slikkeri / jord/ mineral
Fra : Karin & Frank

Dato : 08-07-02 20:50

Hej !!

Vi har en del heste 1o heste og 2 føl. på folden. på vores fold (8 tønder
land) er der 2 steder, hvor der er lavet små huller hvor hestene slikker på
jorden. der er altid rent og pænt omkring hullerne, de skider heller ikke
omkring dem.
Hullerne er glatte og opstået helt fra starten , for 8 år siden og
stadigvæk, slikker hestene engang imellem der, selv om der har været
udskiftning af hest og ponyer søger de, de huller..... hvilket spændende
mineral kan der være i jorden... de slikker altid dagen efter regn,....
Det skal siges at alle 12 heste får lidt foder dagligt med alt hvad de skal
have, når de samtidig går på græs... og de har fri adgang til mineral og
salt sten.
og frisk vand,

Håber at der er et klogt hoved der ved hvad de har gang i de fede
heste........

hilsen karin

Jeg søger også et hingste føl, fra i år.

Fra : Liz

Dato : 08-07-02 20:58

Nej, jeg ved det ikke, men min udøver nøjagtig det samme nummer!!!
Alverdens salt/mineraler hjælper heller ikke. Se om ikke du kan få Frank
til at "vande" lidt i de huller - det er nemmere for en mand!! - det plejer
at hjælp. Lige indtil de finder en plet der smager ligeså godt, så skraber
de jorden til siden og begynder forfra. Jeg tror også at det smitter fra
hest til hest, ihvertfald fra hoppen til føllet. Håber at der er nogen der
har en forklaringen, nogle heste skal bare slikke jord siger min dyrlæge.
Mvh Liz