Litteratur om PHP
Fra : Sinkbæk

Dato : 02-02-01 15:50

Hej!

Hvad findes der af litteratur om PHP - for begyndere? evt også på dansk?

Mvh.
Thomas Sinkbæk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-02-01 16:08

http://www.idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-408-4
--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : KASPER

Dato : 02-02-01 16:10

"Sinkbæk" <7620lbl5@worldonline.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Hvad findes der af litteratur om PHP - for begyndere? evt også på dansk?

For begyndere har IDG udgivet hæftet "Start på PHP" der gennemgår de
grundliggende principper som sprogets opbygning, variabler, funktioner osv.
Hæftet kommer også ind på cookies, databaser (mySQL) og kryptering. Det er
skrevet af Thomas G. Kristensen og koster 69,- Et rigtigt godt hæfte til
prisen.

Derudover findes der et utal af bøger, som fx. "PHP4 Bible", "Web
Application Development with PHP", "mySQl & PHP from scratch" osv. osv. (Søg
på 'PHP' ved fx. www.bol.com) Disse bøger har jeg ikke det store kendskab
til. Jeg synes man kan finde alle de info man skal bruge på nettet -
specielt php-manualen: <URL: http://dk.php.net/manual/en/> lærer man hurtigt
at æææælske :)

--
KASPER

Fra : Johan

Dato : 02-02-01 16:27

> Hvad findes der af litteratur om PHP - for begyndere? evt også på dansk?
>
> Mvh.
> Thomas Sinkbæk

Core PHP programming er også en ok bog... men godt nok på engelsk

mvh

Johan

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 02-02-01 17:40

Johan <webmaster@ru94.dk> wrote:

>Core PHP programming er også en ok bog... men godt nok på
>engelsk

Hvis ikke man kan engelsk kan man imho godt opgive at lære noget
som helst internetrelateret.

--
Christian Jørgensen
- http://razor.dk -

http://phpwizard.dk/ aka. mini

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-02-01 11:28

"Christian Jørgensen" <mail@phpguru.dk> skrev i en meddelelse
> Johan <webmaster@ru94.dk> wrote:

> Hvis ikke man kan engelsk kan man imho godt opgive at lære noget
> som helst internetrelateret.

IMHO: Hvis man ikke kan engelsk, er Internet værdiløst.
Det er TV forresten også... (hvilket det næsten er alligevel)

Men der findes nu meget godt dansk på nettet. Også teknisk information. Men
selvfølgelig er det sværere at finde noget godt.
Der er jo en pæn sjat flere skribenter der kan engelsk, end dansk. Og når
der findes godt engelsk litteratur, er der ikke den store grund til at
skrive noget dansk.

Hvor skal vi futte denne hen? Hvis nogen altså vil fortsætte den...

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Erwin Lansing

Dato : 02-02-01 16:51

http://dk.php.net
http://www.php.dk
http://www.webcafe.dk/php/index.php3

--
Erwin Lansing       --       abe.fnidder.dk

"Computers are useless. They only give you answers"
   -- Pablo Picasso