øretatoo
Fra : Broxgaard

Dato : 08-07-02 20:12

Miss Candy er øre tatoo og dem vi har købt hende af har sagt til os at de
ville kontakt os når de har fået de papir som skulle underskrive når hun
skifter ejer... men det er nu over en uge siden og vi har ikke hørt noget..

så er det jeg vil gerne vide hvad for nogle sider jeg kan se sådan noget med
øretatoo henne? på http://www.inges-kattehjem.dk har jeg søgt men fandt ikke
noget der....

jeg kan se på vaccinationsattest at hun er blevet øre tatoo ved højby
dyreklinik mere kan jeg ikke siger....

er der nogle der kan hjælp mig?

--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel

Fra : marianne hellemose

Dato : 08-07-02 20:52

Hej Daniel
De ejerskifte-papirer man har på racekatte, skal hele
tiden følge katten, og du burde have fået dem da du
købte Miss Candy, så det eneste jeg kan foreslå er at
du går ind på Inge's Kattehjem og opretter hende i
dit navn, det kan jo være at de forrige ejere ikke har
fået hende registreret i øremærke-registreret.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Broxgaard

Dato : 08-07-02 21:11

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:agcqhh$72i$1@sunsite.dk...
> [...]
> dit navn, det kan jo være at de forrige ejere ikke har
> fået hende registreret i øremærke-registreret.

Hun er jo købt på højby dyre internat som ejer af katten værn så hun må være
reg. et eller andet sted...

Fra : Katrine Nederby

Dato : 09-07-02 01:16

Hej Marianne og Daniel.

"marianne hellemose" skrev :

> [...]
> dit navn, det kan jo være at de forrige ejere ikke har
> fået hende registreret i øremærke-registreret.

Jeg tror ikke, Daniel mener Felis Danica ejerskiftekortet (Så vidt jeg
husker har Miss Candy slet ikke stamtavle?), men derimod det ejerskiftekort,
som man skal bruge for at omregistere en kat i Det Danske
Katteregister -Det kan nemlig kun gøres skriftligt, da det kræver
underskrift fra den tidligere ejer.

Normalt får man, første gang katten
registreres, "Kattens Samlemappe", som bl.a. indeholder ejerskiftekort. Hvis
ikke de tidligere ejere har/kan finde ejerskiftekortet, har de nok bestilt
et nyt ved Kattens Værn, som så først skal sende det til dem, før de kan
underskrive det og videresende det til Daniel. Og det tror jeg godt kan tage
nogle uger. Der går ihvertfald et pænt stykke tid fra man betaler
registrering til samlemappen når frem. Jeg har selv oplevet at måtte vente
flere uger på et ejerskiftekort til en kat, jeg havde solgt. Så, Daniel,
jeg tror ikke, du skal være bange for, at de tidligere ejere snyder dig.
Hvis du er i tvivl, kan du jo prøve at ringe til Kattens Værn for at høre,
om de har modtaget henvendelse fra kattens tidligere ejer. Tlf. nummeret er
38 88 12 00

Mnge hilsner
Katrine

Fra : Broxgaard

Dato : 09-07-02 04:49

> Jeg tror ikke, Daniel mener Felis Danica ejerskiftekortet (Så vidt jeg
> husker har Miss Candy slet ikke stamtavle?),

Det er rigtig nok

> [...]
> om de har modtaget henvendelse fra kattens tidligere ejer. Tlf. nummeret

Det vil jeg prøve

Fra : marianne hellemose

Dato : 09-07-02 08:17

Hej Katrine
Man skal altså lære så længe man lever, "sjovt" med
alle de katte jeg har haft i tidens løb, så har der aldrig
været en "øre"-registreret, jeg har skullet ejerskifte så
det anede jeg ikke.

Fra : Martin H. Jensen

Dato : 09-07-02 09:14

Det glæder mig usigeligt meget i har fået en ny dejlig kat som kan
lindre den store smerte det er at miste en dejlig og nær ven.

du spørger til hvor det er muligt at finde oplysninger til hvad der
står ved det nummer din kat har fået tatoveret i ørerne og ikke mindst
hvor du finder de oplysninger.
prøv at gå ind på Inges -kattehjem og kig igen du skal kigge under
Katteregister og her skal du så indtaste det numme som du forhåbentlig
kan aflæse i ørerne.

med venlig hilsen
Martin Haubro Jensen

P.S. jeg har selv fornyeligt fået to katte øretatoveret og registreret
netop her, men det skete helt automatisk via dyrelægen.I dit tilfælde
er det så lidt anderledes når den skifter hjem og ejer...

Fra : Broxgaard

Dato : 09-07-02 16:08

Nu skal i bare høre....

jeg ringe til kattens værn og spurgte der.... og de have hende ikke reg.

men det skulle hun være nu *S*

og ved inges kattehjem har jeg sendt til så der skulle hun også være reg. nu
*S*

Fra : marianne hellemose

Dato : 09-07-02 16:53

Hej Daniel
Det var godt, jeg ved fra andre at der er mange der får deres katte
øremærkede, men aldrig registrere det, og
så virker det jo ikke.

mange hilsner til dig og Miss Candy

Fra : Broxgaard

Dato : 09-07-02 18:41

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:agf0si$am8$1@sunsite.dk...
> Hej Daniel
> Det var godt, jeg ved fra andre at der er mange der får deres katte
> øremærkede, men aldrig registrere det, og
> så virker det jo ikke.

Jeg vil være sikker hvis hun skulle slippe ud.......

mine forældre vil til at laver en løbegå til hende.... så hvis der er nogle
der har nogle billeder af hvordan sådan en kan se ud vil jeg gerne modtag
dem *S*

Fra : Kate

Dato : 09-07-02 20:17

"Broxgaard" <broxgaard@yahoo.dk> wrote in

> Jeg vil være sikker hvis hun skulle slippe ud.......

Det kan jeg godt forstå. Det 100 kr. er godt nok dumt at spare efter
min mening. Alle mine er registreret for tænkt nu hvis de slap ud, uha,
jeg vil jo for alt i verden ha' dem hjem igen i sådan en situation.

Kate