problemer i xp
Fra : Nikolaj

Dato : 08-07-02 21:09

Hej NG

Hvad er problemet, når jeg kan se den anden computer på netværket under
arbejdsgruppecomputere, mens denne computer ikke kan se mig? Jeg kan ikke få
adgang til den anden computer, men den er der. Mærkeligt.

Nikolaj Karkov

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 08-07-02 21:22

Nikolaj, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.netvaerk:

> [...]
> netværket under arbejdsgruppecomputere, mens denne computer ikke
> kan se mig? Jeg kan ikke få adgang til den anden computer, men

- Er der nogle firewall's installeret på nogle af de to computere?
Sygate, Zonealarm osv.? XP firewall. Slåetfra?

- Kan du tilgå maskinen du ikke kan se ved hjælp af en direkte sti?
Som f.eks:

\\ComputerNavn\FolderNavn

- Hvilken maskine med hvilket OS kan se hvad?

Fra : Nikolaj

Dato : 08-07-02 22:10

Begge computere bruger winXP, computeren der kan se den anden er en p4
1,8ghz, asus p4266 bundkort. "den anden" er en ibm thinkpad, p2 350mhz.

Der er slået en firewall til den stationæres computeres adgang til
internettet, ellers ikke. Iøvrigt kan den bærbare godt få adgang til
internettet via den stationære.