/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Telia ADSL
Fra : AllanM


Dato : 08-07-02 20:49

Er der nogen som kan fortælle lidt om subj. ?
Er i glade og tilfredse med produktet ?
Stabilt ?

Har nemlig Tiscali og er ret godt tilfreds med det men Telia's tilbud kunne
godt lokke mig til at skifte.

Allan



 
 
arc@na (18-07-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 18-07-02 03:28

"AllanM" <allan2.moller@get2net.dk> wrote in
news:k0mW8.322$s76.69737@news010.worldonline.dk:

> Har nemlig Tiscali og er ret godt tilfreds med det men Telia's tilbud
> kunne godt lokke mig til at skifte.

Pas på! Telia har rod i regnskaberne! Jeg betalte for to år siden, via
min bank, en restance til Telia. Et år efter sendte de en advokat på
nakken af mig, og selv om jeg kunne fremvise kvittering, fotokopi af
bankcheken med Telia's stempel bagpå (!), gik der flere måneder, før de
afblæste inkasso-sagen. ET ÅR EFTER får jeg så en rykker med tilskrevne
advokatsalærer og renter for den SAMME sag. Jeg henvender mig
skriftligt til Sergel, Telias inkasso, og fortæller dem, at jeg ikke
kan godtage kravet, og at betalingen allerede skete for to år siden. De
har dog ikke gidet at ulejlige sig med at svare på henvendelsen, og jeg
ved ikke, om jeg stadig (!!!) er i Ribers på grund af deres rod.

Jeg har hørt om adskillige andre, som har samme erfaring med dette svenske
firma.

Deres teknik skal jeg ikke kunne udtale mig om - da jeg var kunde hos
dem, havde jeg stadig modem.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Ivar Madsen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 18-07-02 06:05

On 18 Jul 2002 02:28:18 GMT, "arc@na" <boss@nsa.gok> wrote:

> jeg
>ved ikke, om jeg stadig (!!!) er i Ribers på grund af deres rod.

Skriv til RKI, og hvis du er i RKI så indgiv politi anmeldelse mod
Telia, de har ikke lov til at melde dig til RKI så længe du ikke har
erkendt din gæld, eller en dom har fastslået din gæld.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

arc@na (18-07-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 18-07-02 16:49

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote in
news:30jcjuktcgod5vh0cetm2qei7cfad4nua0@4ax.com:

> Skriv til RKI, og hvis du er i RKI så indgiv politi anmeldelse mod
> Telia, de har ikke lov til at melde dig til RKI så længe du ikke har
> erkendt din gæld, eller en dom har fastslået din gæld.

Tak, jeg har fulgt dit råd. Nu må vi se, om der kommer noget ud af det,
eller om de har den uforskammethed at fortsætte. Det skulle fgm ikke undre
mig.

Jeg kan indtil videre kun anbefale alle at holde sig langt væk fra Telia.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Allan Joergensen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 18-07-02 09:37

arc@na <boss@nsa.gok> wrote:

> Pas på! Telia har rod i regnskaberne! Jeg betalte for to år siden, via
> min bank, en restance til Telia. Et år efter sendte de en advokat på
> nakken af mig, og selv om jeg kunne fremvise kvittering, fotokopi af
> bankcheken med Telia's stempel bagpå (!), gik der flere måneder, før de
> afblæste inkasso-sagen. ET ÅR EFTER får jeg så en rykker med tilskrevne
> advokatsalærer og renter for den SAMME sag. Jeg henvender mig
> skriftligt til Sergel, Telias inkasso, og fortæller dem, at jeg ikke
> kan godtage kravet, og at betalingen allerede skete for to år siden. De
> har dog ikke gidet at ulejlige sig med at svare på henvendelsen, og jeg
> ved ikke, om jeg stadig (!!!) er i Ribers på grund af deres rod.

At der har været problemer omkring dine betalinger har intet med rod i
regnskaberne at gøre.

Der er ingen tvivl om at Telia har en uheldig historie omkring
fakturering og håndtering af regninger, men der er lagt store summer i
at udskifte billingsystemet, så jeg regner da med, at tingene er blevet
bedre.

> Jeg har hørt om adskillige andre, som har samme erfaring med dette svenske
> firma.

Telia i Danmark er ikke mere svensk end TDC er amerikansk.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"But you *never* drink coffee in the afternoon!" -- Keiko O'Brien

Ivar Madsen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 18-07-02 10:15

On 18 Jul 2002 08:36:33 GMT, Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote:

>At der har været problemer omkring dine betalinger har intet med rod i
>regnskaberne at gøre.

Nej, det er nærmer kundebogholderiet, men det bliver det ikke beder
af.

>Der er ingen tvivl om at Telia har en uheldig historie omkring
>fakturering og håndtering af regninger, men der er lagt store summer i
>at udskifte billingsystemet,

Og det er mere end på tide.

>så jeg regner da med, at tingene er blevet
>bedre.

Vi kan så kun håbe det bedste, men i servicebranchen siger man at der
skal 10 gode oplevelser til at opveje en dårlig oplevelse.
Man siger også at at mund til mund reklame er den beste reklame, det
gælder også dårlig omtale
Men Telia kan så glæde sig over at Simmon Spies sagde, at dårlig
omtale også er god reklame.

Mht til Telia's renome, så er det ikke nok at bare at skifte
billingsystemmet ud, de skal vise at de magter at få styr på
kundebogholderiet før vi tror på at det lykkes.


--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Allan Joergensen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 18-07-02 10:34

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote:

> Mht til Telia's renome, så er det ikke nok at bare at skifte
> billingsystemmet ud, de skal vise at de magter at få styr på
> kundebogholderiet før vi tror på at det lykkes.

Størstedelen af problemet skyldtes en mangelfuld billingplatform, det
skal ikke hældes over på de medarbejdere, der rent faktisk gjorde et
stort stykke arbejde for at hjælpe folk.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Life has a great deal up its sleeve."

Ivar Madsen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 18-07-02 11:29

On 18 Jul 2002 09:33:49 GMT, Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote:

>> Mht til Telia's renome, så er det ikke nok at bare at skifte
>> billingsystemmet ud, de skal vise at de magter at få styr på
>> kundebogholderiet før vi tror på at det lykkes.
>
>Størstedelen af problemet skyldtes en mangelfuld billingplatform, det
>skal ikke hældes over på de medarbejdere, der rent faktisk gjorde et
>stort stykke arbejde for at hjælpe folk.

Medarbejderne er ikke beder end de værktøjer der har at arbejde med,
og de har ikke beder værktøjer end ledelsen vil give dem, og her er
det tale om så mange der melder om problemmer, at det ER et
ledelsproblem, hvis jeg var aktionær, så ville jeg kræve ledelsen
fyret ved en generalforsamling.


--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

arc@na (18-07-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 18-07-02 14:29

Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote in
news:slrnajd2ht.b5t.dw@sundance.nowhere.dk:

> Størstedelen af problemet skyldtes en mangelfuld billingplatform, det
> skal ikke hældes over på de medarbejdere, der rent faktisk gjorde et
> stort stykke arbejde for at hjælpe folk.

Hvilket stort stykke arbejde? At negligere samtlige henvendelser fra bank,
advokat og fanden og hans pumpestok, og så sende endnu en inkassator løs
på mig? Du må da arbejde for det svenske firma Telia for at have det
synspunkt.

Jävla fan!

--
Med venlig hilsen
arc@na

Allan Joergensen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 18-07-02 14:49

arc@na <boss@nsa.gok> wrote:

>> Størstedelen af problemet skyldtes en mangelfuld billingplatform, det
>> skal ikke hældes over på de medarbejdere, der rent faktisk gjorde et
>> stort stykke arbejde for at hjælpe folk.
> Hvilket stort stykke arbejde? At negligere samtlige henvendelser fra bank,
> advokat og fanden og hans pumpestok, og så sende endnu en inkassator løs
> på mig? Du må da arbejde for det svenske firma Telia for at have det
> synspunkt.

Ja, det gør jeg, og jeg kender en del af de personer der sidder i
regnskab. Jeg forsøger ikke at bortforklare at der har været problemer,
men det gør ikke alle medarbejdere hos Telia til idioter.

> Jävla fan!

"Narrøv"

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Be kind to animals, everybody. They're reincarnated relatives."

arc@na (18-07-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 18-07-02 16:52

Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote in
news:slrnajdhg5.bnu.dw@sundance.nowhere.dk:

> "Narrøv"

Tak for ""'erne. Du er vel ansat i Telia A/B, kunne jeg forestille mig. Så
tag venligst at sparke Sergel Inkasso godt og grundigt i røven fra mig - i
bor jo i samme bygning, så det kan næppe være det store problem.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Allan Joergensen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 18-07-02 20:37

arc@na <boss@nsa.gov> wrote:

> Tak for ""'erne. Du er vel ansat i Telia A/B, kunne jeg forestille mig. Så
> tag venligst at sparke Sergel Inkasso godt og grundigt i røven fra mig - i
> bor jo i samme bygning, så det kan næppe være det store problem.

Nej, jeg er ansat af Telia Net, et datterselskab af Telia Nät AB.

Sergel bor i øvrigt ikke i samme bygning som os, de sidder i Ballerup.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"And what charming underclothes you both have..."

arc@na (20-07-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 20-07-02 18:55

Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote in
news:slrnaje67g.uuc.dw@coredump.nowhere.dk:

> Nej, jeg er ansat af Telia Net, et datterselskab af Telia Nät AB.

Vil du, som ansat i Telia, venligst fortælle mig, hvorfor jeg, ifølge
korrespondance modtaget dags dato fra RKI, Jørgen Schmidt, Debitorservice,
har været registreret af JER i RKI TO ÅR EFTER AT UDESTÅENDET VAR BETALT?

Hvad fanden bilder i jer egentlig ind, inkompetente narrehoveder?

--
Med venlig hilsen
arc@na

Rene Joergensen (20-07-2002)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 20-07-02 20:09

arc@na <boss@nsa.gov> wrote:

>> Nej, jeg er ansat af Telia Net, et datterselskab af Telia Nät AB.
> Vil du, som ansat i Telia, venligst fortælle mig, hvorfor jeg, ifølge

Hvilken del af Allans udtalelse forstod du ikke?

Du har et udestående med Telia Telecom, Allan er ansat i Telia Net. To
forskellige firmaer, som indtil for ganske nylig slet ikke sad i samme
bygning.

> korrespondance modtaget dags dato fra RKI, Jørgen Schmidt, Debitorservice,
> har været registreret af JER i RKI TO ÅR EFTER AT UDESTÅENDET VAR BETALT?

Det er jo trist, men ikke desto mindre har Allan slet ikke noget med det
at gøre, og selv om han havde, er jeg sikker på at han ikke har
tilladelse til at komme med offentlige udtalelser omkring det.

> Hvad fanden bilder i jer egentlig ind, inkompetente narrehoveder?

Tsk tsk.

--
-René
Ansat i Telia Net.

Lars Kyndi Laursen (20-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 20-07-02 20:13

On 20 jul 2002 arc@na enriched usenet with:

> Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote in
> news:slrnaje67g.uuc.dw@coredump.nowhere.dk:
>
>> Nej, jeg er ansat af Telia Net, et datterselskab af Telia Nät AB.
>
> Vil du, som ansat i Telia, venligst fortælle mig, hvorfor jeg,
> ifølge korrespondance modtaget dags dato fra RKI, Jørgen Schmidt,
> Debitorservice, har været registreret af JER i RKI TO ÅR EFTER AT
> UDESTÅENDET VAR BETALT?

Nu ved jeg ikke, hvordan Telia-koncernen er skruet sammen, men at
arbejde i et selskab i en koncernen medfører ikke automatisk en særlig
adgang til eller indsigt i forretningsgangen hos andre selskaber i
koncernen. Jeg forventer heller ikke, at ansatte i Føtex kan forklare
mig, hvorfor jeg ikke fik pant for alle de flasker, jeg indleverede hos
Netto.

> Hvad fanden bilder i jer egentlig ind, inkompetente narrehoveder?

Det udsagn vil nok ikke være befordrende for Allans eventuelle lyst til
at kigge på din sag.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

All, most, or some of the above may or may not work yet.

arc@na (28-07-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 28-07-02 12:43

Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> wrote in
news:Xns9251D7D1C6DE0larskyndidk@aa635.kyndi.dk:

> Det udsagn vil nok ikke være befordrende for Allans eventuelle lyst til
> at kigge på din sag.

Jeg ville også foretrække fogedretten, så kan det være at idioterne i
Telia blev stoppet.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Martin Højriis Krist~ (28-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 28-07-02 12:46

"arc@na" <boss@nsa.gov> skrev i en meddelelse
news:Xns92598BE31D157marsupilankangoroogo@193.88.15.213...
> Jeg ville også foretrække fogedretten, så kan det være at idioterne i
> Telia blev stoppet.

Jeg tror ikke Telia har handlet ansvarspådragene, det er nok nærmere RKI
du skal have fat i.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jesper Skriver (20-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 20-07-02 21:25

On 20 Jul 2002 17:54:31 GMT, arc@na wrote:
> Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote in
> news:slrnaje67g.uuc.dw@coredump.nowhere.dk:
>
>> Nej, jeg er ansat af Telia Net, et datterselskab af Telia Nät AB.
>
> Vil du, som ansat i Telia, venligst fortælle mig, hvorfor jeg, ifølge
> korrespondance modtaget dags dato fra RKI, Jørgen Schmidt, Debitorservice,
> har været registreret af JER i RKI TO ÅR EFTER AT UDESTÅENDET VAR BETALT?
>
> Hvad fanden bilder i jer egentlig ind, inkompetente narrehoveder?

*plonk*

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Kasper Mejlgaard (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Kasper Mejlgaard


Dato : 18-07-02 14:56

It seems Allan Joergensen wrote:
> Størstedelen af problemet skyldtes en mangelfuld billingplatform, det
> skal ikke hældes over på de medarbejdere, der rent faktisk gjorde et
> stort stykke arbejde for at hjælpe folk.

Er det samme platform som bruges når der skal betales regninger... f.eks.
regninger for domænenavne til dk-toastmaster?

--
Kasper Mejlgaard

Allan Joergensen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 18-07-02 15:27

Kasper Mejlgaard <nntpspam1@in-addr.dk> wrote:

>> Størstedelen af problemet skyldtes en mangelfuld billingplatform, det
>> skal ikke hældes over på de medarbejdere, der rent faktisk gjorde et
>> stort stykke arbejde for at hjælpe folk.
> Er det samme platform som bruges når der skal betales regninger... f.eks.
> regninger for domænenavne til dk-toastmaster?

:)

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Well you wore out your welcome with random percision" -Floyd

arc@na (18-07-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 18-07-02 16:54

Kasper Mejlgaard <nntpspam1@in-addr.dk> wrote in
news:slrnajdi7v.31g3.nntpspam1@bsd.in-addr.dk:

> Er det samme platform som bruges når der skal betales regninger...
> f.eks. regninger for domænenavne til dk-toastmaster?

Næppe. Jeg har aldrig haft problemer med mine domæne-registreringer
(bruger danbbs.dk som webhotel - DE er dygtige, og der er aldrig ballade
med dem!!!) - og hostmaster tager imod, OG registrerer mine betalinger -
hvilket Telia ikke gør.

--
Med venlig hilsen
arc@na

arc@na (18-07-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 18-07-02 16:57

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote in
news:md1djucd42anhpoq75jh9i3emt4vrm5f8u@4ax.com:

> Nej, det er nærmer kundebogholderiet, men det bliver det ikke beder
> af.

Kundebogholderiet indgår vel i det samlede regnskab. Derfor kan jeg roligt
påstå, at Telia har rod i regnskaberne.

En flok inkompetente narre-hoveder, det er hvad de er. Grrrr!

--
Med venlig hilsen
arc@na

Jesper Skriver (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 18-07-02 11:40

On 18 Jul 2002 08:36:33 GMT, Allan Joergensen wrote:
>> Jeg har hørt om adskillige andre, som har samme erfaring med dette svenske
>> firma.
>
> Telia i Danmark er ikke mere svensk end TDC er amerikansk.

Ah - er Telia Danmark et aktie selskab som handles på børsen ? Er Telia
Danmark 100% ejet at Telia i Sverige ?

TDC handles på børsen i Danmark, og en meget betydeligdel af aktierne
ejes af danskere.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Allan Joergensen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 18-07-02 11:50

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>> Telia i Danmark er ikke mere svensk end TDC er amerikansk.
> Ah - er Telia Danmark et aktie selskab som handles på børsen ? Er Telia
> Danmark 100% ejet at Telia i Sverige ?
> TDC handles på børsen i Danmark, og en meget betydeligdel af aktierne
> ejes af danskere.

Bl@rg Jesper.

Nej, rent formelt er Telia selvfølgelig et datterselskab af Telia AB.
Meningen lå mere i, at Telia i Danmark ikke er mere underlagt
moderselskabet end så mange andre, heller ikke når det kommer til
billingsystemer.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"What. The. HELL! Is. That??!" "Grounding Strap."

Jesper Skriver (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 18-07-02 11:53

On 18 Jul 2002 10:49:48 GMT, Allan Joergensen wrote:

> Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:
>
>>> Telia i Danmark er ikke mere svensk end TDC er amerikansk.
>>
>> Ah - er Telia Danmark et aktie selskab som handles på børsen ? Er
>> Telia Danmark 100% ejet at Telia i Sverige ?
>>
>> TDC handles på børsen i Danmark, og en meget betydeligdel af aktierne
>> ejes af danskere.
>
> Bl@rg Jesper.
>
> Nej, rent formelt er Telia selvfølgelig et datterselskab af Telia
> AB. Meningen lå mere i, at Telia i Danmark ikke er mere underlagt
> moderselskabet end så mange andre, heller ikke når det kommer til
> billingsystemer.

Ok - selvom jeg nu er ret sikker på at Telia DK hænger meget tættere
sammen med Telia AB, end TDC gøre med SBC.

Det eneste TDC og SBC har med hinanden at gøre, er at SBC er
repræsenteret i Bestyrelsen og Direktionen, samt at der sendes aktie
udbytte til aktie ejerne.

F.eks. har TDC's IP netværk og SBC's ditto kun en peering i New York,
men SBC leverer ikke transit til TDC.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Allan Joergensen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 18-07-02 12:04

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

> Ok - selvom jeg nu er ret sikker på at Telia DK hænger meget tættere
> sammen med Telia AB, end TDC gøre med SBC.

Hvis du skal være fornuftig gider jeg ikke diskutere med dig ;)

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"It's a Mr. Death. He's come about an expired birth certificate."

arc@na (18-07-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 18-07-02 14:31

Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote in
news:slrnajcv6i.avp.dw@sundance.nowhere.dk:

> At der har været problemer omkring dine betalinger har intet med rod
> i regnskaberne at gøre.

Har det ikke noget med rod i regnskaberne at gøre, at Telia casher en chek
fra mig på 2.500 kroner, og efterfølgende bonger mig for pengene via en
(nej, undskyld, to) inkassatorer? Hvis det ikke er rod i regnskaberne, så
ved jeg fgm ikke hvad det er.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Allan Joergensen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 18-07-02 14:50

arc@na <boss@nsa.gok> wrote:

>> At der har været problemer omkring dine betalinger har intet med rod
>> i regnskaberne at gøre.
> Har det ikke noget med rod i regnskaberne at gøre, at Telia casher en chek
> fra mig på 2.500 kroner, og efterfølgende bonger mig for pengene via en
> (nej, undskyld, to) inkassatorer? Hvis det ikke er rod i regnskaberne, så
> ved jeg fgm ikke hvad det er.

Nej. Der har sikkert været rod med dine regninger. Det er ikke
ualmindeligt, det har jeg skam også selv prøvet.

Men det skulle gerne fortid.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"I'm afraid we're fresh out of red Leicester, sir."

arc@na (18-07-2002)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 18-07-02 16:47

Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote in
news:slrnajdhit.bnu.dw@sundance.nowhere.dk:

> Men det skulle gerne fortid.

Det tror jeg på, når jeg måske får en undskyldning fra Telia A/B.

Hvis jeg stadig er i Ribers (jeg har i dag kontaktet dem) hiver jeg Telia
i retten.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste