> på XP maskinen, men når jeg trykker på 98 maskinen,
> kan den ikke åbnes.
> Heller ikke hvis jeg prøver at køre \\computernavn

Hvad med den anden vej fra Win98 maskinen, kan
den se XP'eren?

Har du tilføjet Win98 brugeren på XP maskinen?
Bruger du simpel fildeling i XP?

Mvh.
Mikael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-07-02 23:17

Mon, 8 Jul 2002 23:30:00 +0200, skrev "Tinky Winky"
<lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>:

> [...]
>og en WinXP Pro maskine. Jeg kan se begge maskinerne under arbejdsgruppen på
>XP maskinen, men når jeg trykker på 98 maskinen, kan den ikke åbnes.

Er enkel fildeling slået fra (kontrolpanel => mappeindstillinger
=> vis => sidste punkt)?

Fra : Tinky Winky

Dato : 09-07-02 13:18

> Er enkel fildeling slået fra (kontrolpanel => mappeindstillinger
> => vis => sidste punkt)?

Nu er det slået fra i XP. Så kan jeg få adgang til XP maskinens shares fra
98. Men XPeren kan ikke komme ind på 98. Den kan ses under workgroup'en, men
jeg kan ikke komme ind på den.

Fra : Tinky Winky

Dato : 09-07-02 20:20

> [...]
> 98. Men XPeren kan ikke komme ind på 98. Den kan ses under workgroup'en,

Jeg kan overføre filer fra 98'eren nu, tak for hjælpen. Dog kan jeg stadig
ikke komme ind på 98'eren fra XP'eren.

Fra : Madsen

Dato : 08-07-02 23:24

Knud Gert Ellentoft skrev:

> sidste punkt

Det er ikke sidste punkt i den danske version, hvor latterligt det
så end lyder. Jeg mener endda det er der allerførste. :)
(Altså simpel fildeling.)

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-07-02 01:21

Tue, 09 Jul 2002 00:24:11 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Det er ikke sidste punkt i den danske version, hvor latterligt det
>så end lyder. Jeg mener endda det er der allerførste. :)

Jawohl - á har aldrig set en dansk Windows XP, men regnede med at
det var placeret samme sted som i UK-version.