DNAtest afslører utroskabsbørns enorme hyp~
Fra : Bo Warming

Dato : 08-07-02 21:39

Sidespring - 1% eller 15% ?

Allerede i 1979 da overlæge Hans Rosenkvists doktorafhandling om
sæddonor-insemination blev udgivet af DADLs forlag, citerede fagfolk
undersøgelser om, at 10-15% af børn i Vesten har en anden biofar end de
tror.

Det er blevet gentaget hyppigt, især efter at DNA-tests blev billige, men i
Bent Jacobsens seneste bog antydes, at det slet ikke er RIGTIGE
videnskabelige undersøgelser i de fine tidsskrifter, der har fastslået den
meget utroskab og fortielse af sidespring.

I Urban 08-07-2002 side 5 udtaler genetikeren Svend Asger Sørensen, Panum
Instituttet, at der næppe er over 1% og at alt andet er"vandrehistorie" - og
at han ønsker forbud mod, at folk via nettet får testet spyt fra voksen og
barn og får afkræftet eller bekræftet bioslægtskab - hvilket er blevet meget
almindeligt. (Der sendes vatpind med kind-inderside-afskrab til laboratorie,
samt forudbetaling, og der returneres krypteret svar)

Denne elite-pampers udtalelse er ækel stalinistisk formynderi - og det er
umuligt at lave effektive forbud om, som bliver andet end symbolske og spild
af skattepenge og nedtur for respekt for stat.

Selv ville jeg aldrig gide grave i noget, der er så meget mindre vigtigt end
det fælles _miljø_

- mine følelser ville ikke berøres af, om barnet var en "gøgeunge" mht det
uinteressante genetiske slægtskab.
Ved at jeg ikke har haft samkvemsret i hele børnenes opvækst, er de under
alle omstændigheder at sammenligne med "lagt af en gøg, der har unddraget
sig forpligtelser til forsørgelse", selvom jeg har fået fixet, bevidst eller
ubevidst, at det er moderen der har skyld for mit fravær. Miljøet er langt
vigtigere end DNA - og langt mere kompliceret.

--------
(Der er især mange undersøgelser af utroskab udfra DNA-test der skal vise om
et barn er egnet nyredonor til sin far. Når man i ca 10% af tilfældene
finder at slægteskabet er ikke som formodet, så forbigår man det i tavshed
og finder en løgnegrund til at afblæse denne transplantation.
Selvfølgelig kan det gøre skade når uønsket oplysning presses ned over
hovedet på folk - og de erfarer, at slægteskab er ikke hvad man håbede -
sådan er livet - ny analyseteknik er et tveægget sværd, og forbud er ikke
vejen frem.)

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46