MS Windows
briani 27239
Windows 2000
Fra : Kurt Christensen

Dato : 08-07-02 19:21

Jeg har opgraderet fra Win98 til Win2000.
I forbindelse med at jeg skulle "rette" en fejl med installations-cd'en ,
er jeg "kommet til" at indlæse endnu en version af Win2000 på min computer,
således jeg nu har to versioner af windows 2000 på mit C-drev.
Kan nogen i gruppen fortælle mig, hvordan jeg bærer mig af med at fjerne den
ene (sidste) installation?

Mvh.
Kurt M

Fra : Madsen

Dato : 08-07-02 19:57

Kurt Christensen skrev:

> [...]
> versioner af windows 2000 på mit C-drev. Kan nogen i gruppen
> fortælle mig, hvordan jeg bærer mig af med at fjerne den ene

Mon ikke det eneste der er sket er at du har fået to styresystemer i
din bootmenu, eller? De systemfiler der er blevet installeret anden
gang, har vel bare overskrevet den første, medmindre du har valgt at
installere nr. 2 i en anden mappe.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 09-07-02 16:14

Kurt Christensen skrev:

> Når jeg starter op ser jeg en bootmenu, hvor jeg kan vælge mellem
> to forskellige versioner af WinNt professional - nemlig den, der
> er opgraderet fra Win98 og den, der er indstalleret som en ny.
> De hedder nøjagtig det samme, men der er stor forskel på dem, når
> jeg starter dem op. Den opgraderede ser helt fin ud, mens den nye
> WinNt ser ud til at mangle alle driverne til skærm og printere mv
> - den har også kun de grundlæggende ikoner på skrivbordet..

Mit valg ville klart være at formatere skidtet og starte forfra.

Madsen.

Fra : Kurt Christensen

Dato : 09-07-02 17:48

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse > Mit valg ville
klart være at formatere skidtet og starte forfra.

> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Jeg formaterer.
Tak for hjælpen.

Mvh. Kurt M

Fra : Madsen

Dato : 09-07-02 16:14

Peter Loumann skrev:

> Og det ville være rart, hvis du skrev et navn i stedet for at skrive
> "du".

Ser du andre deltagere i tråden end Kurt Christensen og jeg?
Det er vel rimelig logisk hvem jeg mener når vi kun er to personer i
tråden, men ok. Jeg må se om jeg husker det til næste gang.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 09-07-02 17:41

Madsen skrev:

> Mit valg ville klart være at formatere skidtet og starte forfra.

Ikke dermed sagt at det er den eneste løsning forstås, men det er hvad
jeg ville vælge at gøre. En opgraderet Win98 til Win2000 er alligevel
ikke optimal og når du alligevel har fået blandet to installationer
sammen, er det sikkert hurtigere og ligefrem lettere at starte forfra.
Det tager vel 20-30 min. at installere Windows på en tom harddisk.
Det der tager længst tid er at få installeret de programmer man skal
bruge og få dem stillet som man gerne vil have dem til at stå.
Mange af de programmer og drivere du brugte på Win98 skal alligevel
opgraderes eller ligefrem anskaffes i en nyere version hvis de skal
kunne køre på Win2000, så det sikreste er at starte fra en tom harddisk
efter min mening. Det vil i den sidste ende resultere i et mere stabilt
system.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 08-07-02 23:11

Madsen skrev:

> [...]
> din bootmenu, eller? De systemfiler der er blevet installeret anden
> gang, har vel bare overskrevet den første, medmindre du har valgt at

Det ville være rart hvis du svarede i gruppen i stedet for at sende
til mig privat.

Du skrev:

> Tak for svaret.
> Jer har to windowsmapper i roden på drev C - nemlig en der hedder
> windows (det må være den, der er opgraderet fra win98) og en, der
> hedder winnt. Kan jeg gøre noget for at komme af med sidstnævnte,
> således jeg kun har "eet" styresystem at vælge imellem.

Normalt bliver Win2000 installeret i en mappe ved navn WinNT, så jeg
tror du skal passe på med at slette den mappe. Jeg ved ikke om Win2000
installerer sig i Windows-mappen hvis man opgraderer fra Win98, men jeg
tvivler. Jeg troede faktisk ikke det var muligt at opgradere Win98 til
Win2000. Det er to vidt forskellige styresystemer.

Ser du en bootmenu når du starter op, eller hvad? Altså en menu hvor
du skal vælge imellem Win2000 og Win98?

Madsen.

Fra : Kurt Christensen

Dato : 09-07-02 08:45

Hej Madsen,

Tak for svaret- Madsen
[...]

Hilsen Kurt M

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-07-02 09:04

> [...]

>til mig privat.

>Du skrev:

Og det ville være rart, hvis du skrev et navn i stedet for at skrive

hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk