Mand uden lyst.
Fra : Helle Nielsen

Dato : 08-07-02 21:29

Hejsa.

Jeg ved det har været oppe før i denne gruppe men jeg prøver lige igen -
mest bare for at få mine tanker ud.

Problemet er at min kæreste aldrig rigtig har lyst til sex. Han er 25 og jeg
er 20 år gammel - vi har kendt hinanden i 2½ år. Vi har haft en del
problemer men vi elsker hinanden. Han har altid haft det sådan - også før
han mødte mig. Han siger at sex ikke betyder noget for ham men selvom jeg
nogengange kan fornemme at han HAR lyst er det som om noget blokerer indeni
ham og som holder ham tilbage fordi han ikke vil have lyst. de bekymrer mig
meget. Det er som om han ikke vil give sig selv den frihed at gøre noget
rart og give slip fra arbejdet. Det er ikke kun sex han har det sådan med
men også mange andre ting som er spontane ell.

Til jer mænd? hvorfor vil han ikke give sig selv den frihed? vi har
fantastisk sex sammen og han nyder det og det samme gør jeg - dog er jeg
bare snart meget træt af hele tiden at lægge op til sex og så få et nej. Jeg
har prøvet ALT og nogle meget grænseoverskridende ting for mig og så blevet
afvist. Det er ikke rart!
Når vi har sex vil han gerne have vi prøver mange nye ting - bare det ikke
er ham selv og hans egen krop "det går ud over". Jeg har gjort mange
grænseoverskridende ting som har vist sig at være kanon dejlige men han vil
ikke prøve noget nyt på sin egen krop. Hvorfor??

VH Helle

Fra : Bo Warming

Dato : 08-07-02 22:01

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> wrote in message
> Problemet er at min kæreste aldrig rigtig har lyst til sex.

Hvis der skal opnås graviditet, så er det lige så godt at han onanerer i et
pessar, som sættes op kort efter.
Mange par, der har løbet hornene af sig mht erotisk lagengymnastik, og som
har svært ved at blive gravide, har opnået den ønskede befrugtning, ved at
al mandens onani nyttiggjordes pr pessat, og ekstra-ónani når han kun var
hjemme kort mellem to møder.

Sex er opreklameret og bør aldrig gøres af pligt. Hvis den ene er liderlig
og den anden er ligeglad, så kan løsningen være at den liderlige forsker i
den ligeglades psyke, og finder frem til hvad pirrer . Porn, hjælpemidler
osv kan være løsningen - men måske der ingen løsning er, og hvis man snakker
godt sammen, så er det vel det vigtigste.

Fra : Henning

Dato : 09-07-02 14:32

Bo Warming <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> wrote in message

Hej Bo W.

> [...]
> pirrer . Porn, hjælpemidler osv kan være løsningen - men måske der
> ingen løsning er, og hvis man snakker godt sammen, så er det vel det

Du har så evig ret i det du skriver her, men Helle giver udtryk for
at samtaler ikke rigtigt får manden til at reagere, men han kan jo have
nogle ting, han ikke synes han kan sige eller afsløre om sig selv,
måske,
fordi han tror, Helle har et helt andet billede/syn på/af ham, end han
selv opfatter sig selv, så han måske synes det er svært at leve op til
det "fantasi/ideal-billede" han tror hun har? ( Noget i retning af: "
du
skulle bare vide, Helle......")

MVH
Henning

Fra : Ally

Dato : 08-07-02 22:33

Hej Helle!

[SNIP]
> Til jer mænd? hvorfor vil han ikke give sig selv den frihed? vi har
> fantastisk sex sammen og han nyder det og det samme gør jeg - dog er jeg
> bare snart meget træt af hele tiden at lægge op til sex og så få et nej.

Det kan jeg sgu godt forstå. Jeg har engang, med min første kæreste, stået i
samme situation som dig... hvor det var hende, der ikke havde lyst, og mig,
der fik afslag på afslag på... osv. Det var frustrerende.

[SNIP]
> [...]
vil
> ikke prøve noget nyt på sin egen krop. Hvorfor??

Min første tanke, når jeg læser det, er: Han har været ude for et eller
andet. Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl, og det håber jeg da, at jeg
gør. Men dét, at de nye ting, I prøver, ikke må gå ud over ham selv eller
hans krop, kombineret med manglende sexlyst, virker i mine ører lidt
mistænkeligt. Har du kendskab til, om han har været ude for en eller anden
oplevelse i sin barndom/ungdom, som kunne have en indflydelse? Det være sig
overfald, traume eller måske seksuelt misbrug?

En anden forklaring kunne være den simple, at han bare ikke har så meget
sexlyst. Hvis han tager medicin, kan det også have indflydelse på sexlysten.

De venligste hilsener

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Helle Nielsen

Dato : 08-07-02 23:43

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> En anden forklaring kunne være den simple, at han bare ikke har så meget
> sexlyst. Hvis han tager medicin, kan det også have indflydelse på

------------------
Hejsa.

Han tager ingen medicin så det kan ikke være dét der påvirker hans lyst.
Mht. seksuelle overgreb så tvivler jeg nu STÆRKT! Jeg har nemlig selv været
seksuelt misbrugt så jeg ville lynhurtigt kunne se det igennem ham og når vi
endelig har sex er han jo ganske villig og der er slet ikke noget problem.

/Helle

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 09-07-02 20:41

[Helle Nielsen | Tue, 9 Jul 2002 00:42:43 +0200]

Beklager, jeg kan ikke svare dig hér - jeg er en mand og min kæreste er
en mand, og igen af os kan forstå hvorfor han "holder sig tilbage". Vi
føler selv at vores sexliv er utroligt energisk og eksperimenterende,
nettop fordi vi kan snakke om ALLE lyster.

Jeg må indrømme at det var også min første tanke, nettop fordi jeg har
snakket med en fyr der har været ude for et overgreb, hvilket at
påvirket han egen seksualitet en hel del.

Helt seriøst; det kan sagtens også være tilfældet. Jeg har et par
venner hvis sexlyst er koncentreret til ca. 1 gang om ugen - jeg fatter
det ikke, og prøver den dag i dag at forstå hvorfor de mener at de kan
"nøjes".

Måske er hans sexliv ganske normalt og velfungerende for ham, måske
synes han bare at han får mere end nok selvom I kun dyrker engang
imellem (hvor ofte det så er).

>Jeg har nemlig selv været seksuelt misbrugt så jeg ville lynhurtigt kunne
>se det igennem ham og når vi endelig har sex er han jo ganske villig og
>der er slet ikke noget problem.

Det kunne også være tilfældet? At han er bange for at komme til at
"gøre noget" der giver dig tanker på det overgreb DU har oplevet engang
- og fordi han elsker dig, ville det at komme til at såre dig være noget
han er bange for?

Beklager - jeg har ikke noget svar eller nogen rigtig god idé, kun nogle
tanker der måske kan hjælpe på vej?

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Roffus

Dato : 09-07-02 08:47

Be ham ta en blodprøve for å sjekke hormon-nivåer !

mvh
RBJ

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> skrev i melding

Fra : Britta

Dato : 09-07-02 11:14

"Roffus" <la2ju@chello.no> skrev i en meddelelse
> Be ham ta en blodprøve for å sjekke hormon-nivåer !

> mvh
> RBJ

Hej Roffus,
Velkommen til gruppen. Jeg blev lidt nysgerrig da jeg
læste dit svar. Du er fra Norge, ikke osse? Lad os da
høre lidt om hvordan I nordmænd løser problemet med manglende
sexlyst. Man inddrog altså brugen af blodprøver i dit tilfælde?
Hvordan foregik det? Blev du henvist af din læge?
Blev blodprøven også testet for andre legemlige problemer?
Efter de fysiske tests, blev du da henvist til det psykiatriske
behandlingssystem? Fortæl, fortæl.

Venligst,
Britta

P.s. bemærk at jeg svarer under det du har skrevet.

Fra : Henning

Dato : 09-07-02 14:18

Helle Nielsen <helle@jirty.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.

Hejsa

> Jeg ved det har været oppe før i denne gruppe men jeg prøver lige
> igen - mest bare for at få mine tanker ud.

Ja men så prøver vi igen *G*

> [...]
> mange grænseoverskridende ting som har vist sig at være kanon dejlige
> men han vil ikke prøve noget nyt på sin egen krop. Hvorfor??

Hvorfor din ,mand "ikke har lyst" ved jeg ikke og har egentlig ikke
noget bud på, men ikke prøve noget nyt på egen krop, kunne hænge
sammen med, at han kun opfatter sin penis som seksuelt område og
alle andre steder på kroppen snare tænder ham af end giver ham lyst.

Jeg har kun 2 erogene områder, det ene er min hjerne, det andet
er min penis, pirring af andre steder lader mig kold, kærtegn på krop
er overflødig og aftændende ( guds-jammerligt-kedeligt, til tider endda
smertefuldt ) Min viv har brug for at kærtegne mig, så jeg lader hende
gøre det og kæmper for at bevare min lyst gennem at fantasere og se
"pornofilm" inde i hovedet.

Det der tænder mig og kan holde min lyst til sex i gang, er at jeg
får lov til at kærtegne hende og opleve hendes reaktioner på det
jeg gør, hun skal bare nyde og tage imod, og udtrykke denne nydelse.
Kunne hun ikke det, havde vi ikke noget sexliv, nu mere "grænse-
overskridende" hun kan gå med til des mere nydelse og lyst får
jeg ud af det, hun kan ikke tænde mig seksuelt, men jeg kan bare
mobilisere min lyst, når hun har brug for det og spille med på
hendes forførelses-kunster, som tænder hende selv langt mere
end det tænder mig, jeg siger og gør så de ting, der får hende
til at give slip på hendes usikkerhed, etc. etc.

Når jeg får lyst til sex, kan jeg bare ved tanken om hvor " besværligt"
det er at forføre min kone, ikke gidde at gøre noget ved det aligevel.

MVH
Henning

Fra : Sanne Bülow

Dato : 10-07-02 23:46

Helle Nielsen <helle@jirty.dk> scribbled:

Hej Helle

> Jeg ved det har været oppe før i denne gruppe men jeg prøver lige
> igen - mest bare for at få mine tanker ud.

Jeg har ikke været her så forfærdelig længe, så det gør slet ikke mig noget

> [...]
> sig selv den frihed at gøre noget rart og give slip fra arbejdet. Det
> er ikke kun sex han har det sådan med men også mange andre ting som

Jeg kan da godt forstå det bekymrer dig, det lyder som om han generelt har
svært ved at give slip på sig selv og lade følelserne tage over?

> Til jer mænd?

Er det nok jeg har erfaring med mænd?

> [...]
> et nej. Jeg har prøvet ALT og nogle meget grænseoverskridende ting
> for mig og så blevet afvist. Det er ikke rart!

Nej det er det absolut ikke, men det er heller ikke nemt at være den, der
siger nej, bare et forslag men du kunne måske prøve at lade ham tage
intiativet?
Måske du kunne bruge noget af det der tænder ham, uden decideret at lægge op
til sex, f.eks hvis han tænder på at bruge sexlegetøj, så brug legetøjet når
du tilfredsstiller dig selv, og gør det på en måde så han ved, hvad du er
igang med og har mulighed for at deltage i legen (hvis han skulle have lyst

> [...]
> mange grænseoverskridende ting som har vist sig at være kanon dejlige
> men han vil ikke prøve noget nyt på sin egen krop. Hvorfor??

Måske fordi en del af hans seksuelle fantasi er at gøre, ikke at modtage?

Jeg syntes det er svært at give dig nogle ordentlige svar, problemet er jo
nok at når man står i en situation, hvor der er misforhold mellem ens
sexlyst, så er det ofte den med den største appetit, der hurtigst kommer ud
og erkender der er et problem, fordi der er nogen behov, der ikke bliver
dækket. Jeg har selv oplevet en periode, hvor jeg ikke havde lyst til sex,
problemet er (eller var for mig ihvertfald) at man i den situation ikke
umiddelbart oplever, der er et problem der *bør* tages hånd om. Hvis ens
partner bare ville holde op med *hele tiden* at forvente sex, så var der jo
ikke noget problem. Der skal lidt selverkendelse til, før man kan se i
øjnene, hvad det er der er grunden til den manglende sex, om det er
problemer i selve parforholdet, problemer fra ens fortid, problemer med at
give slip, eller hvad det nu kunne være, men man skal nok dertil før man kan
begynde at finde en løsning. I længden kan man ikke klare at dyrke sex, hvis
man ikke selv er med i det.

Er hans problem at han *bare* ikke har ligeså meget lyst til sex som dig, er
det enormt vigtigt i får snakket om, hvordan i får det implementeret i jeres
parforhold, sådan at du ikke oplever afvisningen og han ikke oplever at
*være nødt til* at afvise den han elsker.

Knus
--
Sanne Bülow
Dragons aren't extinct;

Fra : ep

Dato : 11-07-02 20:32

Hej Helle,

Jeg er mand og min egen kæreste er kvinde. Ved hende kører det meget i
bølger med lysten. Det kan gå rigtig godt i nogen tid og så sker der intet i
et stykke tid. Ved hende har jeg lagt mærke til at det hænger sammen med
hendes "kriser". Hvad enten de er på studie eller job. Så længe de er små
påvirker det hende negativt. Og så mister hun noget af sin selvtillid. Så
bliver hun kropsfikseret. Det er her det går galt. Hun synes ikke at hendes
krop er seksiuelt attraktiv. Ja hun er lidt overvægtig og hun taber sig til
stadighed. Det giver løse hud folder. Mindsker den seksuelle attraktion i
hendes hjerne.

Med alt dette vil jeg sige følgende. Er du sikker på at han er helt glad ved
sig selv såvel fysisk som psykisk. Lider han på nogen måde af lavere
selvværd?

Håber denne lille enetale kan have bibragt en løsning.

EP